Hoi! Morgen heb ik een dagje voor mezelf ingepland om lekker een strandwandeling te gaan maken om uit te waaien en daarna ergens lekker te gaan zitten eten/drinken/boek lezen Nu kom ik alleen nooit op het strand dus ik ben benieuwd of jullie tips voor me hebben, welk strand kan ik het beste heen voor een lekkere wandeling en welke strandtentjes raden jullie aan?
Ja kijk er echt naar uit! Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben welk strand ik het beste naar toe kan, ik ken alleen zandvoort maar er zijn waarschijnlijk veel mooiere/fijnere plekken om naartoe te gaan
Op Zandvoort zou ik naar Thalasso gaan. Anders misschien doorlopen en bij Bloomingdales gaan hangen, ik vond het daar heerlijk. Scheveningen zou ik sowieso niet heen gaan al is de pier wel leuk opgeknapt maar dan de boulevard overslaan. Hoek van Holland vind ik niet zo'n leuke strandtenten hebben. Edit: de stranden op Vlieland en Texel vind ik ook heerlijk maar is misschien wat ver voor 1 dag. Wel een tip voor een weekendje ofzo.
Zuiderstrand van Scheveningen is heerlijk hoor, dat is niet bij de pier maar gewoon fijn groot ‘leeg’ strand. Daar heb je strandpaviljoen Zuid, fijne plek. Je kunt op Scheveningen ook richting het zwarte pad, daar zijn ook erg veel leuke strandtenten. Veel plezier!
En naar welk strand ga je? Toen ik nog in Rotterdam woonde (10 jaar terug) ging ik liever naar Kijkduin. Hoek van Holland is meer een jongerenstrand. Schevingen vind ik duur qua parkeren. Kijkduin was toen nog gratis parkeren, leuke winkeltjes (niet zo heel veel hoor) en genoeg strandtenten om ‘s avonds te kunnen eten. Nu woon ik Zeeland, tja dan ga je naar de Brouwersdam. (En dan ook zeehondjes kijken bij de inham) Inmiddels verhuist naar Middelburg, strand bij Vlissingen trekt me niet zo. Dus komende zomer op zoek naar een ander strand. (Hoewel Vlissingen met de bakfiets makkelijk te doen is)
Ik vind het duingebied bij Kijkduin altijd leuk en het strand van Rockanje is bij ons favoriet. Strandtenten weet ik eigenlijk niet.
Ja is Brouwersdam een aanrader? Wij zitten momenteel in Ouddorp en wil zo met de meiden naar het strand, maar de jongste wil weer naar de zeehondjes (zijn gister naar aseal geweest.) Is de kans op zeehonden zien groot?
Ik woon in Zeeland op 5 minuten van het strand, maar voor jou als je uit het oosten komt alleen al een dag reistijd
Mijn favoriete strand is Hoek van Holland. Mijn favoriete stranstenten zijn ‘De Royal’ en ‘De Bing’. Maar dat is vanaf Het Oosten zo’n 2,5/3 uur rijden. Nogal ver voor een strandwandeling?!
Dank jullie wel voor jullie tips allemaal! Het is uiteindelijk Kijkduin geworden en vanaf daar ben ik naar scheveningen gewandeld, daar lekker gezeten en toen weer teruggewandeld. Was heerlijk!
Haha! Kijkduin was 1.5 uur rijden dat vond ik nog te doen. De terugweg heb ik er 3 uur en 15 min over gedaan. Er was een ongeluk gebeurd en letterlijk alles stonf vast