Al een tijd geleden heb ik de allerlaatste aflevering van de serie LOST gekeken. Heb elke aflevering gezien en was hier helemaal verslaafd aan. Maar ik vind het zo'n vreemd einde. Moet eerlijk zeggen dat ik de clou een beetje mis volgens mij.. Kan iemand mij uitleggen hoe het nou precies zit?
Wat mijn idee is dat ze allemaal gewoon dood waren gegaan toen het vliegtuig was neer gestort...... Verder begreep ik hem ook niet helemaal hoor.
nee volgens mij was het zo dat ze uiteindelijk allemaal dood waren gegaan (dus niet tijdens de vliegtuigcrash want dan hadden ze nog geen band met elkaar) en die tweede wereld was de dodenwereld zeg maar en langzaam herinnerden ze het zich allemaal weer. Sommige waren al dood op het eiland en anderen pas nadat ze terug gekomen waren.
Maar de tweede wereld in het echte leven begon eigenlijk met hoe het zou zijn als het vliegtuig niet was neergestort... ineens was het de dodenwereld. Maar het klinkt wel logischer nu. De wereld op het eiland begreep ik wel. Maar toch heb ik nog heel veel vragen. Beetje irritant om na jaren te kijken zo te eindigen...
Alles op het eiland is echt gebeurt.. Door de mogelijkheden van het eiland, hebben ze een trigger gemaakt, waardoor ze elkaar na de dood weer zouden tegenkomen. Sommigen zijn op het eiland dood gegaan, sommigen daarna (bijvoorbeeld Kate, ze kan wel 70 jaar geworden zijn)...Maar de tijd op het eiland was voor hun de gelukkigste tijd, met de warmste gevoelens en vriendschappen en ze wilden daar ten aller tijde weer naar terugkeren..Desmond was degene die de trigger moest "triggeren" en iedereen had een partner gekozen waaraan ze gekoppeld waren zegmaar. Alleen die partner kon de trigger activeren. Aan Desmond de taak om ze bij elkaar te brengen in de dodenwereld... Kijk anders eens op de Lost hyve. Daar staan veel speculaties over Lost en vaak duidelijke uitleg over het hoe en wat van het einde van de serie. Ook staat er tussen al die reacties nog ergens een extra laatste stukje aflevering wat nog een uitleg geeft over Dharma (waarom er nog steeds voedsel werd gedropt bijvoorbeeld).
niet op alle vragen is een duidelijk antwoord, wel heel erg vage (soms vergezochte) theorieen. Ik vroeg me bijvoorbeeld af hoe het nou kwam dat al die zwangere vrouwen doodgingen maar dat er wel iemand op het eiland was geboren van de others... lees ik ergens een uitleg dat het de straf van eiland was ofzo... vond het erg vergezocht...
Inderdaad, niet op alles is een antwoord gegeven. Dat laten de makers over aan de fantasie van de kijker. Wss konden ze er zelf niet eens een antwoord op verzinnen