Alle info over ovulatietesten: WELKOM!! :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nelllie, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hallo dames

Ik leef nog hoor;) Amai, het is hier zo ontzettend druk geweest. Werken, werken, werken. Ben bekaf!!:p Net even met de tablet in de zetel geploft en wat op adem komen.

Jammer Hummeltje dat je een negatieve test had gisteren!!:(
    Hoe was je test vandaag? Of heb je niet getest? Ben benieuwd!!

Ik heb alles teruggelezen, maar ga niet op alles antwoorden, sorry. 't Is een beetje teveel, hihi;) Please forgive me!!!:D

Veel groetjes xx

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Seg dames, wat zouden jullie doen in volgende situatie?!?!

Ik twijfel wanneer we het aan 'de hele wereld' gaan zeggen. Ik had gedacht aan 12 weken (11 december).

Mijn vriend had liever gewacht tot we de combinatietest gehad hebben, en dat is op 17 december pas. Ik weet dat dit maar een weekje scheelt en op zich wil ik gerust wel een weekje langer wachten om het aan iedereen te vertellen.

MAAR op 14 december is het de babyborrel van het kindje van mijn zus. En daar is echt iedereen van de familie enzo. En dan vind ik het zo stom dat we het tegen dan nog niet gezegd hebben. De ene persoon zal het wel weten en de andere niet. En als ze zich dan verspreken dan komen de mensen zelf van "ik heb gehoord dat je zwanger bent" (en waarschijnlijk zullen ze het dan wel ook al kunnen zien, want m'n buikje wordt boller en boller:p)

Nee, ik heb zo iets van: "ik wil het zélf op eenzelfde ogenblik aan iedereen bekend maken". Dit via sms of facebook of wat dan ook. Dat het dan van ONS komt en de verrassing groter is, snap je?!

Of zouden jullie wel wachten tot na de babyborrel en wachten tot we de resultaten van de nekplooimeting en de bloedtest hebben? En dus nog eens een echo van het kindje gezien hebben en zien dat alles nog oke is? Vind het zo moeilijk:)

3. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Oh ideaal die aanbieding van de testen van cb
    Voor 10,-
    Omdat ik vaak een streepje heb is een test met smiley ook beter voor mij maar die zijn zo duur. En als je dan net naast je ei zit is het pats boem weg geld.
    Moet k toch eens zien dat ik ook een keer zo'n aanbieding krijg :)
    Ff in de gaten houden dus 👍😀

4. meisje29

Aaahhhh jammer !
    Ik had toch echt gedacht dat je positief zou testen.
    Maar er is nog een beetje hoop.
    Kan altijd als nog Pos. Testen.
    Ff afwachten dus.
    Ben wel benieuwd !

5. meisje29

Oke bijna van je menstruatie af dus.
    Fijn ;)
    Ik heb wel een paar klachten ma ik denk het ene moment zal het....
    En het andere moment denk ik weer nee zal wel niet want me lichaam geeft zo vaak de verkeerde signalen af.
    Heb nu sinds een paar dagen dat mijn vingers waar een ring op zit helemaal zwart zijn.
    Had k eerder nooit.
    Maar goed weet ook dat dit kan komen door een stofje in je lichaam dus dat zal het zijn.
    En ik moet ineens veel hoesten en zit veel slijm in me keel vast.
    Ma okk dat hoort bij dit weer.haha
    ennnnn ik moet super vaak plassen.
    Ik lig savonds nog ni in bed of moet alweer.
    Ma goed ook dat zegt niks. Dus tja
    Nee eigenlijk geen Symptomen.

Jaaaa voorstukjes zijn zeker leuk. Die films wil ik ook zien. Zeker 50 tinten grijs.
    Hihi
    Welke vrouw wil die nou niet zien 😜
    Love rosie lijkt me ook mooi.
    Welke andere film je bedoeld weet k zo snel niet.

Of ik op zie tegen maandag.
    Nee kijk er naar uit. Liever vandaag nog dan morgen.
    Wil zo graag weten wat er mis is met mij.
    Krijg wel echt sterk het vermoeden dat er wel iets aan de hand is.
    Ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat we weinig tot geen nieuws te horen krijgen de 1ste afspraak.
    Maar ben super benieuwd.
    Spannend !

6. meisje29

He meid !
    Je moet sws doen waar je je prettig bij voeld. Maar
    Persoonlijk zou ik net als jou het op de babyborrel vertellen.
    Ik zou wachten bij mij tot de eerste echo.
    Als deze bij 8 weken is zeg ik het dan. Is het bij 10 weken zeg ik het dan.
    Dus tja ik zou het wel vertellen.
    Ook omdat dan iedereen bij elkaar is.
    En ik zou ook denken, wann is de vlg keer dat je allemaal bij elkaar bent ?
    17-12 zie je dan iedereen ook gelijk?
    Ik zou dat de ideale manier vinden.
    Een leuke manier bedenken om het iedereen te vertellen.
    Als je niet bij elkaar bent kan het snel rond gaan indd. En je moet zo denken. Alssssss er een keer wat is kun je er met iedereen over praten.
    En dan ben je miss wel blij dat iedereen het weet?

Je moet natuurlijk nog wel helemaal zelf weten maar dit is mijn mening.
    spannend ! Super leuk!
    Hoe voel je je ??

7. meisje29

Tja lastig.
    Ik ben niet echt een expert met testen.
    Hihi zou zeggen de test die het meest knalt dat is m.
    Maar jij hebt wel meer testen die best donker zijn.

Maar goed als jullie om de dag klussen zit je iig goed 👍👍
    Ff doorgaan met klussen en dan fijn op het wachtbankje 😀

8. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Dankjewel voor je advies!:)
    Maar als ik het rond de babyborrel vertel, dan zou ik het zeker niet OP de babyborrel zelf vertellen. Ik vind dat dan zo een beetje het moment van mijn zus en dan ga ik ook geen aankondiging doen op hààr babyborrel dat ik zwanger ben, snap je;)
    Nee, ik zou het er enkele dagen voor doen, zodat iedereen het op het moment van de babyborrel al weet. En ik niet 100x hetzelfde moet zeggen aan de mensen. Ben altijd zo zenuwachtig om dat te zeggen, hihi. En dan moet je altijd weer een juist aanknopingspunt vinden om dat tegen iedereen persoonlijk te zeggen enzo...

Mijn eerste echo is al gepasseerd ... en de tweede ondertussen ook.
    Dus jij zou het zeker al zeggen dan?

Ik voel me nog altijd heel moe en misselijk. Maar overgelukkig!!!!:D

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Even nog een berichtje.

Vandaag dus mijn nod en gisteren middag negatief getest.
    Tot nu toe nog geen menstruatie. Mijn lichaam is wisselend, de ene keer wat misselijk de andere keer wat ongi krampen (ook op dit moment).
    Heb voor de zekerheid wel wat in gedaan (ob). Zo kan ik het scherp in de gaten houden of er een spoortje menstruatie te bekennen is :).

Nu merkte ik vanmiddag bij het wisselen wel dat ik veel last heb van dikke draderige afscheiding (vergeef me even voor dit).
    Maar jullie enig idee wat het kan zijn?

10. meisje29

Oke ik dacht je wilt het op de babyborrel zeggen maar indd dat is dan miss ook niet het juiste moment.
    Ik zou het indd al wel zeggen.
    Wij zeggen altijd (ma dat is bij ons in de groep bij iedereen)
    Na de eerste echo vertellen we het.
    En de een krijgt eerder een echo dan de ander maar dat is een soort bevestiging. En tuurlijk daarna kan het eventueel nog mis gaan maar dan heb je weer steun aan die mensen.

Dus moeilijke keuze, vooral omdat je vriend er anders over denkt.
    Gewoon goed over nadenken en waar je je zelf prettig bij voelt.

11. meisje29

Hoihoi,

Ik heb het ook wel gehad maar weet niet zo goed of het goed is of niet.
    Als je op Google kijkt was het bij de een wel positief en de ander niet.
    Hoop uiteraard dat het goed is.

Wel goed idee om een ob in te doen. Dan merk je goed of je bloedverlies hebt.
    Spannend!
    Ik duim voor je !

12. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Hoi!
    Ik zou het ook eerder vertellen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Maar ik denk dat die paar dagen opzich niet zoveel uit maken. En idd, nu je buikje begint te groeien ga je misschien ook vragen krijgen en dan wil je niet met je mond vol tanden komen te staan natuurlijk!

Zou het er nog eens goed met je mannetje over hebben. Jullie moeten er wel beude achter staan, welke keuze jullie ook maken

Succes meid!

Hoe was het bij de buurtjes? Hoe reageerden ze? Xx

13. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Oke wel weer spannend, die klachten...
    Snap t hoor dat je er naar uit kijkt. Hoe eerder hoe beter natuurlijk. Jullue willen graag een kindje en dan zit je daar op de juiste plek!

Ja mooie films komen er weer aan!! :) She's not you (of zoiets) heet die andere film waar ik t over had...met Hillary Shwank.

14. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Ik heb t ook gehad. Bij mij betekende het niks maar wat meisje ook zegt...bij anderen betekend het wel iets! Een zwangerschap dus...
    Spannend! Afwachten dus... succes meid!

15. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Dit topic lijkt mij wel geschikt voor mijn vraag...
    Ik heb vandaag een positieve ovulatietest om 13:00, nu staat er op de gebruiksaanwijzing dat de verwachte eisprong over 24/48 uur plaatsvind.. Kan dit ook binnen 24 uur plaatsvinden?
    Ik ben zo bang om m'n ei te missen (is m'n eerste echte ronde door pcos dus vind t erg spannend en wil die eerste kans gelijk goed benutten!) dus had om 17:00 en 22:00 weer getest, nog steeds knallers.
    Gister geklust en wilde vandaag maar vanwege positieve test van 22:00 morgen weer klussen lijkt mij t beste, wat jullie?

Hoofdvraag is dus: kan je ei binnen 24 uur springen na positieve test?

16. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    denk dat dit mogelijk is. sorry weinig tijd om te antwoorden

17. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Voila, nu even wat meer tijd om op je vraag te antwoorden;)
    Allez, proberen antwoorden, want niemand heeft de waarheid in pacht als het over het menselijk lichaam gaat natuurlijk:)

Ik lees dat je om 13u een positieve test had. Was deze gewoon positief, of knàlde die echt? Heb je anders een foto van je testjes, zodat we deze kunnen bekijken? Ik las altijd dat als je verschillende positieve ovulatietesten hebt, je altijd moet uitgaan van de 1e. En daarna zou inderdaad binnen de 24 tot 48u je ei gaan springen.

En op je vraag van: kan dit ook binnen de 24u? Daarop zou ik antwoorden: waarom niet? Ieder lichaam is anders, dus ergens zullen er ook wel uitzonderingen tussen zitten zeker?;) Maar dan spreek ik ook voor de andere kant. Misschien springt jouw eitje wel binnen de 24u, maar misschien springt die ook wel nog een stuk nà die 48u. Ik zou dus als tip meegeven om zeker nog lang genoeg te klussen.

Maar als je gisteren geklust hebt, dan zou ik vandaag niet klussen en een dagje overslaan. Want als je vandaag geklust hebt, dan zul je erna denken: maar stel dat hij morgen pas springt, dan moet ik morgen nog een keer?! En de dag erop denk je gewoon weer hetzelfde:D
    Hihi. Ik zeg niet dat je niet mag he, daar ben je zelf nog altijd vrij in. Maar ik denk dat het de zaadjes ten goede komt als je om de dag klust.
    Stel dat je vanavond nog eens klust, maar door teveel is de kwaliteit van de zaadcelletjes niet goed ... dan raken ze ook niet bij het eitje. Dus dat heeft dan ook geen nut, snap je?
    Ik zou dus zeggen: klus morgen nog eens. Dan zit het zeker goed. En eventueel binnen 3 dagen nog eens, dan ben je zeker dat je je ei niet gemist hebt.

En dan gewoon het wachtbankje op. Of gewoon verder blijven 'klussen', zoals je het zelf wil;) Maar dat zal dan enkel voor het plezier zijn en niet voor de baby, maar dat is ook altijd leuk natuurlijk:D

Veel succes!!

18. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Nog geen menstruatie is altijd positief natuurlijk;)

Het is jammergenoeg zoals Meisje en Missaniet zeggen: die dikke afscheiding kan vanalles betekenen. Bij hen betekende het niets, bij mij betekende het dat ik zwanger was. Dus er is nog hoop;)
    Maar wil je hoofd natuurlijk niet gek maken. Ik hoop wel heel hard met je mee dat het positief is!

Heb je een testje gedaan vandaag?
    Met welke test heb je eergisteren getest?
    Oja, 's middags is niet met ochtendurine, dus misschien waren de hormonen ook niet sterk genoeg? Ik zou het echt ook wel eens met ochtendurine proberen hoor.

Mijn vingers liggen in een knoop!!! x

19. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hihi, leuk dat jullie het bij de eerste echo zeggen :) Maar inderdaad zoals je zegt, bij de ene is dat vroeger dan de andere.
    Wij hebben het ook al iedereen gezegd die dicht bij ons staat. Aan ouders, broers en zussen. En aan dichte collega's en dichte vrienden enzo.

Maar ik vind het zo moeilijk over 'wanneer gooien we het op facebook' en mag bij wijze van spreken iedereen het weten. Want mijn huisarts benadrukt altijd zo hard hoe risicovol die eerste 12 weken wel zijn. Bangelijk eigenlijk!!:) Dus wou ik het zelf ook niet vroeger dan 12 weken vertellen. Heb je het dan op facebook gesmeten en weet Jan, Piet en Pol het, dan kan het nog misgaan en 3 maanden later kom je ze eens tegen: "En, nog niet veel buikje te zien". Hupla, weer dat verhaal gaan vertellen... Natuurlijk kan het altijd misgaan natuurlijk, daar ben ik me van bewust.
    't Is zo moeilijk:D Hihi. Ik denk dat ik het misschien toch op 12 weken zal vertellen en niet wacht tot die nekplooimeting. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben dat alles goed is, nah!;)

Hoe gaat het met jou? x

20. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ja inderdaad, zoals je zegt. De mensen gaan als ze m'n buikje zien dan vragen van: "Ben je zwanger?" en dan is het verrassingseffect en 'ons' momentje eigenlijk weg he........... En ik verlang zo om het van de daken te schreeuwen, we zijn zo gelukkig:D

Ik praat er nog eens met mijn ventje over. Misschien kan ik hem toch overtuigen om het volgende week donderdag (en dus op 12 weken) te gaan vertellen. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben dat alles goed is:) Ik pols nog even of hij nog niet van idee veranderd is;)

Nog steeds ongesteld meid? Ik hoop dat je vlug aan een nieuwe ronde kunt beginnen. Met een normale cyclus dit keer xx

Deel Deze Pagina