Groen licht voor zeilreis Laura - Laatste nieuws binnenland en buitenland | MSN Nieuws Ik vindt het belachelijk
Prima hoor, lekker laten varen dat mokkel. Maar dan niet huilen als ze verzuipt of ergens in timboektoe verkracht en vermoord wordt.
lekker laten gaan.. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.. Paar weken geleden toch een 16 jarige meisje vermist gewist tijdens een zeiltocht rond de wereld? Door een storm geloof ik.. Had ze iets van kunnen leren
ze gaat toch ook haar studie onderweg doen? ik vind het niet normaal hoor, zo jong en dan al helemaal alleen en idd mocht er wat gebeuren dan vind iedereen dat erg nou ik vind het dom!
Precies...lekker laten varen en niet mauwen als je straks in de grote boze oceaan ligt de dobberen op eenstuk wrakhout omdat er een mega golf je van je bootje heeft geslagen.......... Fijne ouders ook .....vast de cursus "hoe kom ik het snelst van mijn kind af "gevolgd.. Had een tijd terug een interview gezien met haar vader..die zei "ze wil dit zo graag!! " ....pfffffffff ....kind kan nog zoveel willen...mijn jongens willen ook zoveel ...maar dat gaat toch echt niet altijd op hoor...zeker niet als het om levensgevaarlijke situaties gaat...spoor je toch niet?
Ik begrijp vooral niet waarom je dit als ouder aanmoedigt? Kan me niet voorstellen dat ik mijn kind zo'n avontuur laat maken voor zijn/haar 18e. Daarna zal ik er ook niet blij mee zijn, maar ik ben ook op mezelf gaan wonen met 18 en dan loop je ook 's avonds over straat, besluit je te backpacken etc. Maar 14 jaar is onder de hoede en verantwoordelijkheid van ouders, vind ik! Maar goed, als zij wil gaan, moet ze vooral gaan. We kunnen het toch niet tegenhouden. Ik hoop inderdaad niet dat ze dan gaan lopen zeuren als het onverhoopt misgaat. Ik bedoel: gewaarschuwd zijn ze nu, dus wie zich brandt, moet maar op de blaren gaan zitten.
Ben het eens met mijn voorgangers. Daar komt nog eens bij dat ik vind dat als er een reddingsactie op touw gezet moet worden als ze in de problemen is gekomen, dat die kosten daarvan dan door haarzelf of haar ouders betaald moeten worden en NIET door de Nederlandse samenleving!
Dat wilde ik ook al zeggen... Ik vind t ook onverantwoord. Maar ben je niet leerplichtig tot je 18e eigenlijk??
begreep dat ze haar studie doet onderweg.. vreemd hoor.. wij kennen een stel die in het najaar op vakantie wilden (man des huizes kan 's zomers geen vrij krijgen) en alles was geregeld.. Ook de toestemming van school (ging om 3 dagen die ze zou missen).. Maar na die tijd mocht ze wel naar de rechtbank om verantwoording af te leggen, plus een boete van bijna 200 euro.. Begrijp me niet verkeerd, snap dat ook wel hoor, maar een 14 jarig meisje dan de wereld rond laten zeilen en weet ik hoeveel maanden school missen? Nee, onbegrijpelijk..
Vind eerlijk gezegt de leerplicht wet krom. Waarom mag zij wel vrij van school ook al doet ze dat onder het varen haar huiswerk en moeten onze kinderen gewoon naar school. En daarbij als mijn dochter zo iets zou willen doen. Dan breek ik zelf wel even haar pootjes, Het idee alleen al. Dat ze de wereld rond zeilt zonder vader/moeder of wie dan ook. En eerlijk gezegt ze kan er verstandig uit zien maar ze is nog maar 14??? Tussen het servet en tafel laken noemde mijn oma dat altijd te oud voor de kinderen en te jong om volwassen dingen te kunnen doen. En dit vind ik nu typisch z.n geval. Nee niet mijn keuzen en zeker niet wenselijk.
Ik zeg ook: laat maar gaan. Dan kan ze ondervinden waar iedereen haar zolang voor waarschuwde. Dat Amerikaanse meisje kwam ook in de problemen. Maar als er inderdaad wat misgaat onderweg, dan moeten idd de ouders betalen voor de hulptroepen.