We willen graag een keer naar Luxemburg.zijn hier leuke dingen te doen met kinderen van 10 en 13 jaar ? Tips voor vakantieparken en uitjes ? We denken aan ongeveer een week.
Kasteel van Viande en dan met de kabelbaan omhoog. Luxemburg stad, daar heb je net als in Engeland van die wachters bij het paleis staan en kan je ook zo'n wisseling van de wacht zien. Onze kinderen vonden de kazematten ook erg interessant. Verder zijn we ook in klein Zwitserland wezen wandelen, was ook echt heel mooi om te zien. Het WOII museum in Dirkirch is ook een aanrader, maar daar moet je van houden. Er zijn sowieso heel veel kastelen, hebben ze niet allemaal gezien. Daarnaast kan je overal heerlijk wandelen.
Ik lees mee! Ik ben benieuwd of iemand in de meivakantie in Luxemburg is geweest. Over Birkelt heb ik recensies gelezen dat het in de zomer vaak mega druk is, klopt dat?
Wij zijn vorig jaar naar Birkelt geweest één week. Het was die week toen heel warm en dan is het zwembad echt te klein. Maar wij hebben verder een hele leuke week gehad en de Kids hebben zich ook prima vermaakt. Luxemburg heeft overal gratis openbaar vervoer. Dus je kunt lekker met de trein naar Luxemburg stad bijvoorbeeld. Ik vind het een heel schoon landje en genoeg te doen voor tieners.
Wij zijn dit jaar een weekje naar Luxemburg (camping Birkelt) geweest. Wij hadden niet echt heel mooi weer om buiten te zwemmen maar het binnenbad was niet te druk. Ik vind Luxemburg meer leuk voor een tussendoor vakantie zoals meivakantie of lang weekend of als doorreis dan een zomervakantie. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik vind luxemburg heerlijk om rond te struinen langs de riviertjes etc. Mullertal is echt genieten. De Wolfsschlucht bij Echternach is ook mooi om te wandelen. Hoewel je dan wel duitsland in duikt- maar ook in dezelfde hoek: Trier . Mooi om te bezoeken. En wat al gezegd was, het kasteel van Vianden. Heel mooi - wij zijn inmiddels 2 keer ten tijde van het midzomernachtfeest -druk, maar gezellig! Zelf vind ik de tentoonstelling in Clervaux ook heel mooi: Family of man . In het kasteel daar. Doet me denken aan M.I.L.K foto.s.. maar dus niet zo zeer voor je kinderen . Verder heb je ook best wat herinneren/ monumenten aan de 2e wereld oorlog om te bekijken. Vinden wij wel interessant. Vooral over de battle of the bulge oftewel het ardennen-offensief.
Wij zijn in europarcs Kohnenhof geweest. Mijn kinderen hebben zich er goed vermaakt, maar zijn wel wat jonger. Ze konden daar leuk in het riviertje spelen en het zwembad was een kwartier rijden. Onze leukste uitjes waren in het Mullerthal, maar dat was wel 3 kwartier rijden. Verder zijn er leuke wandeling net over de grens, in Duitsland en idd kasteel Vianden.