Alleen in hotel

Discussie in 'De lounge' gestart door Oilell, 4 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Voor mijn werk moet ik 3 dagen aan de andere kant van Nederland zijn. Helemaal geen probleem: mijn baas heeft een hotel geregeld. Wel spannend om voor het eerst sinds mijn zwangerschap alleen te slapen en onze dochter niet 1 maar meteen 2 nachten te moeten missen.

Nou kwam dit wel vaker voor, bijvoorbeeld als we met meerdere collega's een cursus volgen oid. Deze dagen worden echter georganiseerd door een klant en ben ik alleen. Dat is al niet mijn ding, al die mensen kennen elkaar al en ik heb eigenlijk geen idee waar ik terecht kom. 1op1 gesprekken of desnoods kleine groepjes met 2 of 3 zijn veel meer "mijn ding" dan grote groepen. De medewerkers van het bedrijf wonen allemaal in de buurt, dus ik zit echt in m'n uppie in een hotel.

Maar goed, nu de hamvraag... Zouden jullie in je eentje in een restaurant gaan zitten, in je eentje op het terras? En wat doe je dan? Ik denk dat ik gewoon een drempel over moet, maar vind het gewoon zo ongemakkelijk om alleen te zijn op dat soort plekken. Maar heb ook niet veel zin om de hele dag in vergadering te zitten en vervolgens de rest van de middag/avond in een suffe hotelkamer.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben heel vaak (in ieder geval pre corona) in hotels. Heerlijk, af en toe gewoon in je eentje eten. Of ontbijten. Soms zeg ik zelfs tegen collega's dat ik even alleen wil zitten. Je staat bij dit soort conferentie of zakenreizen toch al constant 'aan' .

Dus het is heel normaal, ik zie super vaak ook mensen in hun eentje zitten, genieten van de rust.

Poolvos en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ja joh, is heel normaal hoor. Vind je het wat ongemakkelijk, neem je lekker een boek mee oid.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Zeker in hotels komt het regelmatig voor dat mensen alleen reizen. Voor het werk is dat heel normaal. Ook alleen eten of een terrasje is echt niks mis mee.
    Als je het prettig vindt kun je een boek of tijdschrift meenemen, maar gewoon in je eentje gaan eten is echt prima.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Lijkt me heerlijk ;). Maar ik snap dat alleen op een terras of in een restaurant zitten even een drempel is, zijn toch dingen die je normaal met anderen doet (ik iig wel). Ik zou zelf m’n ereader meenemen, of een leuk tijdschrift denk ik.

6. TotalBella

Wat is het dat het voor jou ongemakkelijk maakt?

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja hoor heerlijk. Alleen in hotel nog nooit gedaan. Maar ik ga gerust in mijn eentje op het terras zitten als ik alleen in de stad loop met een rosé erbij en een heerlijke salade van het seizoen (of een bord carpaccio)!

GossipGirlxoxo, femkes en Zoe123 vinden dit leuk.
  8. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Ja geen probleem! Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, haha. Ik ben ook wel eens in m’n eentje naar de film geweest.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Door mijn zwangerschap en de nasleep ben ik sinds november 2019 eigenlijk niet meer alleen geweest. Tijdens mijn zwangerschap was er 24/7 oppas/zorg in huis, daarna een man en baby. Dus ondanks dat ik er best naar uitkijk, weet ik gewoon niet zo goed meer wat ik met mezelf aan moet. Misschien ook wel bang voor de gedachten/beelden die omhoog komen als ik echt even in mijn eentje stil aan een tafeltje zit.

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus geen probleem. Tijdens de film kijk ik naar de film en daarna ga ik naar huis. Maar ik zou dus ook nooit in mijn eentje naar de film gaan en dan vervolgens naast de bios nog een uur op een terrasje gaan zitten als ik alleen ben. Terwijl ik dat met vrienden wel zou doen.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Echt uit eten in een restaurant vind ik ook een beetje ongemakkelijk,maar ik zou het niet gek vinden.
    Lunch of drankje op terras doe ik daarintegen wel gerust alleen, als ik net rond lunchtijd bijv in de stad ben bijv.
    Alleen in hotel nog nooit geweest, maar lijkt mij heerlijk!
    Zit er geen bios of sauna in de buurt? Zoiets zou ik opzoeken als ik alleen ben en er toch op uit wil.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    @Adje

Deze keer niet over eten of koken :roflmao:

bluedrake, owly en Neskio vinden dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh ik vind dat heerlijk :D En je bent echt niet de enige die dan bv alleen gaat ontbijten, ontzettend veel mensen die voor hun werk alleen in een hotel zitten. En ik doe het voor m’n plezier, dus die zitten er misschien ook wel tussen :)
    Bios en theater alleen vind ik ook geen enkel probleem, heel leuk juist om ook echt eens iets met jezelf te doen ipv alleen maar samen met anderen. Drankje erna heb ik ook al vaker gedaan (hier bij ons filmhuis een heerlijk cafe/restaurant ernaast, met ontzettend knusse plekjes - heerlijk!), maar in bv een hotel zit ik vaak wel met bv een boek of tijdschrift aan tafel. Niet omdat ik het zonder ongemakkelijk vind, maar gewoon omdat ik dat heeeerlijk vind :)

femkes vindt dit leuk.
  14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.809
    113
    Vrouw
    Ja ik zou dat in zo'n situatie wel doen. Ik ben ook al een paar keer alleen op vakantie naar het buitenland geweest.

15. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Zou ik geen problemen mee hebben, ik ga ook wel eens bijvoorbeeld alleen naar de sauna en daar lunchen en zo. Misschien net ff anders maar denk dat er genoeg te vinden zijn die ook alleen naar een terrasje gaan of zo

16. TotalBella

Oh ja dan snap ik je wel. Kan (en wi)l je op het moment dat dat gebeurd iemand bellen, als dat je helpt?

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Heerlijk juist! Ik ben zowel voor werk als privé regelmatig alleen in hotels geweest. Uiteraard ga ik dan ook lekker ontbijten, lunchen of uit eten. Eigenlijk neem ik altijd mijn ereader mee zodat ik lekker kan lezen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik snap op zich je angst wel, maar ik denk tegelijkertijd dat het eigenlijk best wel goed voor je zou zijn. Ik denk dat je het mag zien als groeimoment. Het is uit je comfort zone, maar ook niet veel te ver erbuiten en dat zijn de momenten dat je het meeste groeit of waar je achteraf het fijnste op terugkijkt omdat je het geflikt hebt. Dus accepteer je spanning, die mag er gewoon zijn, maar ga er ook vol goede moed in.

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::D

Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ja hoor, absoluut! Ik ga ieder half jaar een weekend alleen weg (in mei en in november). En dan ga ik ook alleen uiteten/lunchen. Heerlijk met mijn ereader erbij. En ga ik dan alleen naar de bios, dierentuin, museum, etc.
    En heel eerlijk heb ik soms nog wel heel even een ‘awkward’ gevoel. Maar daar zet ik me gewoon overheen. Ik heb zo geen zin om mezelf dingen te onthouden die ik leuk vind en in alle rust kan doen, omdat ik me zorgen moet maken over wat anderen van me denken als ik ergens alleen zit of rondloop. Lekker boeien, zolang ik me maar vermaak ;)

GossipGirlxoxo, femkes en Aries vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina