Ik begrijp het allemaal wel, het land is in crisis.. Maarrrrrrr wat is het moeilijk te horen dat mijn behandelingen volledig zijn stop gezet tot nader order. Eerst was mijn hoop tot 6 april. Dat was al flink balen, want weer 1 gemiste cyclus. Maar na de persconferentie van gisterenavond dat veel maatregelen worden doorgevoerd tot 1 juni is de moed me behoorlijk in de schoenen gezonken. Na een slechte nacht heb ik zojuist de fertiliteitskliniek gebeld en gevraagd hoe het ervoor staat en wat de verwachtingen zijn. Ze geven aan dat alle artsen nu in het hoofdgebouw werken en niet in de fertiliteitskliniek en dat ze niet weten hoe lang zich dit gaat voortzetten. Betekend dit dat andere fertiliteitsklinieken wel doorgaan en ik mogelijk over zou kunnen stappen? Al vraag ik me af of dat in mijn geval haalbaar is. Het donorzaad ligt bij mij namelijk ook opgeslagen in mijn huidige kliniek. Hoe is het bij jullie? Is bij jullie ook alles stop gezet? En hoe voelen jullie je erbij?
Hier is ook alles stopgezet. Erg balen, maar wel begrijpelijk dat dit nu nodig is. Ik probeer me nog niet blind te staren op 1 juni. Dat geldt voor nu volgens mij vooral voor de bijeenkomsten enz. volgens mij is het gewoon de kunst om het van week tot week te bekijken. Het kan zijn dat de maatregelen eerder versoepeld worden. Dat is misschien een beetje ´wishful thinking´, maar dat houdt me nu op de been. Ik reken zelf maar op 2 verloren maanden, in april en mei. En dan eind mei weer verder ofzo.
Nagenoeg alle ziekenhuizen en klinieken hebben de fertiliteit gesloten in zowel Nederland als Belgie. Nieuwe trajecten worden niet gestart en nieuwe patienten worden nu niet aangenomen. Het is voor alle ziekenhuizen alle hens aan dek en het verplegend personeel wordt elders ingezet. Ook wij zitten in het traject en het is heel erg zuur, maar voor nu is het gewoonweg niet anders helaas. De prioriteiten van de afdelingen liggen nu elders.
Hier ook alles stop gezet ivm virus. Ik heb er alle begrip en respect voor Had het juist raar gevonden als men op de fertiliteit door was gegaan. Het is enorm zuur maar ik wacht m'n tijd wel af geen problemen mee. Alle hens aan dek is het momenteel.