24 december was ik uitgerekend. Als het maar niet met kerst komt, heb ik de hele zwangerschap gezegd. Maar nu... Het maakt me niet meer uit, want ik ben helemaal verliefd op ons kleine kerstmannetje Julian. 25 december is hij geboren. Hieronder het verhaal. Kerstochtend moest ik om 4:00 naar de wc. Niets raars aan, want dat moet ik zo'n beetje elke nacht. Gewoon weer naar bed gegaan, maar om 5:00 moest ik weer plassen. Ik had toen ook wat krampen. Ook niets geks, want die voorweeen kende ik ondertussen wel. Maar toen ik weer in bed lag en na een paar minuten de volgende kramp zich aandiende, werd ik wel wat meer wakker... Na nog een paar flinke krampen en een paar keer plassen, ben ik om 6:00 maar naar beneden gegaan. Het was niet prettig meer om te liggen en ik ben ook meteen gaan timen (al leek me dat nog zwaaar overdreven, want zo snel kon het toch niet gaan...). De tijden varieerden van 5 minuten tot 1,5 minuten en mijn darmen begonnen zich ook te legen. Ja hoor, hier was geen houden meer aan. Om 7:00 naar boven om mijn vriend wakker te maken. Hij vroeg: "gaat het goed?". Waarop ik zei: "als je een kerstkindje wilt, dan gaat het hartstikke goed". Hij meteen wakker natuurlijk! Ik ben weer naar beneden gegaan om de vk te bellen. Het was ondertussen 7:15. Tijdens het bellen moest ik nog een flinke wee wegpuffen. Toen ook meteen mijn moeder gebeld of ze Hugo op wilde komen halen. De vk kwam om 7:45. De weeen waren toen nauwelijks meer op te vangen. Kwamen heel snel achter elkaar en zwakten tussendoor niet genoeg af om te onspannen. Bij het toucheren bleek ik al 8 centimeter ontsluiting te hebben! We besloten om de rest van de bevalling boven te doen. Mijn moeder was er ondertussen om Hugo op te halen. Boven werd het bed klaar gemaakt voor mij en toen ik naast het bed weeen stond op te vangen, kwamen de eerste persweeen al. Dat was om 8:20. Nadat ik op bed ben gehesen, werd om 8:51 onze prachtige zoon Julian Jasper geboren! Omdat de placenta niet wilde loskomen, ben ik veel bloed verloren. Ik moest bijna naar het ziekenhuis, maar de placenta kwam net op tijd. Eerste kerstdag heb ik daarom de hele dag op bed gelegen, maar tweede kerstdag ben ik 's middags weer naar beneden gegaan. Het was een totaal andere bevalling als die van Hugo, maar het heeft net zo'n prachtige zoon opgeleverd
Van harte gefeliciteerd met jullie kerst wonder. lekker opgeschoten zo de bevalling. geniet er lekker van
Prachtig verhaal zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie tweede zoon! Dit was vast een Kerst om nooit te vergeten! Geniet van je gezin. Elmo
Hoi Nala, Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een bijzondere dag. Fijn dat de bevalling zo goed is gegaan. Pim