Kan dit bij een *hopelijk* nieuwe baan??

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik heb maandag een sollicitatiegesprek, bij een KDV, maar ga er zo goed als vanuit dat ik word aangenomen. (hetzij als invalkracht of vast)
    Alleen manlief heeft vakantie vanaf 16 augustus en dan 3 weken... Als ik als invalkracht ga beginnen neem ik zo en zo geen vakantie (kunnen het geld goed gebruiken!!) Maar als ik als vaste leidster word aangenomen dan weet ik niet goed of ik dan wel of geen vakantie neem..

Kan ik het maken om dan al 3 weken vakantie te nemen? en wat zouden jullie doen???

Moet er wel bij zeggen dat we de tijd samen even goed kunnen gebruiken!

2. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Hmm lastig... Aan de ene kant had je de vakantie natuurlijk al in de planning staan voordat je hier gesolliciteerd hebt (neem ik aan tenminste). Dus ja, dat kan je van te voren ook niet weten, en je kunt ook niet alles laten omdat je misschien mogelijkerwijs wel een nieuwe baan krijgt... ;)
    Aan de andere kant wil je, je ook van je goeie kant laten zien en wel gewoon werken.
    Ik denk dat het, het makkelijkst is om gewoon in overleg te gaan. Ik bedoel, die mensen weten ook wel dat het zomer is en jij misschien al een vakantie hebt ingepland. En voor hetzelfde kan je nog wel vrij krijgen of misschien een paar daagjes in de week werken en de rest vrij zodat jij en je man toch nog een paar daagjes samen hebben.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.278
    113
    Centrum België
    Bij een sollicitatie rond deze tijd van het jaar vragen we sowiso aan de kandidaten of ze nog vakantie gepland hebben. Dus wie weet stellen ze jou die vraag... Kan je nog overleggen.

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Meestal vragem ze dat toch idd bij de sollicitatie, of je nog een vakantie gepland hebt staan..bij mij iig wel steeds (dan wel niet op n kdv maar toch..)

succes alvast?:)

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou gewoon aangeven dat je dan vrij/een vakantie gepland hebt. Als ze je graag willen aannemen houdt dat ze echt niet tegen lijkt me.

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Thnx voor de reactie! Het is idd dat ik wel vakantie wil, maar idd ook van mn goeie kant wil laten zien.
    Ik werk zo en zo maar 3 dagen dus heb zo en zo 2 dagen met mn man dan... Misschien gewoon een middenweg nemen en 2 weken vakantie ofzo nemen. Pff vind t wel lastig!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je niet weggaat zou ik denk inderdaad zeggen dat je 2 weken vakantie in de planning hebt. Je kunt dan nog aangeven dat je flexibel bent in de zin van dat je de vakantie nog 1 week kunt verschuiven. Dat geeft misschien weer een goede indruk

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zij verwachten echt wel dat je een vakantie gepland hebt hoor!!! Daar is niets geks aan ook niet aan het begin van een nieuwe baan. Gewoon zeggen dus als ze het al niet vragen, wat me sterk lijkt..

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als jij meteen 3 weken vakantie neemt, sta je meteen in de min met je vrije dagen.
    Als je het geld goed kan gebruiken zou ik gewoon gaan werken, laat je van de goeie kant zien.
    Tenzij je een vakantie hebt geboekt, dat is wat anders...
    Succes!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik vind het niet kunnen, zeker niet als je voor vast wordt aangenomen. Wellicht kun je 1 weekje aanvragen, maar zelfs dat zou ik niet doen. Vaste banen liggen niet voor het oprapen....

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja ik vind het een beetje dubbel! Ik zelf zou zeggen: dan maar even geen vakantie...
    Maar je kan b.v ook dat je maar 1 of 2 weken neemt als je niks gepland hebt?

Hoe weet je trouwens bijna zeker dat jij het wordt? Zijn er geen andere sollicitanten dan?
    Ik wil je geen valse hoop geven, en weet ook niet hoe het daar bij jullie is, maar hier waren er op een KDV 25!! sollicitanten die gesolliciteerd hadden naar 1 functie....

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    #12 Baby09, 9 jul 2010
    Laatst bewerkt: 9 jul 2010
    Zeker ben je nergens van.... Maar het was een open sollicitatie, dus als het geen vaste aanstelling word dan ga ik zo en zo de inval in (als het klikt, vanuit hun kant, heb zelf niet zoveel keus) Ze zei al aan de telefoon dat ze vooral in de vakantieperiode staan te springen om invalkrachten..

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou gewoon eerlijk zeggen hoe het er voor staat en dat je bereid bent om bijv maar 1 of 2 weken vrij te nemen als het een probleem is.
    Dan laat je toch zien dat je je flexibel opstelt. En je hebt toch ook recht op wat vakantie! Dat snappen zij ook wel. Iedereen moet toch gewoon even kunnen relaxen samen of je nu weggaat of niet?

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als ze vooral zoeken naar invalkrachten in de vakantieperiode zou ik persoonlijk niet over vakantie beginnen! Stel er is 1 iemand anders die aangeeft de hele vakantie te kunnen werken, dan wordt die vast en zeker voor jou aangenomen...

En daarbij, normaal gesproken bouw je toch 2 vakantiedagen per maand op? Zo zou je dus gelijk in de min komen, toch? (Kan er natuurlijk ook naast zitten)

15. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Als ik als inval aangenomen word, dan neem ik ook geen vakantie want kan dat geld niet missen, stond al in mn begin post ;)

In de min staan etc dat weet ik niet.. zou dat alsnog met een later gesprek kunnen vragen. weet ook niet hoe flexibel etc hun zijn..

Ach ik zie het wel, eerst maar eens aangenomen worden!! :D

En de twijfel kwam door manlief, hij wil graag dat ik gewoon 3 weken vakantie neem, terwijl ik dat liever niet echt wil... althans zou wel vakantie willen maar liever niet als ik daar pas een maand werk. Dan zit je er net lekker in en dan ben je ineens weer 3 weken weg.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja en plus dat ik niet iemand zou aannemen die meteen al vakantie wil opnemen. En daar ben ik echt de enige niet in ;)

17. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    als je een vaste baan krijgt, heb je een bepaald percentage aan vakantie weken waar je recht op hebt. Bij mijn cao is 5,2 weken per jaar. Aangezien je in juli aangenomen wordt heb je maar 5 maanden van het hele jaar waarover je vakantie opbouwd. 5 weken gedeeld door 5/12 is dan waar je recht op hebt...en dat is geen drie weken... zou het zelf ook vervelend vinden (ben zelf leidinggevende in de zorg) als iemand bij mij solliciteerd en die wil direct in het hoogseizoen 3 weken vakantie.. zou voor mij een reden kunnen zijn om een ander aan te nemen. Als ik jou was zou ik het gesprek afwachten en het dan voorzichtig ter sprake brengen, aan de reactie merk je snel genoeg hoe het valt..

succes maandag in elk geval!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou niet over vakantie beginnen. ze hebben juist iemand nodig voor de vakantie periode.daarom zoeken ze nu ook mensen.

zelf bij een vaste aanstelling zou je nog geen 3 weken kunnen opnemen want je hebt over de rest van het jaar maar 11 dagen die je kan gebruiken. dus als je het al zo doen zou je de rest van het jaar geen vrije dag meer kunnen nemen zonder in de min te raken

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nou ik werk nu 6 weken bij een nieuwe baan en ga straks 3 weken op vakantie. Was heel normaal hoor!
    Maar ja misschien zoeken ze daar niet iemand voor de vakanties...

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Los van het feit of je vast of als inval aangenomen wordt...
    Zou ik het niet doen. Zeker niet omdat het op een kinderdagverblijf in de zomerperiode altijd ontzettend druk is. En juist de vaste krachten gaan dan al op vakantie...

Ik werk zelf namelijk ook op het kinderdagverblijf en vakantie's worden bij ons altijd ruim van te voren ingeleverd, zodat de rooster maker het allemaal zo goed mogelijk kan indelen voor de vaste krachten en dat de inval krachten zoveel mogelijk kunnen opvangen.
    Natuurlijk mogen inval krachten ook vakantie nemen, maar de vaste krachten gaan wel voor.

Ik zou gewoon even afwachten hoe het gesprek verloopt, meestal vragen ze zelf wel: Heb je nog vakantie plannen?
    Op zo'n vraag zou ik dan antwoorden: Nee, geen directe vakantie plannen, maar een weekje vakantie zou ik wel prettig vinden, indien mogelijk!

Succes ;)

Deel Deze Pagina