Zwanger worden na één of meerdere miskramen (2015)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Dames,

Hierbij een nieuwe groep voor ieder die helaas één of meerdere miskramen heeft moeten meemaken.

Hopelijk wordt het net zo'n fijne plek als de oorspronkelijke groep uit 2014 waarvan nu het merendeel goed zwanger is!

Voor de diegene die me niet kennen:

Ik ben Magnolia, 31, moeder van een dochter van ruim 3.5 jaar, getrouwd en werk part time.
    Ik heb drie miskramen gehad in zeven maanden tijd.
    In Nederland hebben we alle onderzoeken gehad, de uitslagen waren allemaal goed. In september gaan we voor een second opinion naar Gent.

2. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Hoi Magnolia,

Ik zag je topic en je bericht in het andere topic uit 2014 en sluit me graag aan. Ook ik hoop dat het net zo'n fijne club wordt als de oorspronkelijke club.

Ook ik zal me voorstellen.
    Belony, 37 jaar, 3 miskramen in 1,5 jaar, momenteel bezig met onderzoeken zowel in NL als in Gent.

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jee! Fijn dat je erbij bent Belony! Nou ja niet fijn, maar je snapt wat ik bedoel. :D

bovendien is een topic openen toch wel een beetje eng. Stel dat niemand reageert.:)

4. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Magnolia & Belony,

Helaas heb ik ook een miskraam gehad en is opnieuw zwanger worden nog niet gelukt. Ik klets/lees graag met jullie mee. Ik ben 35 jaar en heb een zoontje van bijna 3 jaar.

Spannend al die onderzoeken voor jullie!

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Welkom 1980I.
    Wat sneu dat je je bij ons moet aansluiten. Hoe ver was je?

6. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Magnolia, dat komt wel goed. Er zijn (helaas) te veel dames die hetzelfde hebben meegemaakt en hopelijk komen ze hier meekletsen.

1980I, welkom en wat verdrietig dat jij ook een miskraam hebt meegemaakt. Hoe lang is het geleden?

7. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Dankjewel voor je uitnodiging magnolia, ik vind het fijn om dingen te kunnen delen en ervaringen te lezen.

Zal me ook even voorstellen. Ik ben jillie ben 29 en heb een zoontje van 3,5
    Zijn nu dik 2 jaar bezig voor een 2e en hebben 2 miskramen gehad.

8. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jilli welkom!
    Wat verschrikkelijk van je miskramen en nogmaals, ik zou zeker een bezoekje aan mijn huisarts wagen voor een doorverwijzing.

Onze kids zijn trouwens even oud! Heeft die van jou ook zo veel zin school? :D

9. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Haha ja hij zegt al steeds als ik jarig ben mag ik naar de grote school, vind het zelf nog wel een dingetje hoor :)

10. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Hoe krijg ik trouwens zo,n vaste tekst onder aan mijn berichtjes? Vind dat wel makkelijk. Denk dat jouw meid iets ouder is magnolia of niet? die van mij is van februari 2012

11. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    haha Die van mij weet precies in welke maand ze naar school mag, hoe haar school heet en bij wie uit de straat ze in de klas komt. Super schattig maar ik ben zo bang dat het haar straks tegen valt.
    Ze is idd wat ouder, uit oktober 2011.

Die tekst kun je aanpassen bij de gebruikersinstellingen (bovenin, witte tekst in grijze balk) en dan handtekening.

12. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    He magnolia ik kom weer terug haha! Andere groep was best groot en onoverzichtelijk omdat ik niet iedereen kende maar nu kom ik toch weer proberen regelmatiger te schrijven

Korte beschrijving: dochter ook uit 2011. 4 miskramen in 1.5 jaar tijd. Onderzoeken beginnen morgen en verder lijkt alles goed te zijn.

13. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi! Ik kwam je ergens anders ook tegen en dacht nog, wat een bekend verhaal. :)

Welkom!

Waar laat jij de onderzoeken doen? In NL, BE of DE?
    Wij hebben ze in NL laten doen, daar is niets uit gekomen en we hebben een afspraak voor een second opinion in Gent staan voor het najaar. In de tussentijd nemen we geen pauze maar 'wagen' we het erop.

14. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Welkom, Jillie en MamaenMini.

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Mag ik er ook bij?

Emma, bijna 36 jaar, 3 miskramen in 8 maanden tijd en nu net weer begonnen met een nieuwe ivf behandeling. Gelukkig wel al de trotse mama van een meisje van ruim 2,5.

Wij hebben al wat onderzoeken gehad, geen chromosomenonderzoek omdat daar meestal niks uit komt maar het wel 2x je eigen risico kost en dat vinden wij zonde, en eerlijk gezegd denk ik niet dat er daar wat mis mee is. Uit de andere onderzoeken is niks afwijkende gekomen. Dus in NL betekent dat een lange adem hebben.

Magnolia, jullie gaan dus naar Gent. Kan het pas in het najaar door de lange wachttijd? Ik zit nl zelf ook aan Gent te denken als ik nog meer miskramen zou krijgen.

16. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Welkom Emma,

Jeetje, en in de mmm, de mazzel hebben om twee keer spontaan zwanger te raken en toch drie miskramen. Wat is het toch oneerlijk verdeeld.

Chromosomen onderzoek: tja. Zo had ik het nog niet bekeken. Wij hebben het wel laten doen, komt waarschijnlijk ook omdat werd aangeboden de dag nadat het hartje gestopt was en de dag van de curettage. Dan ben je niet zo helder. Maar daar weten jullie alles van.

Gent valt qua wachttijd mee. Ik geloof een paar weken. Maar wij wilde per se bij Dr. Sutter. Die heeft een monsterwachtlijst. We hebben in april een afspraak gemaakt en konden in september pas terecht.
    Zij is hoofd van de afdeling en ik lees heel veel fijne berichten over haar. Vandaar de keuze.

17. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Hier ben ik!

Hihi...wat n verhaal he in t andere topic! Wat mijn mening al niet teweeg bracht! WoW!

Ben Linda, 33 jaar,2 zoons en 1 mk afgelopen januari met een nasleep van 4 maanden met stolsel en al die ongein.
    Vandaag m'n NoD, gisteravond witte test. Wacht met n ok gevoel m'n ongie af 😉

Met vakantie en bruiloft in zicht vind ik t nog niet erg; t komt zoals t komt.

Maar bij mij is t nog niet zo erg als bij jullie meiden...respect; onderzoekend in nl en Gent! Das heavy!!
    Is t traject ook zwaar?

Vanavond musical groep 8 kijken op mijn werkschool...
    Zo ff omkleden 😊

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Tja, het is moeilijk om via 'platte' tekst te communiceren blijkt maar weer. Ik denk dat er een heleboel nuances verloren gegaan zijn.

Maar goed, bygones en welkom!
    Ik vind het heel leuk dat je je bij ons aansluit!

Wat leuk dat jullie gaan trouwen in september!
    Hoe lang zijn jullie samen? En waar gaan jullie naartoe met vakantie? voor of na de bruiloft?

Veel plezier straks!

19. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Emma welkom. Ook jij hebt een heftige tijd achter de rug.

Ik kon na 2 maanden terecht in Gent. Ik ben overigens niet bij dr de Sutter geweest.

Linda, welkom hier. Op "papier" communiceren blijft altijd lastig omdat niet iedereen zich in de emotie van anderen kan verplaatsen. Fijn dat je er bent in ieder geval.

Chromosomenonderzoek: door de MMM hebben wij onze eigen risico allang benut, dus wij hebben het wel gedaan.

Gent: ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste afspraak gehad. Er is een echo gemaakt en bloed geprikt voor een aantal onderzoeken. Maandag heb ik een uitgebreid baarmoederonderzoek mbv een cameraatje. Dit onderzoek doe ik overigens hier in NL in opdracht van Gent. Er volgt nog een Soa onderzoek en een zaadonderzoek. Tot nu toe ervaar ik het niet als zwaar.

20. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dames wat ontzettend verdrietig dat sommige meerdere miskramen hebben gehad. Ik vond er 1 meer dan genoeg en erg emotioneel. In september ben ik zwanger geraakt, maar bij de eerste echo werd een missed abortion geconstateerd. Daarna heb ik een curettage gehad. Tot nu toe geen zwangerschap meer dus ik word er wel onzeker van of alles nog wel goed werkt. Ik ga in augustus naar de huisarts dan is het bijna 1 jaar na mijn positieve zwangerschaptest, dit in combinatie met mijn leeftijd hoop ik dat ik een verwijzing krijg. Wat denken jullie?

Deel Deze Pagina