Hoi hoi, Ik ben Faith en 27 jaar oud. Ik slik de pil en wil graag kids over een tijdje. Nu ben ik de laatste dag van de 3e pilweek mijn pil vergeten. Ook in de eerste week ben ik deze een keer of 2 vergeten. We hebben regelmatig seks gehad. Het schijnt dat als je de pil slikt geen eisprong hebt. Maar kan deze meteen op gang komen als je je pil vergeet? Ik las op internet veel over dat sommige vrouwen hun eisprong kunnen voelen. Volgens mij heb ik deze gehad en gevoeld, 2 dagen steeds steekjes en de nacht erna onwijs hevige krampen, voelde als zware menstruatiekrampen. Nu weet ik niet wat nou precies de eisprong was, de steekjes of de krampen? De krampen was op dag 15 van de cyclus, dus dat zou goed kunnen. Op dag 12 hebben we voor het laatst seks gehad maar ook op dag 16. Wie kan mij vertellen hoe groot de kans op zwangerschap ongeveer is?? En kan ik pas testen zodra mijn komende ongesteldheid uitblijft?
Welkom faith. Je hebt eigenlijk wel in precies de verkeerde weken de pil vergeten omdat de eerste en de laatste weken de belangrijkste zijn. Er is altijd een kans dat je zwanger wordt, maar de precieze kans is een beetje moeilijk te zeggen omdat dat per persoon verschilt. Ik zou gewoon een van de gevoelige tests halen die je een dag of 4 voor de dag dat je ongesteld zou moeten worden halen. Maar aangezien die niet bij iedereen werken is het wel belangrijk om een aantal verschillende dagen te testen.
Welkom! Als je hem vergeet in de eerste week is er geen grote kans helemaal als het in het begin is geweest.
Hoi, ben ik weer. Heb nog geen test gedaan omdat dat nog te vroeg is denk ik. Afgelopen zondag/maandag ben ik niet lekker geweest, buikpijn, hoofdpijn, misselijk en onwijs moe. Misschien is dit dan toch een innesteling geweest? Was ongeveer 6/7 dgn na mijn eisprong (als het idd mijn eisprong was wat ik voelde). Zondag en maandag lichtroze afscheiding en dinsdag en woensdag ook een beetje bloed in mijn (weer witte) afscheiding, meer een klein helder bloedspoortje, echt heel minimaal. Verder wisselend lichte menstruatiekrampjes en een beetje misselijk met vlagen. Komt iemand dit bekend voor??? Overmorgen is mijn NOD! Wil niet eerder testen want ben bang dat de test dan niet betrouwbaar is. Maar het kan zelfs toch op je NOD nog negatief aangeven terwijl je wel al zwanger bent?
Ik heb één dag voor mijn NOD een kruidvat test gedaan: negatief. Ook in de ochtend op mijn NOD een clear blue test gedaan: negatief. Kort daarna ben ik ongesteld geworden, meer dan normaal en echt heel rood met veel van die klontjes en sliertjes (sorry ). Ik dacht dus oke ik ben niet zwanger. Maar nu lees is veel over dat als je de pil gebruikt je geen echte menstruatie krijgt maar een onttrekkingbloeding en dat dat dus helemaal niets zegt over of je zwanger bent of niet! Klopt dit echt?? En wanneer kan ik dan testen? Moet ik dan wachten tot na mijn menstruatie? WIE KAN MIJ HIER MEER OVER VERTELLEN??????
Ik denk dat je er nu wel van uit kan gaan dat je niet zwanger bent. Dat je nu meer ongesteld bent als normaal komt denk ik omdat je 'gerommeld' hebt met je pil en dus ook met je hormoonhuishouding.
Ja dat dacht ik idd ook maar las toen onderstaande; Om zeker te zijn of er sprake is van zwangerschap of niet, kan het raadzaam zijn om een zwangerschapstest te doen. Het is lastig om te bepalen wanneer je de zwangerschapstest het beste kunt doen. Als je stopt met de pil komt er een onttrekkingsbloeding die op een menstruatie lijkt. Een onttrekkingsbloeding is echter geen echte menstruatie en dus geen bewijs om er vanuit te gaan dat je niet zwanger bent omdat je ongesteld geworden bent. Deze bloeding heeft wel een (vals negatieve) invloed op de zwangerschapstest, dus moet gewacht worden tot deze menstruatie periode is afgelopen. Als het 19 dagen (of langer) geleden is dat je de eerste pil vergeten bent, en je onttrekkingsbloeding is voorbij, dan kan je de zwangerschapstest doen. Is deze negatief maar ben je toch niet zeker van je zaak omdat je de pil meerdere keren vergeten bent, doe de test dan een week later, nog een keer.