Hallo. Ik ben nu 26,5 weken zwanger. Iedere keer als ik op consultatie ga, is mijn bloeddruk te hoog... Nu stel ik mij de vraag van wanneer ze kunnen inleiden, moest mijn bloeddruk nog hoger zijn... En hoe hoog mag een bloeddruk zijn, vooraleer er complicaties kunnen zijn? Alvast bedankt
met deze termijn zullen ze niet gauw gaan inleiden nog of het moet voor jou echt gevaarlijk worden.Maar als het echt te hoog wordt dan zullen ze je eerst opnemen en controleren ze je bloedwaardes.Heb je bv veel eiwitten erin zitten en hoe zit het met de bloedplaatjes.Ze kunnen je er dan ook nog medicijnen voor geven.Maar als alleen je bloeddruk te hoog is,maar niet de hoeveelheid eiwitten is het niet zo heel erg heb ik begrepen.
Ben je onder controle in het ziekenhuis? ik heb vaak ook een te hoge bloeddruk als ik moet, maar de gyn zegt zelf dat dat ook kan komen door de spanning van de controle. Veel mensen hebben daar last van; zodra je het ziekenhuis binnenloopt stijgt je bloeddruk. Ik moet nu voor de controle een half uur aan de apparatuur hangen en dan kijken ze hoe je bloedruk gemiddeld is en dan valt het mee. Het ligt er ook aan hoe hoog je bloeddruk normaal is. Misschien heb jij altijd wel een hoge bloeddruk gehad... Vaak gaan ze kijken of er complicaties zijn als je bloeddruk met 15% gestegen is. En dan kijken ze idd ook naar urine ed... Anders gewoon eens vragen hoe en wat? Maar ik denk niet dat ze je al met 26 weken gaan inleiden hoor!
26 weken inleiden is idd alles behalve wenselijk... als je bloeddruk echt te hoog is zul je waarschijnlijk eerst een keer een ctg krijgen met bloeddrukmeting (meten ze elke 5 min. terwijl je ligt en terwijl ze een ctg draaien van ong half uur) Wat te hoog is is per persoon verschillend afhankelijk van hoe hoog je ooit begon. Ik ben van de eerste ingeleid ivm mn bloeddruk (gaat dan vooral om de onderdruk) en die was toen 105. Maar ik was toen wel precies 40 wk. Daarvoor steeg die ook wel al maar tot ong 90 was er weinig aan de hand, bij 105 en eiwitten in de urine lag ik binnen 2u aan een infuus om in te leiden.
Als je onderdruk vaker boven de 95 komt of je bovendruk opvallend stijgt, zul je doorverzezen worden naar de gyn om medicatie voor je bloeddruk te krijgen. Dan zal er inderdaad regelmatig een CTG gemaakt worden en wordt je bloed en urine gecontroleerd. Voorlopig zullen ze in ieder geval niet inleiden tenzij je een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging zou krijgen, maar die kans is echt heel klein. Uiteindelijk ben ik bij 38+3 ingeleid wegens preecclampsie. Maar had toen al 8 weken medicatie voor mijn bloeddruk.
Ik ben 29 april ingeleid vanwege hoge bloeddruk, zolang alles nog goed gaat doen ze niks maar ik had klachten ervan en ze vonden het genoeg geweest. maarja ik was ook 39 weken en 6 dagen zwanger toen dus dat is weer een ander verhaal.
Mijn zus heeft zwangerschapsvergiftiging gehad... En voor de bevalling heeft ze nog 3 weken moeten plat liggen... Ik probeer mij kalm te houden... maar is niet gemakkelijk omdat mijn schoonmoeder terminaal is...