Wie werkt er ook in de thuiszorg en hoe is dat bij jullie geregeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hoi meiden,

Sinds kort werk ik in de thuiszorg omdat dit beter te combineren is.
    Nu loop ik tegen een aantal dingen aan wat ik nogal 'krom' vind.
    Volgens collega's gaat het al jaren zo, en is het niet anders maar ik ben toch anders van mening.

Stel ik moet om 8.00 bij een cliënt zijn en daarna nog 2 dus zeg dat ik om half 10 klaar ben, maar daarna moet ik om 12.00 naar een cliënt om te prikken.
    Die 2 en een half uur wat ik moet wachten wordt niet betaald, maar ik moet wel oproepbaar zijn en bereikbaar omdat ik toch heel de ochtend zeg maar werk.

Bij ons wordt betaald: de min.dat je bij de client bent en 10 min reistijd tussen de cliënten door.
    Dus zeg ik ben bij mw X van 8:00 tot 8:30 + 10 min reistijd moet ik de tijd opschrijven van 8:00 tot 8:40 e bij de volgende begin ik weer op 8:40 en ga zo maar verder.
    Als ik ergens een half uur tussen door moeten wachten omdat de cliënt niet voor 9.00 uur wilt wordt er toch verwacht van mijn werkgever dat ik een half uur in de auto ga zitten totdat ik wel terecht kan, dus eigenlijk gewoon aan t werk.

Ik ben benieuwd hoe dit bij andere organisaties geregeld is.
    Het is bij de OR neergelegd omdat het toch niet blijkt te kloppe en eigenlijk die uren betaald moet krijgen.

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Bij ons is het bv zo:

Ik begin om 7.00 uur tot 12.00 uur. Dit is helemaal aan 1 stuk, wij loggen in met de telefoon die wij bij hebben, er hangt een pasje bij de clienten daar haal jeje telefoon langs en dan ben je ingelogt.

In de middagroute komt het wel eens voor dat je even moet wachten, hooguit een half uur en dit word idd niet betaald, maar dit bepreken ze zo veel mogelijk.

Ik zou het niet pikken, begin je om 7.00 uur en pas om 12.00 uur klaar maar eigenlijk maar 3 uur gewerkt omdat je de rest hebt gewacht,nou ik zou het echt niet doen! Dat slaat nergens op!

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja... ik kreeg niet eens mijn REISTIJD betaald!
    Ik werkte bijvoorbeeld an 18 tot 22 uur en dan naar ongeveer 10 cliënten a minimaal 5 minuten reistijd... tel maar uit . Ik heb er maar 6 maanden gewerkt, vond dit dan ook echt belachelijk.....

helaas heb ik verder geen tips en ben ik er niet echt in thuis.
    suc6

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk ook in de thuiszorg... Bij ons is dat wel beter geregeld hoor zo plannen ze gewoon niet en doen ze dat wel een keer dan bel je een collega en vraag je of die even voor jou naar die cliënt wilt. Als dat echt niet kan ga ik gewoon wat mappen bijwerken (tijd schrijf je op de cliënt) en zo kom je dan toch aan je uren.
    Wij krijgen reistijd wel netjes uitbetaald gelukkig ook de KM worden goed betaald.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij hebben zoveel gaten ertussen omdat ze bij ons echt van de wenstijden uit gaan van de cliënten. Waar natuurlijk niets mis mee is, maar wel een nadeel voor ons.
    We hebben op het moment weinig clienten in de streek waar ik werk maar soms moet ik gewoon vechten om uurtjes bij elkaar te krijgen.
    Ik heb geregeld weken van 9.00 tekort waarbij er gewoon wordt gezegd: Ja maar alshet drukker is dan komt dat wel weer goed.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier is dat ook zo!
    Alleen wij zorgen er als collega's wel voor dat de routes vol zitten!
    Desnoods schuiven we clienten.
    Wij hebben hele overvolle drukke routes , dus dat is dan wel weer makkelijk. Ik werk trouwens alleen in de late diensten van 1530 - 2330.

JIj niet zo te lezen.... ben bang dat je er dan weinig aan kunt doen. Kun je niet in die tussentijd werkzaamheden op kantoor doen? Of in een ander gebied gaan werken? Waar het wel drukker is?

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wenstijden van de client wordt bij ons ook rekening mee gehouden , MAAR wel tot op zekere hoogte.....
    wij moeten ook aan onze tijden komen en het moet wel lukken.
    Kun je anders niet eens gesprekken met clienten aangaan over de tijden??

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    km worden hier ook vergoed hoor, vaak ga ik tussendoor maar naar huis en schrijf die km ook er gewoon bij, moeten ze maar zorgen dat het opgevuld is.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ze zijn er wel mee bezig hoor! ( zeggen ze al 3 weken) en af en toe werk ik in een ander gebied bij, vroeg me alleen af of het bij ons alleen zo 'krom'is zeg maar of dat het vaker voor komt.

I kkreeg net toevallig telefoon of ik in een ander druk gebied wilt werken.. dus wie weet.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    weet niet of het krom is.
    Het is aan de ene kant ook wel weer logisch vind ik , de tijden dat je werkt krijg je uitbetaald.
    Denk dat het ook aan de planning ligt?? (tenminste als ik bij ons zo na ga als er gaten zijn , dan ligt het vaak aan de clienten planning)

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Hopelijk krijg je snel wat uurtjes erbij!!!
    tis idd erg vervelend om telkens maar achter je uren aan te zitten en in de min te staan!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Ik krijg alles wat ik opschrijf uitbetaald. Ik moet wel alles wat ik doe scannen en als mijn produciviteit te laag is of ik te veel overig heb gescand moet ik me verantwoorden.

Oproepbaar zijn zonder vergoeding mag niet! Daar moet de bereikbare dienst vergoeding tegenover staan.

Als je een dienst van 4 uur staat in gepland zijn ze verplicht om je werk aan te bieden in die 4 uur, je kunt natuurlijk ook zelf werk zoeken! Bij ons is er altijd wel iets te doen: mee gaan naar complexe cliënten om in te leren, op kantoor helpen, dossiers opruimen, zoco taken uitvoerem, dossiers opschonen etcetc.
    Ook cliënten met eem ruime indicatie eens verblijden met een kopje koffie etc etc

Werkplezier!

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Een ochtend is bij ons van 7.00 tot 12.30
    Maar heb soms in die tijd maar 3 uur werk.
    Extra taken worden niet altijd echt in dank afgenomen.
    Ook ik moet me overal voor verantwoorden hoor, hier moet ik zelfs digital thuis ( in eigen tijd) mijn urenstaat , planning, mail contact, overdrachten lezen maar dat is ook allemaal eigen tijd mogen wij niets voor schrijven.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    voor welke organisatie werk jij dan?

Is er niet een andere organisatie in de buurt? waar je meer uren kunt krijgen?

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Je hebt PB

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jij ook! :)

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Ben ook wel erg benieuwd... Bz toevallig:)

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij houden ook zeker rekening met de wensen van de cliënt tot op zekere hoogte natuurlijk... Maar wij hebben werk zat gelukkig eerder teveel dan te weinig...

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Goh, ik was gisteren juist op internet op zoek naar meer mensen die dit probleem hebben.
    ik heb namelijk hetzelfde probleem. ik werk nu 13 jaar voor deze organisatie en het was altijd wel druk. ik had volle programma's van 7.30 uur tot 12.30 uur.
    maar nu is het de laatste tijd wat rustiger geworden, ze proberen meer aan de wensen van de clienten te voldoen en ze hebben teveel personeel op de ochtenden werken dus het gebeurd regelmatig dat ik gaten in m'n rooster heb.
    voor m'n collega's is dat al niet fijn maar, die wonen in hun werkplaats dus kunnen nog even 1,5/2 uur thuis zitten. ik woon een half uur van m'n werk af dus kan niet even naar huis. ik zit dus regelmatig 1 uur of langer uit m'n neus te eten. als ik geluk heb kan ik op kantoor zitten maar 's avonds zit je daar ook niet echt prettig in je eentje. in de auto is ook niet echt fijn. het rotte is gewoon dat je gigantisch in de min komt te staan en die uren ergens anders weer in moet halen. ik moet dus meer diensten draaien om aan m'n uren te komen. ik werk 28 uur/week maar heb 6 dagen werk. maandag een middag/avond dienst van 17.00 uur tot 22.00 uur (met gat), di-woe-vrij-za-zo een ochtenddienst van 7.30 uur tot 13.00 uur. met gaten.
    heb er wel eens wat van gezegd maar dan krijg ik te horen dat er meer zijn die niet aan hun uren komen, bla bla. er wordt totaal geen rekening mee gehouden dat ik niet in de buurt woon.
    vorige week presteerden ze het zelfs om me voor 40 min werk!!!!! naar m'n werk te laten komen. 2 clienten waarvan er 1 al 9 van de 10 x klaar is dus geen hulp nodig heeft. een uur reisttijd voor mij en nog een half uur file op de terugweg. en niemand die zich op dat kantoor even bedenkt dat ze ook iemand uit de buurt kunnen vragen;)
    ik ben verzorgende dus heb verder geen taken die ik op kantoor kan doen. ik moet verder wel alles registreren met een telefoon en pasjes bij de clienten. tijd wordt bijgehouden en de reisttijd er tussenin (tot max. 10 min) ook. sprak mijn nichtje van een andere organisatie en die gaat gewoon op kantoor zitten en registreerd dan op kantoortijd. zag van de week nog 2 collega's van mij die hetzelfde probleem hebben en die doen dat ook zo. ga ik ook maar eens doen. zal je zien, krijg ik zo commentaar he....
    ik ben lid van de bond, ik ga ze van de week eens bellen of die gaten in de roosters mogen. ik denk wel dat ze dat mogen want de bond wilde juist hiervoor strijden. in een verzorgingshuis mogen er geen gaten in de roosters zitten en in de thiuszorg zitten die nog wel. ben benieuwd.

20. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik werk voor een thuiszorg waar ik het goed geregeld vind ik. Als ik ergens tijd tussen heb, ga ik naar kantoor om dingen uit te werken. Dat zijn dan kantoor uren. Alles wordt dan vergoed. Ook als ik thuis voor mijn werk bezig ben schrijf ik die minuten/uren op.

Deel Deze Pagina