waneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne, 7 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne

    rianne Lid

    5 jan 2006
    29
    0
    0
    Na hoeveel weken kun je iedereen vertellen dat je zwanger bent? Wij kunnen het erg moeilijk voor ons houden maar weten ook dat het nog zo pril is.

    Groetjes Rianne
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Na een periode van 12/13 weken kan je het iedereen vertellen, dan ben je uit je risico periode.
     
  3. Nikki5

    Nikki5 Lid

    19 dec 2005
    57
    0
    0
    Dat is denk ik een persoonlijke keuze. Volgens mij vertellen de meeste het al snel aan mensen waar je close mee bent. Wij hebben het twee dagen nadat we het wisten aan een aantal mensen verteld, op mijn werk en zo weten ze nog van niets.

    Groetjes Nikki
     
  4. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Gewoon vertellen wanneer je er zelf aan toe bent. Wil je het graag voor julie zelf houden dan niet en wil je er graag over praten gewoon vertellen.

    Wij konden het ook niet voor ons houden, zo blij waren we.

    Sas.
     
  5. Niet meer actief

    Bij ons weten nu onze ouders en mijn zus het. Verder nog niemand. Volgende week als we aankomen op aruba vertellen we het mijn schoonvader
     
  6. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb meteen mijn moeder gebeld toen ik positief getest had. En mijn "schoonouders" eigenlijk ook.
     
  7. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Wij hebben het verteld met 9 weken, omdat het toen kerst was, en dat vonden we een super-gelegenheid. Anders hadden we misschien gewacht tot 12 weken.
    Maar aan de andere kant, mocht het nog mis gaan, dan zijn er wel veel mensen in de buurt van wie we steun kunnen verwachten, want iedereen is nu op de hoogte. Mijn moeder gaat dinsdag ook mee voor een echo. Als we het pas met 12 weken hadden verteld, had ze (en ik!) dat gemist...
     
  8. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hallo Rianne,

    Bij onze eerste twee kinderen hebben we het verteld toen we 10 weken in verwachting waren, nu al bij 7 weken. We zijn zo blij dat we nog een 3e krijgen, wedachten dat we weer op een wachtlijst van 2 jaar moesten maar dat was gelukkig niet zo. We hadden met 7 weken een echo gehad en toen had mijn partner pas echt zo iets van YES! en dat ondanks al haar kwaaltjes. :D Mocht het nu mis gaan, wat we niet hopen dan kunnen we het ook met andere delen.
    Het belangrijkste is dat jullie je er prettig bij voelen, en wat anderen doen..... moeten zij weten.

    Groetjes Diane
     
  9. rianne

    rianne Lid

    5 jan 2006
    29
    0
    0
    dank je voor al jullie reactie's onze ouders weten het al (dat is ook anders) maar verder nog niemand houden het ook voorlopig ook zo.

    Groetjes
     
  10. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Bij ons weet iedereen het al... behalve op mijn werk, een paar collega's, maar mijn baas nog niet...
    Het was voor ons namelijk een hele grote verrassing net zoals voor de mensen om ons heen!
    Ik kan zoiets trouwens ook heel moeilijk voor me houden. En we hebben het rond kerst tegen mijn ouders en zijn ouders verteld en met nieuwjaar aan de rest van familie en vrienden. Wij vonden dit een mooie gelegenheid. Ook al is het nog heel pril, als het mis gaat, gaat het mis, maar daar gaan we zowiezo niet vanuit. Ik vind het ook wel fijn als vrieden en familie het dan weten. Dan weten ze namelijk ook waarom ik me kut voel!
    Je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft!

    Liefs Niki
     
  11. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Ik heb het ook mijn ouders verteld de dag dat we erachter kwamen. Een paar weken later mijn broer en zusje en een twee beste vrienden. De hele familie en rest van vrienden en kennissen heb ik met kerst verteld, toen was ik 13 weken. We vonden dat wel zo'n leuke gelegenheid.

    Ik vond het ook ontzettend moeilijk om voor me te houden, maar ik heb wel in mn achterhoofd gehouden: stel dat het misgaat, heb ik geen zin om dit ook de hele wereld te vertellen. Degenen die het dichtst bij je staan, kunnen je dan juist steunen, denk ik. Maar dit is, zoals je ziet, voor iedereen heel persoonlijk.

    Groetjes
    Honingbij
     
  12. mieke

    mieke Bekend lid

    ik heb er ook al over na gedacht ondanks dat we nog niet zwanger zijn :oops:
    maar we vertellen t onze ouders denk ik gelijk en de 3
    allerbeste vrienden
    en de rest vertellen we het als we het grootste gevaar voorbij zijn
    ik hoop dat t deze ronde raak mag zijn
    dan kan ik t met mijn verjaardag gelijk aan de rest van de familie
    en vrienden vertellen in maart

    liefs mieke
     
  13. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb het mijn moeder, zus en beste vriendinnen meteen verteld.
    Mijn dochtertje wist het ook al voor die 12 wkn, omdat ze mee moest naar de gyn.
    Maar ik heb er echt geen spijt van.
    Nu weet iedereen die het mag weten het al.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben het verteld na de 1e echo.
    Het is soms wel moeilijk om het voor je te houden.
    Maar het is ook erg leuk om samen met je partner een geheimpje te hebben.
     
  15. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Het is persoonlijk, we hebben het gelijk aan iedereen verteld. Ook als het mis mocht gaan vind ik dat het kindje hoe pril het ook was het recht heeft om even geleefd te mogen hebben. We hebben van de mensen toen na mijn mk veel steun gehad. Ik vind zelf het niet fijn om de mk te 'vergeten' ik wil erover kunnen praten want het heeft voor ons veel betekend en dat wil ik in ere houden. maar nogmaals iedereen zijn keuze!
     

Deel Deze Pagina