Alle info over ovulatietesten: WELKOM!! :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nelllie, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je zou ook een extra plastic zakje mee kunnen nemen en daar wat urine in opvangen,na het testen gewoon in de prullenbak gooien.

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Geniaal!!!:D

3. Teentje

Teentje Lid

14 aug 2014
    59
    1
    8
    Kraamverzorgende
    Haarlem

Waarom niet van de action als ik vragen mag?
    ik gebruikte vorige maand van kruidvat en kreeg nooit een positief en deze maand action en die blijven wit :|

Ik test 2 a 3x per dag.
    Bij mijn vorige 2 zwangerschappen kon ik mijn LH surge ook nooit vinden ppfff ligt het misschien aan mij of die tests??

4. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik heb van veel meiden gehoord dat de testen van kruidvat en action (alsook van 123thuistest) de LH piek niet of niet duidelijk aangeven bij hen. En als je 2 à 3 keer per dag test ... dan zou ik durven stellen dat het niet aan jou ligt, maar aan de test. Want als je het zoveel doet, kan je toch niet missen denk ik dan?!

Ofwel begin je misschien te laat met testen? Dat je LH piek al gepasseerd is wanneer je begint te testen. Ik weet het niet he, het is maar een idee;)
    Hoe lang is je cyclus en wanneer begin je met testen?

Ik heb op aanraden van veel dames hier de dipsticks van 'Zwanger en Kids' besteld. Ik hoop dat ze morgen mee zijn met de post, kan haast niet wachten om eraan te beginnen :)

5. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik gebruik de zwanger en kids ovu testen en doe deze maand voor de 2de keer,mben vandaag weer begonnen dus daar nog geen foto van, maarndie van vorige maand was echt goed, het knalt ook gewoon goed als je ei komt, hierbij een foto van mijn testen van de vorige maand dan kun je zelf zien hoe goed die zijn:p;)

6. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Amaaaai, zo goed!!:) Bedankt om dit met me te delen!
    Zo kan ik al eens oefenen om het juiste streepje te vinden. Was al bang dat ik het juiste streepje niet zou vinden, maar zo te zien is het verschil wel duidelijk merkbaar!
    And the winner is ... 31-08!!:D Hihi
    Super!!:D

7. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Geen dank hoor:p
    Ja was indd 31-08 haha die knalde echt wel goed hihi,
    Maar helaas toch weer ongesteld geworden toen, hoop echt voor je dat het snel raak is!

8. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik wens jullie alvast heel erg veel succes!!:)

9. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Ik heb vorige week kruidvat testen in huis gehaald. Lees er hier verschillende verhalen over dus ben benieuwd!! :D

10. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Jaaa ik ben ook benieuwd!! Hoop echt voor jou dat ze werken! Veel succes x

11. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Kruidvat testen werken super hoor. Ik heb ze ook een tijd gebruikt.
    Toen ik ze op had ben ik over gegaan op de testen van sensi omdat ik niet hier in de woonplaats in de winkel zo openbaar die testen wou kopen. Haha dan weet meteen het hele dorp dat we er mee bezig zijn.
    En via internet bestellen ging ideaal was nog goedkoper ook dus vandaar uiteindelijk over op sensi.
    Maar kruidvat werkt prima. :)

12. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hihi, inderdaad!! En zeker als je bij dat rek staat houden de mensen je extra in de gaten heb ik toch altijd het gevoel:) Ofwel zijn we gewoon paranoia en houdt niemand zich ermee bezig met te kijken wat we aan het doen zijn:cool:

13. meisje29

Hahahaha jaaa precies !!
    Dat idee heb ik ook. Shit zijn er geen bekenden. Oke kijken wie er bij de klassa staan en indd tis net of iedereen dan ineens na je kijkt hahahaha
    Heeeel herkenbaar 😃

14. frisenfruitig

frisenfruitig Niet meer actief

Mijn tips: CB digital. Via beslist.nl zie je waar je ze via internet het goedkoopst kan bestellen. Neem een extra grote verpakking. Test de eerste cyclus de mogelijke dagen op basis van je kortste en langste cyclus gemeten + 3 dagen er voor en er na. Ok, dit wordt een dure maand, maar dan heb je een idee. De volgende cyclus kan je met minder testen af.

Ik heb voor CB digital gekozen en vind dit heel fijn. Makkelijk in het gebruik en heel duidelijk, geen eigen interpretatie mogelijk.

Niet met ochtendurine testen, ook al staat in de gebruiksaanwijzing dat dit wel kan.

15. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Oke, dankjewel voor de tip! Heb gisteren ondertussen dipsticks van 'Zwanger & Kids' besteld. Las overal dat deze erg goed werken.

Was wat 'bang' om een digitale te bestellen, omdat je dat dan niet geleidelijk aan ziet oplopen en ik wat schrik had om zo het moment te missen. Of is dit niet mogelijk?
    bv. als je altijd 's morgens om 11u test, maar dit is nog je piek niet en het toont geen gezichtje. Je piek is echter wel om 20u 's avonds, maar tegen de morgen is deze al verdwenen ... snap je wat ik bedoel? Of gaat het gezichtje zo vlug niet weg?

Ik kan natuurlijk ook nog altijd enkele digitale gaan halen en deze naast mijn dipsticks gebruiken natuurlijk. Als ik twijfel van 'is dit nu mijn knaller?' kan ik dan nog een digitale gebruiken als extra backup:)

Ben ook blij met je tip over ochtendurine. Ik las door veel mensen en in sommige bijsluiters op internet dat het niet met ochterndurine mag. Op de bijsluiter op internet van 'Zwanger & Kids' las ik net wel dat het beter is met ochtendurine... Ben van plan om het altijd rond 10u30 te gaan doen. Eerste plas na de ochtendurine, zal misschien beter zijn;)

Wat is jouw situatie precies? Als ik zo nieuwsgierig mag zijn tenminste:) Ben je nog aan het proberen om zwanger te worden, of ben je dit ondertussen al?

16. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Bij mij had ik hem zonder streepjes test,en alleen de cb zeker gemist.Ik deed de digitale cb even ter controle als ik een knaller op de zwanger enkids had.Klopte helemaal,maar heb een korte piek,dus inderdaad smorgens een smiley en savonds al niet meer,en om nu 2 of 3 keer per dag met die cb te doen,is mij gewoon te duur.

17. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik ben eens aan het rekenen geslagen:cool:
    begin laatste menstruatie: zondag 21 september
    kortste cyclus: 25 dagen (NOD: 15 oktober - eisprong: 2 oktober)
    langste cyclus: 31 dagen (NOD: 21 oktober - eisprong: 8 oktober)

DUS, als ik het goed begrepen heb:
    Ik moet beginnen testen 3 dagen voor de eisprong van de KORTSTE CYCLUS en blijven testen 3 dagen tot na de eisprong van de LANGSTE CYCLUS:
    3 dagen voor eisprong kortste cyclus: maandag 29 september
    3 dagen na eisprong langste cyclus: zaterdag 11 oktober

Hopelijk klopt mijn berekening een beetje:)
    Om 14 dagen terug te keren (om eisprong te berekenen) heb ik wel de dag van mijn menstruatie inclusief genomen. Dus heb ik nu bv. voor de kortste cyclus geteld "15okt - 14okt - 13okt - ..." Is dit juist, of moest ik de dag voor mijn maandstonden beginnen aftellen naar 14 dagen minder? "14okt - 13okt - ..." De vraag lijkt wat ingewikkeld gesteld, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel:) Als dit laatste het geval is, dan moet ik eigenlijk nog een dag vroeger te testen...

Nu had ik nog een (domme?) vraag.
    Je zegt dat ik moet blijven testen tot 3 dagen na eisprong langste cyclus (11 oktober). Maar stel dat ik mijn piek gehad heb op 4 oktober, dan ga ik er van uit dat ik niet meer tot de 11e oktober te testen? Of toch?;)

18. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Je hoeft idd niet zo lang door te testen hoor. Als je je positieve test heb, kan je eventueel de dag erop er nog 1 nemen om te checken of hij weer lichter wordt en je idd je meest donkere test gehad hebt.

En je andere vraag: Je menstruatie begint en dan begint dus een nieuwe cyclus dat ik menstruatiedag 1. Dus de dag ervoor is je laatste cyclusdag. Dus bij bijv je langste cyclus moet je niet je menstruatiedag inclusief nemen. Dus die is dan 30 dagen.

19. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    DANKJEWEL! Dus mijn kortste cyclus is 24 dagen ipv 25 dagen.
    Alles schuift dan in principe een dagje naar voren.

Ik moet dan zondag beginnen testen in plaats van maandag.
    Hopelijk krijg ik de testen vandaag met de post, of ik zit met een probleem:p Nuja, van die ene dag later zal het niet komen zeker?? In principe zit ik er dan nog 2 dagen voor he... en dat is de allerkortste cyclus die ik gehad heb, dat was toen ik net met m'n pil gestopt was. Zou al heel toevallig moeten zijn als dat nét nu weer zo was:)
    Alhoewel ... het zou er net ook weer om kunnen doen natuurlijk:cool:

20. meisje29

Klopt je langste dag is zonder de dag van je nieuwe menstuatie.
    Ik heb ook even een vraag,
    Ik heb maandag mijn piek gehad (denk ik) heb met me stomme kop vergeten te testen.
    Dinsdag was de test voor mijn doen behoorlijk donker. Alleen weet ik dat hij nog donkerder kan.
    Woensdag weer getest, hij werd iets lichter en donderdag weer getest en nog weer lichter.
    Nu heb ik vermoedelijk dus maandag mijn piek gehad.
    We hebben daarvoor niet "bewust" geklust.
    Maandagavond wel, woensdagavond weer en donderdagavond weer.
    Moeten we het dan vanavond weer doen of zeggen jullie het heeft geen zin meer??
    Ik ben best dom geweest. De vorige rondes heb ik altijd tot mijn piek getest, en daarna niet meer omdat ik dacht oke dit was m. Maar lees nu op meerdere pagina's dat je na je piek het beste nog 1 dag kan testen om te kijken of hij dan weer lichter wordt.
    Nog dommer.... Ja komt ie.
    Op de dag van de piek hebben wij het wel gedaan de vorige rondes. Maar daarna nooit meer. En las dus ook dat wann je piek geweest is je het juist nog wel moet doen omdat je ei tot 2 dagen erna nog kan springen.

Ik hoop dat deZe theorie klopt en we dit keer geluk hebben.
    Ben nu natuurlijk wel heel benieuwd hoevaak en wann de "zwangeren" onder ons het gedaan hebben.
    Ik weet dat elk lichaam anders is maar vind het altijd wel interessant om te lezen hoe het bij andere gegaan is.

Deel Deze Pagina