Zo klaar met KPN!!

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Toen we 1,5 jaar geleden overstapten naar KPN ging al alles mis wat maar mis kon gaan. Ze hadden de ingangsdatum 2 weken verder gezet dan hoe wij het hadden aangevraagd. Ze konden het ook niet veranderen, dus 2 weken zonder telefoon internet en televisie gezeten. Toen het uiteindelijk werd aangesloten werkte het gewoon niet! We kregen het niet voor elkaar. Bleek het kastje niet goed, dus nog 3 dagen langer wachten. Nieuw kastje, alles deed het. Inmiddels wel voor ruim 75,- verbeld, wat we gelukkig terug kregen. Nou is dit best een oude koe, maar het schofterige gedrag aan de telefoon zit nog vers in mijn geheugen, en komt nu weer bovendrijven.

En nu, nu probeer ik mijn abonnement te veranderen. Ik heb het opnemen pakket maar ook een harddiskrecorder. Dubbelop dus. Ik heb er nu al 4 keer over gebeld, 1 x 1 uur in de wacht, 2 x een half uur en nu al weer een kwartier zonder ooit een medewerker te pakken te krijgen. Ik kan ze niet mailen, want er is geen mail op de site te bekennen, niet voor de paketten in ieder geval. Aanvragen kan allemaal via de tv zelf, maar opzeggen van iets niet :)x) Als ik naar een via google gevonden emailadres mail krijg ik reactie terug dat ik moet bellen. Een brief zou ook kunnen, echter op de site staat dat je dan na 4 weken een reactie krijgt! Wat is dit nou voor K** bedrijf? Je kunt toch niet gewoon maar 100% onbereikbaar zijn?

Nog iemand tips hoe ik bij dit zootje ongeregeld mijn heul simpel verzoek kan neerleggen? Jullie ook zoveel problemen met KPN?

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Langs gaan mischien??

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik ben al jaren klant bij kpn en nooit problemen gehad. Ook niet als ik ze telefonisch moest bereiken

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    inloggen bij mijn kpn en je diensten/abbo's aanpassen?

Hier echt nog nooit problemen gehad, maar misschien heb ik mazzel. Zelfs verhuizen ging erg soepel.
    Als ik bij abbo of mijn diensten wil veranderen dan log ik in en dan wordt het heel snel bijgewerkt. Krijg daar ook emailbevestiging van.

5. Zet het op de webcare facebook van KPN! Heb ik ook gedaan na een heleboel drama. Met de 'klantenservice' kwamen we helemaal nergens, wij hebben ook uuuuren aan de telefoon gehangen, maar via webcare was het binnen een paar dagen opgelost. De webcare afdeling heeft m'n klacht doorgestuurd naar de klachtenafhandeling, en toen ben ik gebeld door iemand daarvan. Het is omslachtig en zou niet zo moeten gaan, maar uiteindelijk heeft dit bij mij wel geholpen..

6. danip

danip Niet meer actief

Lennylenn: Er is hier geen vestiging in de buurt, een uur rijden om iets simpels te wijzigen zou niet nodig moeten zijn. Bij mij is de aansluiting ook verder prima, maar dit soort dingen vind ik echt heul raar.

@Arual: Ja dat kan met sommige dingen, alleen niet met het het opzeggen van het opnemenpakket of de harddiskrecorder omruilen. :(

7. danip

danip Niet meer actief

Thanx! Dat kan ik wel proberen inderdaad! Jammer dat het zo moet, maar dan gebeurt er misschien iets.

8. Schrik niet van de hoeveelheid klachten die online staan :p Echt zó ontzettend veel!

Ik ben in de afgelopen 5 jaar een stuk of 7 keer verhuisd, en het is nog nóóit in 1 keer goed gegaan bij KPN. Het werkte gewoon nooit in 1 keer! Nu we naar Zoetermeer gingen verhuizen heb ik de verhuisdatum maar een week vervroegd, en maar goed ook, want hij deed het natuurlijk weer niet ;) Gebeld; Er zou een monteur komen op maandag, tussen 12 en 2 (terwijl internet en tv het die vrijdag daarvoor dus al hadden moeten doen). Wij van 12 tot 2 zitten wachten; Niemand. Weer gebeld, zij wisten ook niet waar het aan lag, maar ze zouden een notitie naar de monteur bellen, zodat hij contact met ons op kon nemen om aan te geven waar hij bleef en hoe laat hij nu dan ongeveer zou komen; We zouden binnen een half uur tot een uur gebeld worden. Om half 4 nog steeds geen telefoontje gehad, wij zaten nog steeds te wachten in een leeg huis (want we woonden daar dus nog niet). Wéér gebeld. Toen kreeg ik zo'n asociale lul aan de telefoon :$ De monteur had tot 8 uur savonds de tijd om langs te komen, en tot 10 uur savonds de tijd om ons te bellen. Dat de eerdere medewerker die ik sprak had aangegeven dat hij binnen een half uur tot een uur zou bellen, was echt onzin. Toen heb ik hem gevraagd of hij dan echt verwachtte dat ik met een peuter tot 8 uur savonds in een leeg huis bleef wachten, 'maar dat was niet zijn probleem'. Ja echt, dat heeft hij letterlijk zo gezegd ;)

Ik was inmiddels zo pissig dat ik dan maar op wilde zeggen, dan zouden we wel bij iemand anders ons abonnement afsluiten; 'Ik ben van de technische ondersteuning mevrouw, niet van de afdeling contracten opzeggen'.. ;) Toen heb ik gevraagd of hij me dan door wilde verbinden, hangt hij zo, zonder iets te zeggen, op :(

Ik weer gebeld, toen kreeg ik gelukkig de aardige jongen die ik die dag al eerder had gesproken weer aan de telefoon. Hij heeft ons een nummer gegeven waar we heen mochten bellen, 'wat hij eigenlijk niet mocht geven', en daar zouden ze dan meer weten. Dat mochten we wel pas na 9 uur savonds doen ;)

Goed, om 9 uur hadden we natuurlijk nog niets gehoord, wij weer gebeld; Bleek dat er een fout in het systeem had gezeten. De monteur was uberhaupt nooit onze kant op gestuurd!

Je kunt mij écht niet vertellen dat de medewerkers van de klantenservice dat niet hebben gezien hoor..

De volgende dag is de (vreselijk chagerijnige) monteur eindelijk langs gekomen, die tegen Damiën snauwde 'dat hij eens aan de kant moest gaan', maar toen hij weg was werkte internet dan toch eindelijk..

Toch nog een klacht ingediend, vooral omdat het gedrag van die ene gozer van de klantenservice écht niet kon in mijn ogen. Toen ben ik gebeld door de manager van de klachtenafdeling, en die heeft toen 50 euro van de abonnementskosten afgehaald voor de volgende maand, zodat de dagen waarop we geen gebruik hebben kunnen maken van ons internet en de kosten van het uren aan de telefoon hangen gecompenseerd waren, we hebben een jaar lang 10 euro korting op ons abonnement gekregen, en toen bleek dat de aanvraag die ik de dag daarvoor had gedaan voor een 2e decoder (voor de tv op de slaapkamer) niet door was gekomen, heb ik ook een jaar gratis 2e decoder gekregen, én een gratis 'verbindingsset' van 50 euro zodat je geen kabels door je hele huis hoeft te trekken..

Achteraf goed opgelost dus, maar man man man, wat moet je daar een moeite voor doen zeg :p

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zit ook al jaren bij de kpn maar nooit problemen gehad. en door de klantenservice werd ik altijd redelijk snel en vriendelijk geholpen. nu ben ik overgestapt naar glasvezel en daar heb ik wel spijt van. internet verbinding is slecht en traag.

10. danip

danip Niet meer actief

Lijkt best veel op ons verhaal, bij ons ging het ook zo! Verschrikkelijk zeg! Ook zeer vervelend dat je zo'n hele dag op een monteur moet zitten wachten in een leeg huis! Dat kan toch niet! Snap ook niet dat de klantenservice dan niet even goed kijkt, dat kunnen ze daar toch meteen zien!

Ik zit nu te kijken naar Telfort, is de helft goedkoper. Alleen ben ik bang dat het bij alle providers wel een beetje zo gaat. En ik heb echt geen zin in zulke drama's als toen ik over ging naar KPN.

11. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    telort is onderdeel van KPN. Ze hebben het overgenomen. Een gewaarschuwd mens ;)

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben sinds kort kpn maar wat een vreselijk rot bedrijf zeg vooral die klantenservice! je word echt nooit vriendelijk geholpen niemand weet er iets of mag iets doen pfff kan niet wachten tot het jaar voorbij is

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Mijn vader is 9 (!) maanden bezig geweest met ze omdat ze in zijn aanvraag een letter in zijn mailadres verkeerd hadden ingevoerd en het juiste mailadres ook wel was aangemaakt maar om de een of andere reden geblokkeerd was. Niemand daar kreeg het voor elkaar dit recht te zetten. Pas nadat hij helemaal uit zijn dak is gegaan kreeg hij iemand aan de lijn die wel van alles kan en kan regelen. Ze hebben daar wel correct en deskundig personeel maar die krijg je niet zomaar aan de lijn. Alleen als je echt op je strepen gaat staan.

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

#14 Myrthe, 2 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2012
    Wellicht een tip werkt bij de meeste bedrijven zo.
    Callcenter medewerker krijgt inbound lijnen (collega) en outbound lijnen (klant) binnen. Inbound lijnen gaan altijd voor outbound lijnen.

De bezetting van afdeling verkoop is vele malen beter en de wachtrijen zijn daar nooit lang, dit omdat het om verkoop gaat en eventueel nieuwe klanten.

Het is dus de truc om in de keuze menu bij de verkoopafdeling te komen. Je krijgt iemand aan de lijn, je legt kort je verhaal uit. De medewerker geeft aan dat je verkeerd zit en verbind je door. (dit maakt jou een inboundlijn en verkort je wachttijd) Soms heb je iemand aan de lijn die zegt je moet opnieuw bellen en die en die nummer in het keuzemenu gebruiken, dan geef jij aan dat je gewoon doorverbonden wil worden.

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb eigenlijk nooit zo veel problemen
    vandaag gebeld en krijg n nieuw kastje en die komen ze morgen al brengen
    ben erg netjes benaderd en behandeld
    de pakketen kan jezelf veranderen bij de pakketen
    die kan je stop zetten of door zetten als je interactive tv hebt dan
    als je er niet uit komt pb mij even dan leg ik het je zo even uit:)

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben al jaren klant bij Kpn maar nog geen problemen met ze gehad.
    Had via hun website melding gemaakt van de verhuizing en toen werd ik binnen 2 uur terug gebeld en toen werd de verhuizing binnen 2 weken uitgevoerd. Internet deed het al voor de dag van omzetting.

Denk dat bij elk bedrijf wel problemen zijn. Een vriendin van me had problemen bij kpn en is nu overgestapt naar ziggo waar ze nog meer problemen heeft dan eerst.

17. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Weet niet of het al gezegd is, maar je hebt toch als je wilt opnemen de hdrecorder nodig?? de twee kunnen toch niet zonder elkaar?

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Wij zitten al een jaar of 5 bij KPN. Nooit problemen gehad, alles prima opgelost. Eerst een dongelstick gehad. Die heb ik gebruikt op de grens van Nederland/Duitsland. Echter gaf hij geen melding van het Duitse netwerk. Uit eindelijk x aantal weken erna kreeg ik de rekening.... Ruim € 500,- aan internet kosten vanuit het buitenland. Ik was het hier niet mee eens. Klachtenbrief geschreven en binnen 3 weken was het opgelost. Hoefde alleen maar de abonnements kosten te voldoen € 22,50. Scheelt nogal.

Afgelopen week gebeld met KPN, omdat ons digitenne kastje al dagen stoorde. Mn man pleegt één telefoontje en binnen 2 dagen ontvangen we een compleet nieuw kastje + ontvanger. Fantastische service.
    Goed, iedereen heeft wel een slechte ervaring met een bedrijf. Wat betreft dat facebook, logisch.. Alleen de mensen die onenigheid hebben zetten er iets op. De tevreden klanten hoor je niet.

19. danip

danip Niet meer actief

Nee dat is dus niet meer zo. Ze hebben een nieuw pakket waarbij je geen hd recorder nodig hebt. Het wordt ergens anders opgenomen bij KPN zelf, dus niet via dat bakje!

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

wow Myrthe, dit is een goede tip! aangezien ik nog wel eens gek word van wachtmuziek.. (hi, upc, oxxio, menzis.....) ;)

en inderdaad TS; zet je klacht op facebook. met een beetje geluk heb je zo 'weet ik hoeveel'-likes, moet je opletten hoe snel je geholpen word :) :p

Deel Deze Pagina