Voor mijn kleine heb ik alvast een wiegje gekocht. Ik dacht dan zet ik deze de eerste maanden naast mijn bed neer. Deze wieg kan zachtjes schommelen, maar hij is vrij laag.. en dichte wanden... nu lees ik op internet overal dat het open moet zijn? Heb ik hier nu niets aan?
heb je een foto? Laag maakt niet uit. Waar is hij van gemaakt? Ik had een rieten wieg die is ook dicht aan de zijkanten maar laar wel gewoon lucht door de openingen.
Als het gewoon dicht hout is, voldoet het volgensmij niet aan de veiligheidsnormen. Het kindje kan er met zijn gezichtje tegen komen en niet goed ademen. Dat is in ieder geval wat ik mij heb laten vertellen, toen ik aan het overwegen was om een vintage ledikant te kopen, want ook van dicht hout was.
Je zal voor jezelf een inschatting moeten maken. Het zijn maar richtlijnen he. Maar als je kindje in een hoekje draait dan kan het wel verkeerd aflopen. `ik bedenkt me net dat mijn zoontje ook een tijdje in een kartonnen wiegje heeft geslapen bij opa en oma. Green Lullaby ging gewoon prima, en zoontje draaide niet op z'n buik de eerste maanden.
wij hebben een houte wiegje van 80 jaar oud. deze is ook dicht aan de zijkant. nog nergens gelezen dat het niet mocht.
bedankt! Hier staat het volgende over een houten wiegje: Een houten ledikant moet splintervrij zijn. Een harde houtsoort, bijvoorbeeld beukenhout, is het meest geschikt. Let er op dat de verschillende onderdelen van het bedje stevig met elkaar verbonden zijn. Het ledikant is glad afgewerkt zonder gevaarlijke uitsteeksels, punten, scherpe randen of schroeven. Op de bovenkant van het bedje mogen geen uitstekende knopvormige delen zitten waar het kind makkelijk aan kan blijven haken. Kan ik m waarschijnlijk dus toch gebruiken
Ons advies is om een bedje te gebruiken met ventilerende zijwanden. Dat kunnen spijlen zijn, maar ook gaas bijvoorbeeld. Dit is belangrijk om voldoende luchtcirculatie te krijgen in het bedje, uitgeademde lucht moet plaatsmaken voor frisse, zuurstofrijke lucht. Kun je hier verder mee? Als je wilt, maak dan een foto van het wiegje. Dan kijken we even met je mee. Groet, Angela VeiligheidNL
De baby ligt toch op zijn/haar rug de eerste tijd. Draaien kunnen ze dan nog niet. En aangezien de hele bovenkant open is lijkt het me wel veilig qua lucht. Maar je moet doen wat prettig voelt!! Ik vond het zelf prettig om de baby te kunnen zien door de spijlen.