Turkije heeft prachtige resorts....meerdere malen naar toe geweest. Helaas door de politieke situatie gaan wij daar niet meer naar toe. Vorig jaar naar een prachtig resort geweest op de dominicaanse republiek, google maar eens op: Luxury Bahia principe Fantasia Meeste luxe all in waar wij zijn geweest, kreeft en kaviaar te krijgen in het buffet restaurant! Al het eten was zo heerlijk!! Binnen Europa is hotel Pelagos op Kos aan te raden. En als je goedkoper wilt...Imperial Belverdere op Kreta. Mijn ervaring is wel...hoe duurder, hoe beter!
Wij gaan al een jaar of 15 naar resorts. Turkije is prachtig. Afgelopen 2jr naar Mallorca met de kinderen. Heerlijk. Wel altijd 5* of 5* ultra all in. Heerlijk 10 dagen niet hoeven koken en opzoek naar eten moeten. We eten ook wel eens buiten de het resort.
Hier ook , eigenlijk gaan wij altijd all in omdat t zo lekker makkelijk is Vorig jaar zaten wij in Turkije (Bodrum) - zoals eerder gezegd inderdaad een wat kleiner resort maar echt top alles geregeld meerdere zwembaden goed verzorgt buffet gedurende dag. Hotel kamer erg netjes en schoon nieuwe handdoeken en beddengoed (elke dag)! Genoeg te doen en te zien en een bijkomend voordeel was dat €1 vorig jaar September 7-8 Turkse lira was dus lekker goedkoop , je kan er reizen met een dolmus ongeveer €0,50 cent die stopt op verschillende plaatsen. Of je neemt een taxi á €2 van hotel naar stad. Als je naar relatief goedkope landen gaat is het denk ik wel belangrijk dat je voor 5 sterren gaat. Mijn ervaring is dat minder sterren vaak ook echt wel wat slechter zijn - in onderhoud enzovoort.
Wij zijn in mei in Egypte geweest. Wat was dat genieten. Niet hoeven koken, de kinderen heerlijk bij het zwembad (En wij ook, ze zijn nog jong). Naar een dorpje geweest, was ook er mooi. De pier aflopen, in het water springen en snorkelen. Niks geen boot huren, gewoon de pier af. Uiteraard kon je er ook duiken, paard rijden en weet ik veel wat nog meer, daar moet je wel voor betalen.
Ik ben nog nooit naar een all in resort geweest, maar ben wel benieuwd hoe sommige dingen zijn: - als je tussendoor wat wilt eten/drinken, doe je dat dan altijd bij de bar/restaurant of zorg je ervoor dat je ook zelf wat tussendoortjes en drinken op je kamer hebt? - bij all in zie ik altijd van die buffet restaurants voor me, of kun je ook gewoon a la carte eten? - en (ook weer zo'n beeld dat ik bij all in heb): ik denk altijd dat al die resorts naast elkaar liggen en dat in de omgeving er nauwelijks wat te doen is (en als er wat te doen is, dat alle gasten uit de resorts daar heen gaan). Oftewel: zijn er ook resorts die een mooie ligging hebben, waarbij je veel van de omgeving ziet en die niet overspoeld worden door toeristen?
@Feye mijn ervaring : - als je tussendoor wat wilt eten/drinken, doe je dat dan altijd bij de bar/restaurant of zorg je ervoor dat je ook zelf wat tussendoortjes en drinken op je kamer hebt? Bij sommige hotels kan en mag het gewoon mee naar de hotel kamer , maar als je wat te snacken wilt is dat wel eens verschillend. Bij de een heb je wel een snack buffet bij de ander niet. - bij all in zie ik altijd van die buffet restaurants voor me, of kun je ook gewoon a la carte eten? Meestal is dit buffet - maar ook hier hebben sommige resorts wel a la Carte restaurants. - en (ook weer zo'n beeld dat ik bij all in heb): ik denk altijd dat al die resorts naast elkaar liggen en dat in de omgeving er nauwelijks wat te doen is (en als er wat te doen is, dat alle gasten uit de resorts daar heen gaan). Oftewel: zijn er ook resorts die een mooie ligging hebben, waarbij je veel van de omgeving ziet en die niet overspoeld worden door toeristen? Ze hoeven niet persee allemaal bij elkaar te liggen ik denk dat dat wel een beetje afhankelijk is van je precieze locatie. Afgelopen jaar waren wij dichtbij (ongeveer 5 min naar) Bodrum waar het resort relatief klein was , maar waar je met de taxi overal heen kon en er genoeg te zien / doen was zonder dat je overspoeld werd door toeristen .