Hoi, In 2007 zijn we niet op vakantie geweest, vanwege verhuizen en trouwen en zwangerschap, dus we zijn er echt ontzettend aan toe! De planning is om in juni met de caravan naar Spanje te gaan, dan is ons mannetje 8 maanden oud. Mijn vraag is waar ik dan allemaal aan moet denken? Adviezen over het rijden? Dingen die ik vanuit NL moet meenemen als het daar niet te koop is? En misschien nog andere tips? Groetjes Saskia
hoi hoi, mijn zoon was 5 maanden en mijn dochter 6 weken toen we met de caravan op vakantie gingen. we stopten elk 1 1/2 uur een half uurtje lang,ging allemaal prima. mijn dochter sliep gewoon in de bak van de wandelwagen ,mijn zoon in een camppingbedje. ik had genoeg luiers mee om eerste dagen door te komen. en zetpillen paracetamol(120 mg) voor mochten ze ziek worden ofzo. had wel voldoende blikken voeding mee,want wist niet of het merk daar(zuid frankrijk) te koop was. oja en voor mijn zoontje had ik 3 knuffels mee,die hij nog niet eerder bij zich had gehad.dus voor elke week een nieuw vriendje. nou ja en dan de gewone dingen he?als je wagen en kleertjes en flesjes ging allemaal prima,alleen over de reis doe je een stuk langer. maar dat was het dan ook meer dan waard. groetjes diana
wat heel belangrijk is dat is Orisel voor zuigelingen en kinderen tot 6 jaar dat is voor als je kindje ziek word of aan de diaree raakt, dan moet je die echt bij je hebben. mag ik vragen waar je heen gaat ? wij gaan ook al jaren naar spanje met de caravan, erg leuk hoor.
hier een klein waslijstje hoop dat je er wat aan heb ors (tegen uitdroging bij diarree) zetpil evt oordruppels neusdruppels zoutoplossing insectenwerend-middel watjes chamodent thermometer/vasaline/alchol om te ontsmetten VSM creme verschillenden . verbanddoos jodium pleisters / tape schaar pincet/naald zwemluiers Kleding lange broeken korte broeken t-shirts blouses hemdjes trui trainingspak ook heerlijk voor de auto zwemkleding sokken ondergoed waterschoentjes schoenen slippers badjasje pyama tshirts voor zwemmen en zon kinderzonnebrandcrème aftersun kinderzonnebril (UV) pet met oor- en nekflappen voor zon (petjes voor de zon) Speelgoed voor onderweg en in spanje opblaasspeeltjes voor in het water emmertje en schepje en andere strandspeeltjes zwembandjes Slaapzak zomer campinbedje lakentjes knuffel kinderwagen parasol buggy autostoel kinderstoel toiletartikelen tandenborstel kindertandpasta nagelschaartje en vijltje washandjes kleine en grote handoeken strandlakens luiers verschoontas / kleed slabbetjes / spuugdoekjes natusanzalf billendoekjes snoetenpoetser opfrisdoekjes verschoonkleedje wattenstokjes en watten goeie zonne bescherming in de auto