Weten jullie of een baby van 10 maanden buitenlandvaccinatie moet krijgen als we naar Turkije willen en zoja wanneer. We willen eigenlijk vandaag al boeken voor over twee weken, maar bij consultatiebureau wisten ze het niet en ook de GGD is nu niet meer bereikbaar.
Niet doen. Vaccinaties worden aangeraden 6 weken voor vertrek als ik me niet vergis. Voor Turkije zijn vaccinaties niet verplicht, maar ik denk dat ze voor een kleintje eventueel wel verstandig zijn.
Demi moest hep. A voor turkije en volgens de apotheek die het reisadvies gaf kon het nog tot als ik me niet vergis 1 week voor dat we gingen, maar dat raadde ze wel af in verband met eventuele last van de prik (last van het armpje). Wij gaan over anderhalve week en demi heeft haar prik in de eerste week van mei gekregen omdat ik dat fijner vond, dan heeft ze zeker geen last op vakantie.
Hoi, Hep A. wordt inderdaad pas gegeven vanaf 1 jaar, niet jonger. Wel kun je bij je CB vragen om een vervroegde BMR. Tevens zijn de vaccinaties niet verplicht maar wel degelijk aan te raden. Hep. A is zeer besmettelijk, wanneer je dit dus als kind, vanaf 1 jaar of volwassen oploopt hoef jezelf niet heel ziek te worden maar je kan wel mensen ermee besmetten... DTP wordt ook voor volwassen geadviseerd.
De vaccinaties worden idd 6 weken van te voren aangeraden maar neit voor voor de "inwerktijd" dit duurt hooguit een dag of 10 Meestal is dat ivm drukke spreekuren en de aankomende zomervakantie
nee je hoeft je kindje niet te laten enten... hep a doen ze indd pas vanaf 1 jaar... en de rest van je nodig hebt zit al in de andere entingen die al gegeven zijn... zowel het cb als ggd als de huisarts heeft ons dit verteld toen wij in oktober naar turkije gingen met ons zoontje van toen 8 maand.
We hebben het nagevraagd bij GGD en net zoals jullie zeggen hep. A hoeft nog niet, en zijn 11 maanden prikje krijgt hij 2 dagen voor we vertrekken. Tot nu toe heeft hij nauwelijk slast gehad van zijn prikjes. Hopelijk nu ook niet; lijkt me vreselijk tijdens het vliegen vooral. Wel spannend joh, onze allereerste vakantie met ons kindje