Voor alle gescheiden mama's. Als je alimentatie krijgt van je expartner hoeveel krijgen jullie dan? Ben er erg benieuwd naar! Bring it on
Mijne moet 100 betalen, vindt ie zelf veel te veel maar volgens mijn advocate zou hij 150 moeten betalen. Hier berekenen ze gewoonlijk 10% van het loon, hoe dat in NL is, weet ik niet.
hangt er van af hoeveel je ex verdient hoeveel omgang er is of er ook schulden zijn ontstaan tijdens de relatie of hij zelf nog andere kinderen heeft gekregen of die samenwoont ik zelf vind persoonlijk sommige allimitatie bedragen veel te hoog een kind op bassischool leeftijd heeft genoeg aan 100 euro per maand met je eigen bijdrage komt je op 200 euro per kind voor eten luiers etc. kleding bestaat kinderbijslag voor sommige vrouwen reken zich rijk aan allimitatie met andere woorden dit gaat naar hun toe in plaats van de kids daar hou ik niet zo van mijn vriend hoeft over een paar jaar pas allimitatie te betalen wegens schulden maar 100 euro per kind vind ik meer dan genoeg mijn ex betaald ook niks ga als hij het wel kan betalen ook niet meer dan 100 euro per kind vragen
Hier geen alimentatie. Mijn dochter is niet erkend. Wel hebben we de afspraak dat ie maandelijks een bedrag op haar spaarrekening stort en kleding, schoenen, (eventuele)schoolkosten enz enz, alles wat aan haar opgaat zeg maar..doe we ieders de helft.
Wij betalen niets voor de 2 kinderen van mijn vriend. Wij hebben de rechtzaak gewonnen gelukkig. Madame had 400 Euro per kind per maand geeist! haha nou ik weet niet wat ze van plan was met het geld maar volgens mij op de bahama's gaan wonen ofzo !
Vind 400 euro per kind ook een belachelijke eis, maar helemaal niets vind ik net zo belachelijk. Zijn toch net zo goed zijn kinderen. Maar goed, das mijn persoonlijke mening.
Geen alimentatie betalen is dat niet raar? Hier wordt betaald. Aan de kinderen van millaman. Voor 2 kinderen betalen wij totaal 570 per maand. Vinden het zelf erg veel. Maar je moet ook niet uitgaan van wat ze nu kosten, alimentatie is ook meteen voor schoolgeld, studiegeld, sporten. Het is aan zijn ex er verantwoordelijk mee om te gaan (doet ze denk ik ook) en dus ook iets apart te zetten voor grote te verwachten kosten. Je bent in je vraag eigenlijk niet duidelijk in wat voor alimentatie je bedoeld. In dit geval gaat het om kinderalimentatie. We betalen geen partneralimentatie.
Nou, inderdaad. 400 euro is veel maar helemaal niets vind ik ook belachelijk. Mijn moeder kreeg voor mij en mijn zus 140 per kind per,maand, 280 dus.
Mijn man betaald 223,99 per maand aan het lbio omdat zijn kids in een pleeggezin wonen, ex betaald niks en hij is al 6 jaar bezig met schulden afbetalen. Toen de kids nog bij zijn ex woonde betaalde hij 132 per kind per maand. Toen de kids bij ons woonden betaalden ex niks....
Voor het belachelijk te verklaren misschien vragen waarom? Ik zal het jullie verklappen. In het ouderschapsplan is opgenomen dat hij de gezamelijke schulden aflost welk tijdens het huwelijk zowel prive als zakelijk zijn ontstaan. Wanneer de schulden zijn afgelost en de daadkracht daartoe is zullen wij opnieuw getoetst worden. Tot die tijd leveren wij netjes jaarlijks ons financiele boeltje in ter controle. Dit is zo bepaald door de rechter. Dacht toch niet dat wij en de schulden en alimentatie gaan betalen. Mevrouw wou niet delen in de schulden nou mooi dan niet, om verder "gezeik" te voorkomen hebben wij dit dus voorgesteld hadden geen zin in nog meer rechtzaken aangezien wij er ook al zat hebben lopen om de omgang. En het is goedgekeurd.
Wij betalen voor mijn bonus-dochter 450 euro per maand.. Tja wat is veel. Ik ben het er niet mee eens maar dat is een ander verhaal. Het ligt inderdaad aan inkomen. De berekeningen die ze er op na houden zijn echt belachelijk, en nu is mijn man er nog redelijk mee weg de eis was toen der tijd 650. Maar er is een gedeelte meteen betaald in eens 20.000 euro. En gaat het naar het kind, nee naar haar onderhoud maar ja daar kan je aan ergeren of bij neerleggen en dat laatste hebben wij gedaan. Wij hebben het zelf ook goed. Ik denk kwa berekening dat een ouder ongeveer 150 moet betalen dat is reeel. Ongeacht het inkomen.
onze advocaat had 193,- per kind voor gesteld, wij hebben gezamelijk 150,- per kind afgesproken. Ik vind dat meer dan genoeg.
Ja aan de ene kant wel, maar aan de andere kant... Als kindjes bij de vader wonen, of als moeder zelf veeeeel meer verdient dan vader... Of een combinatie ervan. Ik zou het vreemder vinden als in die situaties de vader toch moet betalen.
Ik krijg 300,- voor 2 kinderen. Wij zijn het bedrag gezamenlijk overeengekomen, zonder officiele berekening en rechter. Tot nu toe heb ik het bedrag, door zuinig te leven, steeds kunnen sparen zodat er een buffer is voor mijn kinderen. Nu de oudste op school zit zijn er meer kosten (overblijven, schoolgeld, duurdere bso, zwemles), dus nu spreek ik het ook weleens aan.
Ik verdien overigens meer dan mijn ex. We hebben er dus samen voor gekozen dat hij wel aan mij betaalt. Dit omdat het ook zijn kinderen zijn en hij daaraan wil meebetalen. Daarbij ziet hij de kinderen nauwelijks (één weekend in de twee maanden is veel) en hebben wij in onze eigen berekening ook meegenomen dat ik regelmatig een oppas moet regelen en betalen als ik een keer weg moet of wil.
Je kunt dat wel meer verdienen dan je ex, maar jij hebt ook meer kosten, namelijk die voor je kids. Voorbeeld wat ik noemde was als je véél meer verdiende, dat het verschil groter is dan de kosten voor zorg, kleding, spullen en speelgoed voor je kids.
Toevallig bij ons dus net vastgesteld. Voor onze dochter van bijna 3 krijg ik 180 euro per maand. Voor partneralimentatie krijg ik 36 euro. Ik kom zo in de bijstand en dan moet je verplicht ook partneralimentatie eisen, vandaar dat bedrag. Van dat geld zal ik overigens niets merken, want dat wordt wel afgetrokken van de bijstand. Hoe hebben jullie dat dan gedaan met halen en brengen (evt.) Mijn ex-man moet haar halen en brengen van de rechter, omdat ik geen geen geld en geen vervoer heb. Later hoop ik daar wat meer evenwicht in te krijgen.