Nou de titel zegt het al he, mijn huisarrts belden net om 21:15 om te vertellen dat ik een vitamine B12 te kort heb zoals ik zelf gezien de klachten al vermoeden, ik loop echt al jaren te sukkelen met mijn gezondheid, en dat wordt steeds slechter wat we ook proberen. ik kwam via het topic over fybro bij vitamine B12 te kort terecht, en ben dat gaan lezen en dat was een bron van herkenning. volgende dag moest ik toch al naar de huisarts en er overleg over gehad, en dus bloedgeprikt, dat was afgelopen disndag. en vandaag al de uitslag. zo snel had ik het niet verwacht. Morgen ga ik mijn 1ste injectie krijgen. mijn waarde was 107 geen idee wat dat betekend maar het was te laag zij die. zeker gezien mijn klachten. wat is een normale (gemiddelde) waarde, en hoe snel gaan de injecties werken. knapten jullie er erg van op. ben benieuwd naar ervaringen omdat er in mijn omgeving niemand hiermee is.
Hier ook b12 tekort, mijn B12 was 89 heb 1 jaar lang elke maand een injectie gehad en voelde ook exact wanneer ik hem weer moest. Nu moet ik binnenkort bloed prikken en gaan we kijken of ik de prik 1x in de 3 maanden kan halen. Ik zeg hier altijd het is tijd voor me shot voel me net zo verslaafde dan ps ik dacht dat die minimaal 150 moet zijn voor een goede waarde
In Nederland kijken ze niet zo krap wat betreft vitamine B12 tekort.Mijn B12 was 345,volgens eigen huisarts goed,maar volgens belgische gynaecologische begrippen veel te laag! Zij vinden een waarde tussen 500 liefst 700 mooi.Vrouwen die onder de 500 zitten hebben vaak ook herhaalde miskramen. Ts: logisch dat je tobt met je gezondheid....je waarden zijn veels te laag. Ik heb overigens smelttabletten gebruikt.Injecties gebruiken ze inderdaad bij extreem lage waarden. Je zal je vast en zeker beter gaan voelen!
schrok me ook een hoetje maar we zitten midden in een verhuizing en vanmiddag was ik er dus niet, dus hij dacht al van ik zal laat bellen dan zijn ze zeker thuis, hij weet dat ik me al jaren niet lekker voel en dat het steeds erger word, en wou dus dat ik snel met de injecties begin. eerste wat ie zij: met naam dokter schrik niet, maar is je vrouw er ook. (mijn man nam de telefoon op) ik las inderdaad iets van 150 maar nominale rond de 320, maar dat is dus eigelijk nog te laat. ik hoop dat ze snel werken, mijn lontje is zo kort kan zo weinig hebben en lig het liefs heel de dag plat. heb overal pijn en omdat men het niet kan zien ben je een aansteller en dat vind ik nog het erste. psygies heb ik een paar zware jaren achter de rug, men gooide alles daar op, en ik ging er lang in mee, maar de laatste maanden zijn veel opluchtingen geweest, maar wat gebeurd er ik wordt steeds zieker ipv dat ik me beter voelde. we zullen het zien, ga morgen gelijk een injectie halen,
Ja ik heb een tekort en na jaren vechten eindelijk doorgestuurd en is het bevestigd. Krijg nu 1x per twee maanden een injectie wat te weinig is voor mijn gevoel, maar ben het vechten voor mijn gelijk even spuugzat. Wil ook smelttabletten erbij nemen maar weet niet welke het beste is en wil liever niet via internet bestellen waar je al wel snel op komt.
ben je ook op vitamine D en foliumzuur geprikt? Dat staat met elkaar in verbinding namelijk. Straks is je B12 weer op orde, maar als je vit. D en foliumzuur laag zijn zal je nog steeds kans hebben dat je klachten niet weggaan.
geen idee eigelijk er waren veel kruisjes op het formulier, zal het eens vragen morgen, en dan ook bovenstaande zeggen, maar ben bang dat de huisarts lastig gaat doen, heb al moeten strijden voor uberhoud een bloedonderzoek,
toevallig vandaag een injectie gehad Ik heb waarschijnlijk b12 tekort door langdurig gebruik van maagbescherming. moet nu 3injecties in 3weken, maar volgens de stichting is dit te weinig dus hoop de huisarts nog over te kunnen halen om 10 injecties volgens de richtlijnen te doen Wat zijn jou klachten? En hoe gaat het nu na je operatie?
Hier begon het ook met 5 weken lang 1x per week een injectie overigens... daarna 1x per maand en nu afwachten en kijken of het 1x in de 3 maandne kan. Weet zeker dat je je na die injectie beter moet gaan voelen. Hier echt dag en nacht verschil en eindelijk van heel wat klachten was ik af!
Ik heb de smelttabletten bij een reformzaak gehaald.Je moet echt de smelttabletten kopen en niet de gewone tabletten.De smelttabletten nemen direct op in je slijmvliezen.Leg ze onder je tong,dan smelten ze vanzelf.
Na een routine onderzoekje bleek mijn B12 maar 40!! Te zijn. Ik mocht van de internist met deze waarden echt niet zwanger raken. Nu zit ik rond de 300, en krijg daarvoor iedere 3 maanden een injectie. Daardoor voel ik me echt veel beter als ik me in jaren heb gevoeld. Bij een zwangerschap moet ik iedere week spuiten.
Ja ik weet dat ik smelttabletten moet maar welke, datis de vraag bij de tuinen hebben ze ze bijvoorbeeld. Maar zijn ze veel te duur en zit er teveel b12 in zo'n tablet (waarvan je een groot gedeelte niet opneemt dus zonde van het geld)
met mijn operatieherstel gaat het aardig goed, alleen lopen (langer als een uur) kan ik niet. mijn klachten wil je ze allemaal, heb er nog al wat. Over mijn hele lijf veel (spier)pijn. pijn in gewrichten. pijn in mijn voeten tintelen enz. pijn in mijn nek, vreselijk stijf (al jaren) kort lontje vreelijk kort wat niets voor mij is maar kan der niets aan doen, kan gewoon weinig hebben. af en toe wazig zien, wat steeds erger wordt. tintelinen in het gezicht. heel veeel haar verlies. heel veel hoofdpijn (heb der al eens topics over geopend, ze dachten aan migraine maar de medicatie helpt niet erg goed daarvoor) en eigelijk gewoon nergens maar dan ook nergens zin in. alles is me te veel. en dat ook omdat alles pijn doet in mijn lijf. hartkloppingen. een deel zal ook stress zijn hoor, heb gewoon een paar zware jaren achter de rug, en we zitte in de wsnp wat toch altijd wat stress mee brengt, huis verkocht, stonden bijna op straat. vandaag toch de sleutel gekregen van de huurwoning dus nu midden in de verhuizing. psygies ben ik heel erg gammel, maar kan nog altijd voor de buitenwereld een masker op zeten, doe ik al jaren, men denkt o wat is ze sterk ze slaat zich overal door. maar in werkelijkheid vallen hier veel tranen hoor. ach ik hoop echt dat de injecties gaan helpen, ik krijg er 4 weken lang 1tje, en dan elke maand 1tje. is 4 weken lang elke week 1 wel genoeg?? de smelttabletten zou ik niet vergoed krijgen, dat is dus zo wie zo geen optie zij de huisarts al, (die van mijn situatie afweet en daarom de test eerst ook niet wou) omdat ze me overspannen vinden,gelukkig toch doorgezet en blij dat er wat gevonde is, roep steeds tegen mijn man, ben echt niet alleen maar overspannen hoor er is meer ik voel het. nou ik ga nog maar eens even op Martplaats kijken naar een kledingkast, wehebben nu allemaal inbouwkasten, dus kom kastruimte te kort boven straks, en dan weer lekker slapen met mijn slaappil die ik nu al 6 weken slik. zonder slaap ik gewoon weg niet.
Dit. Dus. Mijn Vit B12was 95 vorig jaar. Nu is die goed maar nu elke maand een vit Dspuitje halen( gaat via de mond). Hier vorig jaar 10 prikken gehad verspreid over een maand of 6. Daarna was het dus goed. Verder onderzoeken waarom te kort. Hier toch wel duidelijk verwaarlozing van mijn lichaam. En denk dat mijn suiker daar ook wel invloed heb gehad. Gelukkig gaat het nu beter. Suiker op order vit B12 in orden en nu dus nog de vit D aan pakken. Cholesterol nu ook goed nieren lekken geen eiwitten meer. Voor alles medicatie. Alleen niet voor de vit B 12. Laten we hopen dat dat zo blijft. Sterkte er mee en hopelijk hoef je niet voor lang aan de B 12 spuiten.
Tijdens mijn laatste zwangerschap bleek ik ook een veel te lage B12 te hebben (geprikt op verzoek van gyn), maar er is eigenlijk nooit wat meer gedaan.. Hm misschien maar eens naar de huisarts, want die klachten die jullie beschrijven zijn heel herkenbaar.. Zijn er ook nog andere opties ipv spuiten? Ik neem aan dat de B12 tabletten niet zo snel werkzaam als een spuitje.
Als je een tekort aan b12 hebt en wel gewoon vlees eet ed, dan zul je aan de spuit moeten met een spuit zorgt de spier (geloof ik) dat er af en toe wat b12 vrijgegeven wordt, waardoor je 1 x in de zoveel tijd maar een spuit moet. Je kunt smelttabletten nemen, maar van een smelttablet wordt niet alles opgenomen en je moet er elke dag 1 nemen = heul duur.
Kan de vit. B12 waarde schommelen? Ben de afgelopen 12 maanden er meermaals op geprikt en de waardes varieerden van 180 tot 400. Mijn eetpatroon is niet veranderd, ik eet gewoon vlees. Ik heb alle symptomen van een tekort. Mijn huisarts wil niet spuiten, terwijl ik las dat dit goedkoop is en sowieso geen kwaad kan; je stapelt geen teveel aan B12. Ik wil die smelttabletten anders in de US bestellen, iemand ervaring mee?
Neem je ook vitaminepillen? Als je geen opnametekort hebt en vitaminepillen waar b12 in zit neemt zou het misschien kunnen? Maar voor zover ik weet schommelt je b12 niet hoor, dat gaat heel langzaam, daarom is het ook verrot om een diagnose te krijgen want als je een paar spuiten hebt gehad zie je dat nog tijd in je bloed waardoor de ha dan zegt: zie je wel, je hebt voldoende we stoppen met spuiten. Waarom wil je ze in de US bestellen? Ze zijn ook in NL te koop.
Om even terug te komen, het kan wel dat je begin van het jaar op 400 zit en aan het einde 180, maar dan lijkt het me dat je opname slechter is geworden. Ik denk maar wat hoor! Als je van 180 naar 400 bent gegaan, dan zou je niet perse een slechte opname hebben, want hij wordt weer aangevuld en dan zou ik een vit. B complex proberen en na een tijdje nogmaals bloed prikken om te kijken of hij omhoog is gegaan. En als je echt klachten hebt, een verwijzing naar een internist vragen.