Van mijn vorige zwangerschappen weet ik het niet precies meer, maar ik weet wel dat het toen wat dat betreft allemaal keurig strak op schema liep voor zover je dat kan zeggen. Nu ben ik 31 weken en de baby ligt nog in stuit, en heeft dit ook 'altijd' (sinds ik het duidelijk kan voelen) gedaan. Ik weet dat ik me nog geen zorgen hoef te maken hoor, maar ik ben wel benieuwd met welke termijn jullie baby definitief met het hoofd naar beneden lag? En wat is ook alweer de termijn dat je dit wel gebeurd 'moet' zijn, of na welke termijn is de kans klein dat het nog spontaan gebeurd? Ik moet van de week ook weer naar de verloskundige dan zal ik het wel horen, maar ik vind het leuk om nu al te lezen.
Met 28 weken met hoofdje naar beneden, met 31 weken waren uitwendig alleen schouders te voelen en met 34 weken beweeglijk in bekken. Nu donderdag met 36+1 weer controle en ik benieuwd of hij/zij dan vast in het bekken zit.
Oh wat goed dat dat gelukt is! Deed het pijn, zoals er vaak gezegd wordt? P.s. Hoofje naar beneden bedoel je denk ik, haha.
Volgens mij rond 33/34 weken deze zwangerschap. Daarvoor in dwarsligging. Nu wel met het hoofdje naar beneden, maar niet* vast in het bekken. Verwacht ook niet dat dat gaat gebeuren aangezien dit bij de vorige2 zwangerschappen ook niet zo was.
Hier lag de baby afgelopen week, dus rond de 30 weken, met zijn hoofdje naar beneden en hij zat ook al wat in mijn bekken. Mijn dochter was ook al vrij vroeg.
Hier is ze met een versie gedraaid bij 36+6, en ze ligt nu nog goed. En ik zag dat je het eerder al aan iemand vroeg, maar bij mij deed het wel pijn. Kwam voor een deel ook doordat ik niet wist wat ik kon verwachten. Ze stopten meteen toen ik aangaf dat het pijn deed en vroegen of ik nog eens wilde proberen. Tweede poging heb ik me gefocust op ontspannen en mijn ademhaling en toen was het te doen. Ik zou het ondanks de pijn weer doen, want een keizersnede of stuitbevalling vind ik ook geen hele fijne opties als het niet nodig is. Maar met 31 weken zou ik me nog niet te veel zorgen maken, kan altijd nog uit zichzelf draaien.
Haha ja dat bedoelde ik inderdaad 😊 Draaien Is niet fijn maar ik hield in mn achterhoofd dat het nooit meer pijn kon doen dan de puncties voor icsi of de vruchtwater punctie en dat Was ook zo. Mijn ervaring Is dus... niet prettig maar zou het zo weer doen! En tip Is probeer echt zoveel mogelijk te ontspannen bewust tijdens zo'n poging!