Jaaaaaaaaaaaaaa Gister eindelijk na drie lange weken wachten DE brief ontvangen! Ik ben geslaagd voor de toelatingstest voor mijn studie!!!! Dus het is nu echt zover, in september start ik met een voltijd hbo studie. Destijds had ik al een topic geopend waaruit ook bleek dat meer mensen dit overwogen, wie heeft nog meer de knoop doorgehakt? Moest je ook een test doen en ben je ook geslaagd? En wat voor studie ga je doen, klassikaal of thuis? Voltijd of deeltijd?? Ik ben zo zo zo zo blij!!!! mijn ww stopt juist ook op 1 september dus het sluit perfect aan, geen geldstress of werkstress, gewoon eindelijk lekker leren!
Wouw! Lijkt me heel pittig. Ik ga in september starten met een HBO leergang. Duurt 2 jaar en daarna kan ik eventueel vrijstellingen krijgen voor de bachelor. Durf het nog niet aan om de bachelor te doen. Nu 1 x in de maand een bijeenkomst. 10 - 15 studie uren per maand. Daarnaast 24 uur werken en de zorg over 2 kinderen..... Laat ik eerst eens kijken hoe dat gaat. Heb er wel veel zin in. Hoe ga jij het combineren met je kinderen? Xxx
Wat leuk! Heel veel succes! Ik ga nu door naar het 2e jaar Toegepaste Psychologie de klassikale variant maar wel thuis (1x per maand ongeveer een lesdag). Bijna mijn P binnen nu
De combinatie werken en leren en kinderen lijkt mij persoonlijk nog zwaarder dan alleen leren en kinderen, respect!! Mijn studie bestaat uit 15-20 uur college en daarnaast 10 uur zelfstudie. Voor die uren college die over 3 dagen verdeeld zijn gaan mijn oudste 2 naar school/bso en mijn jongste naar de gastouder. Uit school haal ik ze op en hebben we nog een paar uur samen. En zodra ze naar bed gaan ga ik aan de thuisstudie. Waarschijnlijk worden de woensdag en vrijdag de vrije dagen, dit was namelijk vorig jaar het geval bij deze studie, hopelijk nu weer. Dan zou ik woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag bij mijn kindjes zijn
Leuk joh!! gefeliciteerd zul je geen spijt van krijgen. Ik ben vorig jaar afgestuurd HBO- verpleegkunde . ben ook begonnen toen mijn jongste 1 was en mijn oudste 2. Ik deed het deeltijd, maar dat kwam neer op af en toe 1 dag college, heel veeeeeeel thuisstudie, maar in die drie jaar, drie keer een half jaar stage gehad: eerste 2 jaar : max drie dagen in de week (drie dagen stage, en week erop 2 dagen stage en 1 dag school) afstudeer jaar: 4 dagen, dus standaard drie dagen stage, en 1 dag naar school. En mijn minor duurde ook een paar maanden en was ook drie dagen school elke week. Maar nu heb ik de baan van mijn leven. Verpleegkundige op de cardiologie en ik voel mij als een vis in het water in het ziekenhuis. Ik heb weer wat te vertellen, heb weer een doel (ik hou zielsveel van mijn kinderen maar ik werd heel ongelukkig van elke dag thuis zitten). Ben nu zoooo blij dat ik heb doorgezet. Want ze zitten nu beide op school, en zou mij kapot vervelen als ik elke dag thuis zou moeten zitten. DUSSS HEEEL VEEEL succes, en geniet er van. Studeren is zo leuk
Leuk!! Ik wil volgend jaar starten met een HBO agree opleiding. Ben nog een beetje zoekende naar welke in mijn richting valt en of het te combineren is met mijn huidige baan. Heb je een 21+ test moeten doen? Wat kan ik me hierbij voorstellen? Zelf heb ik nu MBO 3 en voor HBO moet je minimaal 4 hebben, dus een toelatingstest zal ook voor mij gelden.
Kijk zo'n baan waar je zo goed op je plek bent wil ik ook. Ik heb wel de werkervaring en het profiel, maar niet het vereiste opleidingsniveau. Dus hallo HBO! Het aantal dagen school/stage valt me ook enorm mee zoals je het beschrijft!
Ja heb een 21+ test gehad. Een algemeen deel op de computer, rekenen taalgebruik analogieen en figuurreeksen. Plus een toets engels en een toets economie en m&o. Op het eerste kan je je niet voorbereiden, alleen op economie en m&o heb ik wekenlang zitten blokken
Hier ook eentje die in september gaat starten. Combi van werken, leren en kinderen. Misschien tegen die tijd een gesloten clubje aanmaken voor studerende mama's? Lijkt mij wel leuk.
Leuk!!! Ik ga ook beginnen! Managementopleiding voor teamleiders in het voortgezet onderwijs. 1 jaar, 1x per 2 weken een hele dag naar school. Heel erg praktijkgericht.
Ik ben nog onder de 30 ja, ga me er eens in verdiepen Heb er door dit topic helemaal zin in gekregen eerlijk gezegd.. Heb je naast je studie recht op een uitkering o.i.d.? (Als je geen studi krijg)
Dan heb je er gewoon recht op!!!! Ik ga 500 pm lenen en daarnaast de gebruikelijke beurs en eenoudertoeslag. Mocht ik echt veel overhouden maandelijks dan zet ik de lening omlaag. Als ik geslaagd ben ga ik maandelijks 60 euro terugbetalen. Daarnaast nog alle maximale toeslagen van de belastingdienst. Al met al hou je dan stukken meer over dan wanneer je in een lage functie (zoals mijn huidige ) 40 uur werkt.... En je gebruikt je hersens, bent er even uit en bent meer thuis voor je kindjes! Daarnaast heeft mijn gemeente ook een regeling dat ze de kinderopvangtoeslag aanvullen tot de hoogte van het totaalbedrag omdat ze jongvolwassenen willen stimuleren te gaan studeren. Kinderopvang wordt dus voor mij volledig gratis.
Haha leuk zeg dat we daar dan zo verschillend over denken. Mijn oudste gaat al naar school. Mijn jongste nu 2 dagen naar de opvang. Straks misschien 2,5 dan gebruik ik het halve dag om te studeren. Maandagmiddag en woensdag zijn ze dan bij mij. Vrijdag is mijn vriend thuis en de weekenden samen. xxx
Maar engels en economie zal dan een onderdeel zijn van je studie? Ik wil namelijk de juridische kant op. De figuurreeksen van de 21+ test kijk ik wel een beetje tegen op. Overige kom ik nu ook dagelijks in mijn werk tegen. Ik weet dat ik HBO wel aan kan, functioneer nu ook op een HBO functie. Belangrijkste is natuurlijk dat de studie bij je aansluit dit maakt het leren veel makkelijker.
Bij 'mijn' hogeschool is engels voor alle opleidingen een verplichte toets. Economie/m&o was inderdaad verplicht voor mijn studie Bij de meeste studies op 'mijn' hogeschool was wiskunde verplicht. Ben blij dat ik dat niet hoefde te doen zeg. Ik heb zelf ook 7 jaar werkervaring in een HBO functie maar toch verkeek ik me lelijk op de economie/m&o toets. Veel pittiger dan gedacht.
Ik start ook in september. Een voltijdse bacheloropleiding van 3 jaar en dit zonder middelbaar diploma. Heb hiervoor natuurlijk wel de nodige bewijzen moeten afleggen, maar ben toegelaten en heb er zo'n zin in!! Ik zal 4,5 tot 5 dagen per week naar school moeten en dan thuis ook nog studeren. Het gaat trouwens over een wetenschappelijke richting.