In het miskramengedeelte is momenteel ene kwebbeltje actief die ernstig ziek zegt te zijn. Een aantal dames hadden al gelijk hun twijfels en inmiddels lijkt wel duidelijk te zijn dat het echt een broodje aap-verhaal is. Simpelweg omdat de medische feiten niet kloppen. Toen moest ik ineens terugdenken aan 2 jaar geleden toen in het zwanger en alleen-gedeelte iemand zei ontzettend mishandeld te worden door haar huidige vriend. Iedereen enorm meeleven en uiteindelijk bleek het een enorme fantast die op meerdere fora actief was. Oh, en nog iemand die een keer zei dat ze zwanger was en wij geloofden haar niet. Toen postte ze enorm boos zogenaamd bewijs van een zwangerschapstest en die bleek op pagina 1 van afbeeldingen bij google te staan en van de amerikaanse FF-site af te komen. Door de identieke glitternagellak viel ze door de mand. Jullie weleens zoiets meegemaakt hier? Of op een ander forum? Ik vind het bizar dat het uberhaupt bestaat. Dat je je voordoet als iemand anders, of dat je "voor de lol" net doet alsof je ziek bent en dat hier mensen zich zorgen om je maken en met je meeleven. Je bent in mijn ogen dan eigenlijk wel ziek, maar dan op een andere manier.
Er lopen meer gekken buiten het gekkenhuis als erin . Dus ja ook in de virtuele wereld zie je ze.. Te triest voor woorden bovengenoemde voorbeelden maar helaas ze bestaan..
pff neej ik ken niemand die zo is... idd dan ben je in mijn ogen ook wel "ziek" t zal je dan puur om de aandacht ofzo gaan... ben altijd dan benieuwd hoe zo iemand in real live is...
ik vind het ook te triest voor woorden als je zoiets doet. Ik heb het hier nog niet mee gemaakt, maar ben hier ook niet zo`n groepjesmens. Alleen een groepje met de zwangerschap van zoon, maar daar zaten geen leugenaars tussen. Hier ook weleens iets gehad van eh klopt dat wel, maar meestal volg ik het daarna niet meer. Op andere fora wel mee gemaakt, zoals ik al zei te triest voor woorden.
Ik heb zoiets in het echte leven meegemaakt. Een kennis van mij van bij de kerk die vertelde dat ze vroeger was misbruikt door een groep satanisten waar haar moeder bij hoorde. En dat ze tijdens het misbruik zwanger was geraakt, en dat dit kind aan satan moest worden geofferd Ik vond het toen al een bizar verhaal, maargoed, je gaat er vanuit dat iemand daar niet over liegt Jaren later belde ze me op om te vertellen dat ze had gelogen en om vergeving te vragen, omdat god haar de ogen had geopend dat liegen niet ok was.
Ik zie het vaker gebeuren op fora. Ik ben ook lid van een jeugdforum waarin een meisje zei Hodgkin te hebben, ze postte echt regelmatig over het feit dat ze dood zou gaan. Haar 'vriend' (zij zelf dus achteraf) bracht ons op de hoogte van haar overlijden. Een paar weken later kwamen we erachter dat alles nep was.. Het meest vuile van dit alles was dat er nog een meisje zat die écht Hodgkin had en vrijwel zeker dood zou gaan. Zij identificeerde zich natuurlijk heel erg met dat andere meisje en de klap was voor haar natuurlijk enorm. Ze is vorig jaar op 18-jarige leeftijd overleden en ik kan me nog steeds kwaad maken om dit alles. Ook is er eens een topic geweest over iemand waarvan de vriend onvruchtbaar was en hoe ze daar mee om moest gaan. Ik heb toen een hele lange reactie geplaatst met heel veel emotie erin, advies en hoe wij met onze gevoelens omgaan in de MMM. Dat bleek ook nep.. En ik heb sowieso vijf neppe zwangerschapsaankondigingen meegemaakt op zo'n forum. Trolls zijn nooit leuk, maar bij sommigen zitten volgens mij gewoon echt een steekje los. Er zijn onderwerpen waarbij je dat gewoon niet kunt maken..
dat verhaal heb ik idd ook gelezen en dacht gelijk "ja t zal vast.." vind het beetje jammer dat je iets moet verzinnen voor aandacht
ooo triest las het even... hopelijk gaat er een slotje op en word het ip adres geblokt. Ik heb het ook meegemaakt met een stagiaire pfff dan ben je echt ziek :S enorm lang verhaal eigenlijk zo triest dat je me haast niet zou geloven.
n.a.v Tempus Figits bericht komt er bij mij ook nog wat omhoog . Inderdaad ook eens op een forum meegemaakt dat een 'vriend' kwam vertellen dat zijn vriendin was overleden. Later bleek dit een leugen te zijn, maar die vrouw wilde niet meer lid zijn van dat forum en besloot dat het makkelijker was om 'dood te gaan' dan om dat gewoon even te laten weten of stilletjes te vertrekken
Helemaal met je eens. Dit is ook geen iemand met voor en achternaam maar een nickname. En volgens mij is wat zij doet erger dan dat ik haar net verzonnen forumnaam noem hier.
Best lastig. Ik vind dat je zoiets echt niet moet verzinnen .... maar .... er zijn mensen die het doen omdat ze ze heel alleen voelen. Weet je hoe moeilijk het soms is om een vriendin te vinden / krijgen ? Iemand die je kan vertrouwen, waarvan je weet dat het goed zit ? Dat gaat moeilijker dan je denkt en dan voelen mensen zich alleen dat ze zich de gekste dingen bedenken om iets te zeggen wat echt te ver gaat ! Ik vind het niet kunnen. Maar ik heb ooit ook weleens gelogen, dingen verzonnen, maar nooit ben ik zo ver gegaan, dat zou ik nog niet eens bedenken ! Maar ik bedoel, ik heb vroeger weinig vrienden gehad (en nog steeds) dat je zoiets wel gaat missen. Je wilt er toch bijhoren, de aandacht die je krijgt geeft iemand een goed gevoel. Klinkt zo bizar dat ik het zeg ... Ik keur het echt niet goed, nogmaals zou ik nooit zo ver gaan, maar helaas gaan mensen zo ver .... Jammer dat ze niet met iemand kunnen praten (of in elk geval eens proberen !) wat ze echt dwars zit ipv zo een verhaal te vertellen.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat er zulke mensen bestaan! Ik bedoel: ik ben echt zo eerlijk als goud zelf, en heb vannacht nog aan haar en haar verhaal gedacht en vanmorgen tijdens het werken ook een aantal keer.
Ik geloof dat je eerder een vriend(in) krijgt door eerlijk te zijn dan een verhaal met leugens te verzinnen. als je moet liegen om met iemand bevriend te raken dan kun je beter even langs de psycholoog. Dus nee, ik vind het geen excuus om zo'n verhaal te verzinnen.
Tja, heb het ooit mee gemaakt bij een ander forum. Had heel goed contact met die jongen, ook via msn en sms en later ook met zijn vriendin, wat achteraf hij zelf dus was. De vriendin stuurde ons midden in de nacht een sms dat die jongen dood was en we kregen een aantal dagen later een verslag van de begrafenis op het forum, met daarbij een paar foto's. Vond ik erg apart, en na wat onderzoek van mij en nog een paar mensen bleek dus dat die foto's van internet kwamen en toen kwam uit dat het allemaal nep was. En dat hij dus ook geen vriendin en kindje had, maar daarvan foto's had gebruikt van zijn zus en haar kindje. Voelde me behoorlijk genept en in de zeik genomen en heb hem er ook op aangesproken. Hij bleek gewoon echt ziek te zijn in zijn hoofd.. en vraag me ook af of hij er echt wat aan kon doen of niet, of dat het gewoon door zijn ziekte kwam en de zucht naar aandacht. Maar het heeft wel mijn ogen doen openen dat je veel van internet met een korreltje zou moet nemen.
Jaaaa ik had het ook gelezen! Ze is wel heeeeeel erg actief op ZP terwijl ze "dodelijk ziek" is en nog een klein kindje heeft. En binnen 1 dag opgenomen, gelijk alle uitslagen en allerlei artsen gezien?? Klonk mij ook heel vreemd
Had bij de openingspost ook al mijn twijfels, daarom niet meer verder gelezen. Heb het een jaar of 2 geleden hier ook meegemaakt. Mijn vertrouwen in het forum heeft toen een serieuze deuk gekregen en sinds geloof ik veel verhalen niet meer.