Boosteren of testen

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Ronvan, Apr 5, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ronvan

Ronvan Lid

Nov 18, 2020
    16
    4
    3
    Male
    Wij hebben als gezin met een ander gezin een vakantie geboekt voor eind april naar Turkije, we vertrekken vanaf vliegveld Dusseldorf.
    Nou is mijn partner niet geboostert ( wel de eerste 2 vaccinaties), wat zouden jullie doen boosteren of terplaatse testen met risico dat je positief test terwijl je geen klachten hebt. ( ze is op 2 jaar tijd nog niet 1x positief getest).

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft of wat jullie mening is

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij zijn niet gevaccineerd (hele gezin niet). Hoewel ik absoluut niet bang ben voor corona, gaan wij de komende tijd nog maar even niet op vliegvakantie. Ik zie het al helemaal voor me dat er dan op de terugweg iemand per ongeluk positief test. Dan heb je dus echt een groot praktisch probleem. En om eerlijk te zijn: als wij een weekje met het vliegtuig weggaan, komen we na een week altijd allemaal verkouden en ziekelijk terug. Dat is verder niet erg, komt gewoon door de beroerde luchtkwaliteit in zo'n vliegtuig, of misschien doordat je in een warm vakantieland airco in en airco uit loopt of zo, maar dat zou nu dus wel voor flinke problemen kunnen zorgen als je niet meer naar huis mag.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Absoluut boosteren. Ik ga het risico niet lopen om vlak voor een vakantie testen als het ook anders kan. Wij moesten dat voor de wintersport (dochter van 9 kon nog niet dubbel gevaccineerd zijn) en de twee weken voor vertrek gaf dat toch wat stress. Geen speeldates en verjaardagen uit voorzorg etc.

4. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Het staat mij persoonlijk tegen om te moeten boosteren voor een vakantie. Maar het testen voor vertrek zorgt voor aardig wat stress weet ik uit ervaring.
    Sowieso goed om even te checken welke termijnen de Duitsers aanhouden. Ik meen dat de boosters pas na een X aantal dagen geldig is in Duitsland.

5. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

Apr 29, 2017
    723
    1,062
    93
    Ik heb een groot gezin, zijn niet gevaccineerd en vliegen gewoon. Ook buiten Europa. Testen gaat prima (indien nodig). Het is een beetje gekmakerij. Alsof je 10x Corona hebt met z’n allen.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,655
    27,304
    113
    Female
    Boosteren. Ik vind dat zelf veel makkelijk met reizen. Ook omdat 1 kind van zus positief testte dus voor de vlucht zonder klachten grrr, dus daar ging zijn reis en zijn zonder hem gegaan (ze moesten koopcontract ondertekenen)

7. WinMom90

WinMom90 VIP lid

Jul 9, 2021
    5,514
    4,312
    113
    Female
    Nederland
    Ik zeg ook boosteren. Tenminste persoonlijk zou mij het meer rust geven.

8. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Wij vliegen ook eind april vanaf Düsseldorf naar Turkije! Wij hebben om deze reden ook geboosterd, code is pas 14 dagen na booster geldig in Duitsland!
    Kinderen tot 12 jaar hoeven nu niet meer te testen of te vaccineren :) (scheelt ook weer op de terugweg testen)

9. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Boosteren, het laatste wat je wil is daar in een ziekenhuis belanden omdat je corona hebt. Ik zou het risico zoveel mogelijk verkleinen met dat wat binnen de eigen invloed ligt.

10. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik zit hier ook mee. Ook 2x gevaccineerd en niet geboosterd. Wat een gezeik dat er nu nog steeds regels zijn in het buitenland. Het staat me in deze fase van de pandemie namelijk heel erg tegen om nog een een prik te halen. In de eerste fase had ik geen probleem met vaccineren. Maar ja eind april staat er een vakantie voor de deur….

11. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Hier bewust niet gevaccineerd dus persoonlijk zou ik gewoon gaan testen. Boosteren of vaccineren puur voor vakantie gaat mij echt te ver, zeker in deze fase.

Clairemin and liefkleintje like this.
  12. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

Apr 29, 2017
    723
    1,062
    93
    En daarbij zijn er heel veel commerciële testlocaties waar je kunt kiezen welke uitslag je wil hebben. Oftewel vliegen lukt als je voor negatief kiest.
    En nee, ik zou daar niet mee zitten om te doen. Want een booster nemen wil niet zeggen dat je negatief aan boord gaat. Dus graag stoppen met deze gekkigheid

mum2be2, Nikki23 and liefkleintje like this.
  13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Dan zou ik sowieso kiezen voor testen.
    Je neemt een booster toch vanuit gezondheidsredenen? Toch niet om op vakantie te kunnen? Ik begrijp dat echt niet....

Clairemin, mum2be2 and Nikki23 like this.
  14. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik vraag me af of je een booster in dit stadium van de pandemie dus nog om gezondheidsredenen doet. 2x gevaccineerd, daarna COVID gehad en prima doorstaan. Wat is voor mijn gezondheid nu het nut van een booster? Ik begrijp mensen die een booster voor vakanties nemen dus wel, een andere reden zie ik nu niet. Zelf de komende 4 maanden naar 4 verschillende landen. Voor alles moet ik uit gaan zoeken hoe ver ze nu staan (Jep luxe probleem) en met die booster “koop” je in 1x al het gezeur af.

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Ik heb geen vaccinaties, corona gehad en zou er nooit voor kiezen dit in mijn lijf te laten spuiten om te kunnen reizen.

Eens dat het nu helemaal niet nodig is voor je gezondheid. Het heeft niks met gezondheid te maken. Des te belachelijker vind ik die regels. Het wordt letterlijk gezegd door die ernst .... je kan je booster nemen om makkelijker op vakantie te gaan, niet omdat het nodig is qua gezondheid. Waar zijn we dan mee bezig?

Neemt niet weg dat ik me in jouw geval kan voorstellen dat je het uit gemak neemt. Maar als je goed nadenkt is het toch bizar dat ze je daartoe bijna "dwingen"?
    Schaf die onzin af!

Nikki23 likes this.
  16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Duitsland heeft toch alle regels, behalve mondkapjes, laten vallen per 3 april. 3g is weg....

wishfulthinking likes this.
  17. Blink

Blink Actief lid

Jan 14, 2007
    259
    16
    18
    Zo zitten wij met de vakantie naar Italië. Zoontje is bij vertrek 11 jaar, maar wordt daar 2 dagen later 12. Hoe gaat dat daar? Je wil toch wel een leuke vakantie hebben en alles kunnen doen. Wij en andere zoon zijn trouwens wel gevaccineerd. Hebben inmiddels ook corona gehad, maar zoon van 11 niet..

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Wij gaan eind april een week naar Duitsland naar een camping. Ik heb Janssen en heb nu eind maart een 2e vaccinatie gehad (lang uitgesteld omdat ik ziek ben geweest met nu nog steeds huidklachten).
    Janssen geldt dus niet in Duitsland.
    Gelukkig hebben ze nu in Duitsland veel coronamaatregelen afgeschaft.
    Ik hoop dat ik dus niet hoef te testen. Ik ben er echt helemaal klaar mee!

Share This Page