Mijn oudste dochter wordt in oktober 5. Haar ID-kaart is aangevraagd toen ze 9 maanden oud was. Mijn jongste wordt in oktober 2 jaar, haar ID-kaart is aangevraagd toen ze 6 weken was. Beide kaarten zijn nog geldig. Dit jaar gaan we voor het eerst sinds jaren vliegen naar Gran Canaria. Ik heb de gemeente gebeld of ik nieuwe ID-kaarten moet aanvragen omdat de kinderen in die jaren wel veranderd zijn. Degene die ik aan de lijn had zei: dat laten we aan de ouders, haal jij je kinderen er nog uit, uit de foto? Tja, ik wel maar of een ander dat ook doet weet ik natuurlijk niet. Daarvoor zat ik al met mijn jongste bij de fotograaf voor een pasfoto. Hij zei: wat een onzin, dat weten mensen aan de grens echt wel, die kaart is gewoon geldig hoor. En nu weet ik het dus niet meer... Daarom mijn vraag aan jullie. Wie van jullie is weleens naar het buitenland gevlogen met een dreumes, peuter of kleuter met een paspoort of ID-kaart waar nog een babyfoto opstaat? En gaf dat gedoe of niet? Alvast veel dank voor je reactie.
Toen onze oudste 4 was, zijn we voor het laatst gaan vliegen. Haar id bewijs foto was gemaakt met 4 maanden... Dat was geen probleem hoor. Soms is het alleen wel zo dat een ID kaart nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn - maar dat staat dan bij je ticket vermeld volgens mij.
Hier id kaart gemaakt met anderhalf en meneer is nu 4,5 en lijkt hij er op tja je kunt heus wel zien dat hij het is maar daar heb je dna ook alles wel mee gezegd, ik ga er geen nieuwe id kaart voor maken, niet vergeten dat tegenwoordig een id kaart voor kinderen rond de 50 euro kost en niet meer iets van 8 euro dat geld gaf ik liever ergens anders voor uit .
Athina en Blaine hartelijk dank voor het reageren. Neig er nu naar om het niet te doen. Meer reacties zijn nog steeds heel welkom hoor. Zeker ook als je wel geweigerd bent.
Foto op Id kaart is gemaakt toen zoontje 7 weken was. Vorige week gevlogen, hij is nu ruim 2 en lijkt er echt totaal niet meer op. Zou hem zelf amper herkennen. Wordt echt niet moeilijk over gedaan. Het gaat niet perse om de herkenning die wij zien. Een bepaalde afstand (tussen de ogen en neus of oren, zoiets was het dacht ik) veranderd nooit. Daardoor kan het zo lang geldig blijven. Jij kunt ook van lang blond haar naar kort rood haar met een bril gaan bij wijze van spreke toch? Ik zou het geld dus lekker in je zak houden en de kaarten weer verlengen wanneer het moet! Fijne vakantie
Ik kan F haar id-kaart vandaag ophalen, de komende 5 jaar heeft ze een babyface en is ze 66 cm. Het ding is 5 jaar geldig, waarom geld verspillen aan een nieuwe kaart? Je zou het nog eens kunnen navragen bij de maatschappij waarmee je vliegt of het reisburo of het een probleem zou kunnen vormen. @blaine 50 euro? Wat voor dure gemeente woon jij? Bij ons is een id tot 18 jaar 28 euro. Ben ook wel benieuwd of iemand z'n kindje ooit geweigerd is. Het zou eigenlijk niet mogen. En toen kindje nog bij de ouder in de paspoort werden bijgeschreven was er ook geen foto bij.
Ik heb het toen met het paspoort van Thijmen wel gedaan, maar wij gingen naar Amerika toe. Wilde aan de grens daar geen gedoe hebben Ze zijn soms zo moeilijk daar.
Foto op paspoort van mijn dochter is gemaakt toen ze 20 weken was. Ik herken haar zelf niet meer Vorige maand nog gevlogen, toen was ze bijna 2. Binnen de EU wordt de pasfoto niet eens gecontroleerd, alleen bij het boarden aan de gate checken ze of de naam op het paspoort overeen komt met de naam op het ticket. De gemeente adviseerde mij destijds om wel een recente foto op het paspoort te hebben als ik ooit naar Amerika zou vliegen, omdat de douanecontrole daar veel strenger is.
Ik vond de controle uiteindelijk erg meevallen in Amerika. Zeker als je kleine kinderen bij je hebt, gaat alles erg soepel en mag je steeds overal voor gaan.
Nooit problemen mee gehad. Enkel toen zoon 6 mens was en vloog en nieuw pp. Dochter met zelfde leeftijd ook pp gehaald en ze leken ontzettend op elkaar Die man aan de balie heeft wel extra gekeken, hij zei zelfs sow die leken op elkaar!! Hahaha maar geen problemen dus! Vorig jaar helaas vijf maanden voordat het afliep een nieuwe moeten halen IBM half jaar geldigheid die nodig was. Ik zou er geen extra geld aan uitgeven. Amerika ook niet......is een geldig identificatie dus weigeren zal niet voorkomen, extra controle misschien wel....
ik zou het niet doen, dan moeten ze de ID kaarten maar een stuk goedkoper maken zodat ze elk jaar vervangen kunnen worden! Ze willen toch zelf dat die dingen 5 jaar geldig zijn...
Wat ontzettend aardig dat jullie allemaal reageren! Miss C, juist omdat de kinderID-kaary eerst veel voordeliger was dacht ik dat die vaker vervangen moest worden. Ik dacht dat dat de reden was. Maar gelukkig niet. Zojuist ontving ik nogmaals bericht van de gemeente (ze hebben mijn vraag nog even intern doorgesproken) dat wij gewoon met deze ID-kaarten mogen reizen omdat het geldige documenten zijn. Pffff.. Ook weer opgelost. Dank dames!! Enneuh... Jullie ook een fijne vakantie.
Toch even gespiekt, maar paspoort voor kids is 53 en id kaart 32 dus nog flink aan de prijs maar inderdaad iets voordeliger .