Hoi meiden, M'n dochter zou volgens Oei ik Groei in een sprong moeten zitten. Heel fijn, ik hou van die sprongen, not. Niks aan te doen overigens. Vandaag zou ze bij een bliksemschicht zitten.... Sinds 1,5 week wordt m'n dochter de nachten weer wakker. Het extreemste was om 02.00 uur, veelal is het 05.00/06.00 uur. Ze krijst alles bij elkaar en heeft verschrikkelijke honger. Het is tegen m'n principes in om de nacht een fles te geven, omdat je al snel een patroon aanleert, en dat wil ik niet. De vorige sprong was haar tutje teruggeven voldoende, maar mevrouw kan die nu zelf vinden en in haar mond doen, en 9 van de 10x heeft ze die dus al huilend in haar mond. Na alles te hebben gecheckt kom ik er al snel achter dat ze honger heeft. Ik maak dan een kleine fles van 90/3 en die drinkt ze zo ontiegelijk snel leeg dat het binnen 30 seconden op is! Nu heeft ze ook al een paar weken wisselende luiers, de ene keer is het ultra dun en de andere keer een drolletje. Onderin haar mond komen er steeds meer bobbeltjes met wit op het tandvlees, maar er komt niks door. Sinds afgelopen dagen heeft ze de hele dag door wat verdunde ontlasting, en is ze niet te genieten: - eten begint ze bij voorbaat al te blazen, en als het dan in haar mond zit blaast ze het eruit - haar laatste melkfles weigert ze op de bank, ze duwt hem weg en gaat grommen, vervolgens leg je haar in bed en drinkt ze hem wel op, maar vaak niet helemaal - haar broodje eet ze ook niet, normaal wel - ze wordt de nachten weer wakker van de honger. Ik heb geen idee wat ik moet doen en zeker om geen patroon te creëren, zie het bij m'n nichtje van 2,5 jaar, die wordt nog de nachten wakker doordat mama er maar aan bleef toegeven. MAar ik wil m'n meisje geen honger laten lijden, dus geef ik wel een fles. Daarna slaapt ze dus ook weer door tot 7 uur, wat normaal 8 uur was! Iemand enig idee, tips oid? Groetjes, Babii
O ja, m'n dochter had ooit website reflux, en op gaar buik liggen vindt ze nog niks. Ze draait van buik naar rug direct terug, maar ze wil dus niet van rug naar buik. En als ze erop ligt, draait ze zo terug! M'n dochter is overigens aardig zwaar vind ik, maar volgens het cb is ze niet dik.... Ze was laatst 9300 gram en 69 cm lang. Ze komt ook aardig snel aan, en eet wat een baby mag eten, oude schema: 08.00 180/6 flesje 10.00 fruithap 11.30 brood 12.15/12.30 flesje 180/6 Tussendoor slapen en daarna diksap aanbieden en tussendoortje in de vorm van een rijstewafel of soepstengel 17.30 groenten 19.00 fles 180/6 en 3 eetlepels pap Ze krijgt Friso 2. Per abuis kocht m'n schoonmoeder 2 pakken Friso 2 voor hongerige baby's, zij krijgt de standaard. Vroeg me dus af of ik wellicht die voor de nacht kan geven? Maar daar heb ik natuurlijk niks aan als ze die fles weigert en enkel in bed wil drinken en hem veelal niet helemaal opdrinkt, haha.
Ik denk dat het met de sprong te maken heeft. Hier meestal aan het einde van de sprong wat gerommel in de nacht maar kan me herinneren dat rond de 6 maanden hij vaker of snachts of sochtends vroeg kwam. Ik heb er gewoon aan toe gegeven. Ik gaf hem een flesje en hij sliep weer verder. Daarna sliep hij wel weer gewoon door dus aanwennen gelof ik niet zo in, misschien dat dat op latere leeftijd wel is, geen idee! Wij zitten (denk ik) aan t einde van de 8 maanden sprong ennnu komt hij weer soms snachts. Geef ik een flesje valt hij er echt op aan dus ik denk echt dat hij honger heeft en het nodig heeft. Hij krijgt het dan dus ook... T zal vanzelf wel weer over gaan.... De redenndat ik weet dat het geen gewenning is is dat er ook nachten zijn warbij hij niet wakker wordt...
Ik ben dan weer iemand die alles nagaat of dat wel kan en het niet direct op een sprong gooit. Maar het kan heel goed en ook niks anders zijn. Net had ze dus 110 cc op en is gaan slapen. Heeft 120 in de laatste fles laten staan. Geheid dat ze vannacht dus komt, en dikke kans dat ze dan honger heeft. Het kan dus met die sprong te maken hebben? Merk nog geen nieuwe vaardigheden bij haar, op het feit na dat ze gromt als ze haar fles niet wil, hahahahahahaha.
Hier laatst ook een sprong jeeminee ..2 weken lang uren spoken snachts. .. En ik geloofde eerst ook niet dat t een sprong was omdat ik nog niks nieuws zag wat ze had geleerd ofzo... Maar na 2 weken was t over en pakte xe der ritme weer op...zelfs beter..ze ging van 21u tot 7 slapen misschien was dat wel wat ze nieuw had geleerd haha
O de 4 maanden sprong? Die was verschrikkelijk hier! Toen ook de nachten wakker, maar me een speen teruggeven was het weer goed. Nu dus niks..... Ja een fles!
Als ze het flesje krijgt, drinkt ze deze dan ook leeg, en slaapt ze dan weer verder? Zo ja, zou ik lekker een flesje geven. Ik ben daar zelf altijd heeeeeeeeeeeel makkelijk in geweest, en ben zeer gesteld op mijn nachtrust Als ze 's nachts wakker werden, en een speentje lukten niet, sta/stond ik al in de keuken om een flesje klaar te maken. Flesje geven, lekker warm buikje, en weer verder slapen. Mijn zoontje heeft daar 13,5 maand anders over gedacht en kon niet slapen 's nachts, maar dat heeft ook o.a. een medische oorzaak (heel veel last van zijn oren, staat op de wachtlijst voor buisjes). Hij heeft dus tot 2 weken geleden 's nachts een flesje(s) gekregen. Sinds 2 weken slaapt hij door *klopt dit heeeeeeeeeeeeeel hard af* en komt ook niet voor een flesje. Voor het slapen gaan drinkt hij misschien nog een slokje of 2 á 3 en duikt dan zijn nest in. Bij onze dochter zijn we met 10 maanden gestopt met de avondfles geven, en heel sporadisch werd ze 's nachts nog wakker. De ene keer was het alleen een aai over haar hoofd, en soms toch nog een flesje: Prima.
Ja die !! Oohb vreselijk was die pff...en toen werkte ik ook nog fulltime .ik was kapot haha. Ze wilde niet meer in der eigen bed alleen bij ons en dan nog was ze uren wakker. We gaven dan vaak ook een flesje maar vaak wilde ze dat niet eens.. Na de sprong sliep ze wel ineens beter...ze krijgt om 20u de laatste fles en slaapt dan tkt 7u of word nog even wakker voor der speen. Maar gelukkig bouwt ze geen hele feestjes meer snachts.
helpt het ook niet als je wat Dentinox op haar tandvlees smeert? tijdje laten intrekken en dan flesje geven? mijn dochter wou bij het doorkomen van de ondertanden ook niet slapen overdag en dronk ook erg slecht totdat ik Dentinox smeerde en een zetpil voor de nacht.
Na dat flesje slaapt ze door, maar ze heeft dit nooit gehad. Ze dronk de avond ook keurig haar fles leeg en ging slapen. Haar vorige sprong had ze dit ook, maar dus nier extreem. Een nachtrust heb ik al niet, want eenmaal wakker dan blijf ik wakker. Dus zij slaapt wel door, maar ik slaap niet meer in. Het is vervelend voor beiden, maar snap gewoon niet waar het vandaan komt.... Behalve dat ik de sprong kan bedenken. Twijfel dan ook om om 23 nog een fles te geven??? Droom voeden dus....
Dat is een hele goede! Maar ja, hoeveel keer moet je een zetpil geven voor de nacht? Kan je ook niet oneindig blijven doen. Maar die dentinox is een top idee! E zeggen dat ze daarna 45 min niet mogen eten en drinken, dus moet het direct na gaar groenten doen dan, en dan na haar fles nog een keer! Ga het proberen..,,
De 4 maanden sprong daar zitten we nu middenin pffff vermoeiend en heftig hoor!! Ze huilt veel als ze alleen is, alleen als we met haar bezig zijn, kiekeboe spelen, babygym, wandelen buiten dan is alles goed en lacht ze veel, ligt ze alleen in de box gilt ze alles bijelkaar! Wil alleen maar bij mama hangen, en moet de hele dag vermaakt worden. Volgens de oei ik groei duurt dit nog 19 dagen......merk wel wat ze al veel nieuwe dingen kan 'ineens'. Maar zo te lezen is de 6 maanden sprong nog erger......succes allemaal!
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je ook maar overweegt een baby die honger heeft geen eten te geven! Dat wennen wordt echt overdreven hoor. Dochterlief heeft tot 4,5 maand bij ons op de kamer geslapen, mama moest meer wennen dan zij toen ze uit de wieg was gegroeid. Ze is nu dik 9 maanden, komt soms wel en soms niet voor een nachtvoeding, alleen ongeveer de helft van de nachten als ze honger heeft Kind halen, weer in bed kruipen, laten aanhappen en zzzzzzzzzzzzz.... O en ja, veel kids krijgen rond 6 mnd weer behoefte aan een nachtvoeding. Gaat vanzelf weer over.
Ik doe dat altijd 5 minuten voor de fles, want 45 minuten na het geven van dentinox, is dat allang weer uitgewerkt, (weet niet of je ooit zelf lidocaine hebt gehad, maar dat is een kortwerkende pijnstiller). Juist kort voor de fles aan geven, helpt om de pijn even weg te halen en dan willen ze daarna wel drinken, want het is vaak die pijn waardoor ze niet willen drinken. En een zetpilletje: zodra je merkt dat ze zonder dentinox de fles ook wel drinkt, kan die zetpil er 's nachts ook weer af
O, en gewenning: dat treedt op bij kinderen die iets krijgen wat ze niet nodig hebben. Een kind dat ergens last van heeft, heeft troost nodig en zal gewoon weer gaan slapen als dat over is. En als dat niet vanzelf gaat, kun je dat tzt gewoon wat sturen.
Zou ik niet doen. Lekker zelf eerder je bedje in duiken en dan als ze 's nachts wakker word, flesje geven en weer verder slapen.
Zou ik idd ook zo doen, want dan kun je vooraf even flink wat uren maken en daarna ook nog Heb je zelf per saldo het meeste slaapuren mee
Ik snap ook niet zo goed waarom teruggaan naar een nachtvoeding zo'n taboe is. Mijn dochter had het niet nodig tot haar 5 maand, en toen weer wel. Niet verwonderlijk, als ik zie hoe druk ze is overdag om nieuwe dingen te leren. Ze krijgt dus gewon weer een flesje 's nachts. Probleem opgelost.
Dat is wel erg kort door de bocht als de nachtfles rond 3/4 uur is en je daarna niet meer goed door kan slapen. Ik moet zeggen dat ik dat wel kan maar mijn vriend niet. Hij kan niet vroeg naar bed (samen met haar) en niet goed in slaap vallen als zij 's nachts wakker wordt voor een flesje. Daarnaast heeft hij veel meer slaap nodig. Met als gevolg een nukkige en gestresde man en een vrouw die vervolgens veel op zich neemt. We hebben wel het geluk dat ze 1 x in de week bij oma slaapt. Is dat misschien een idee? Voor de rest is het vaak wel de fase uitzitten en toegeven aan de behoeftes van je kindje.