Hee dames... Heb even een vraagje...ik heb tot nu toe nog geen positieve test gehad maar werd vannacht wakker van een enorme misselijkheidsvlaag. Het was misschien een half uurtje of iets langer. Ben er ff uit geweest maar daarna was t ook wel weer beter. Kan t zijn dat dit mn eisprong is geweest? Heb wel eens gehoord dat je dan ook misselijk kan zijn. En heb t vorige mnd ook gehad maar toen niet gekoppeld aan mn eisprong. Ga nog wel even door testen maar vandaag werken dus erg lastig om dan te testen. Fijne dag!! Xx
Hey meid Daar weet ik eigenlijk geen antwoord op... Dat zou best kunnen lijkt me. Je zegt dat je nog geen positieve test had. Maar als ik je rijtje bekijk, de 5e van rechts vind ik er wel mooi uitzien hoor. Of lijkt het op de foto donkerder dan hij eigenlijk is? Nog gelukt om te klussen dan gisteren?
Hallo Welkom hoor. Tuurlijk mag je erbij, hoe meer zielen, hoe meer vreugd Je zal wel denken als je mijn banner ziet: "Wat zit zij hier nog mee te babbelen, die hoort hier niet meer thuis". Ah ik weet het, maar het is hier zo gezellig dat ik blijf, haha!! En ben ook veel te benieuwd hoe het met de anderen gaat. Allereerst: er zijn geen domme vragen! Zeker niet schamen voor iets. Hoe dom of gek die in je hoofd ook mag lijken, gewoon stellen. Of hoe vies die ook mag klinken, gewoon doen. We gooien het er hier allemaal op We zijn tenslotte allemaal vrouwen he met dezelfde kwaaltjes en pijntjes. Goh, moest ik jou zijn, ik zou zeggen waarom niet beginnen? Ik denk niet dat je de eerste maand wonderen mag verwachten, gezien je er totaal geen idee van hebt hoe lang je cyclus is. Maar ik zou het wel als een soort leerschool zien om je lichaam wat beter te leren kennen. Als je bv. een donkere streep hebt en je voelt opeens pijn of steekjes, dan kan je dat linken aan een eisprong enzo. Waar je anders (zonder testen) misschien niet aan zou denken. En zoals je zegt met die pijnmedicatie die je niet meer mag nemen ondertussen, dan is het misschien beter om je lichaam zo vlug mogelijk te leren kennen. Misschien raak je erg verward van de ovulatietests, zoals sommigen hier. Ze zijn niet alijd erg duidelijk, soms is een ei niet te vinden,... Maar voor hetzelfde geld vind je meteen je ei (bij mij was dit alvast altijd het geval) en krijg je een mooi en duidelijk beeld op je cyclus. Ik weet wel niet in hoeverre een cyclus stabiel is wanneer je net met anticonceptie gestopt bent. Voor we aan kindjes begonnen ben ik eerst een halfjaar gestopt met mijn pil, zodat mijn cyclus goed op gang kon komen. Op zich was die niet heel regelmatig, maar echt onregelmatig was die ook niet. Was iets van 29 - 26 - 30 - 28 -25 -29 Heb je al ovulatietestjes besteld? Zoniet, en je wil nu al gaan testen, zou ik dat maar vlug gaan doen. Want gezien je geen enkel zicht hebt hoe lang je cyclus duurt (kan 25 dagen zijn, maar voor hetzelfde geld 40) zou ik al heel vroeg met ovulatietesten gaan beginnen hoor. Dan zou ik (als ik jou was) de duurste ook niet gaan nemen, want misschien moet je wel heel lang gaan testen. Nu, ik ken je financiële situatie niet en hoef me daar ook helemaal niet in te moeien. Maar wil gewoon zeggen, omdat je er nog niet in thuis bent: je hebt hele goedkopen (bv. zwanger & kids) en je hebt hele dure (bv. clearblue). Ik wens je heel veel succes en zou zeggen: Als je vragen hebt => SHOOT!! Wij kunnen er maar proberen op te antwoorden
@missaniet .. het zou kunnen maar ik denk het niet omdat je nog geen positieve test gehad hebt ... ik zou even opnieuw een ovulatie test doen als die afloopt denk ik dat het idd je ei sprong geweest is ik had het gisteravond ook bah maar ik heb gisteravond een baby dansje gedaan met manlief vanavond nog maar een keer voor de zekerheid net nog een ovulatietest gedaan geen smiley meer ...
Hihi, eerlijk ... als je nu op dag 25 zit en je cyclus is normaal 36 dagen. En je hebt nu het gevoel dat je ongesteld zal worden ... dan vind ik dat wel erg positief klinken Het is natuurlijk allemaal afhankelijk wat anders je symptomen van menstruatie zijn. Als je normaal ongesteld wordt, voel je dat een lange periode vooraf? Of is het meer van: als ik voel dat ik ongesteld word, dan is het "BAF" een halfuur later van dat?! Bij mij was het zo. Mijn cyclus was ongeveer 29 dagen. Maar rond dag 24 (of daar ergens rond, weet het ook niet meer precies) had ik voortdurend het gevoel dat ik ongesteld zou worden. Ik dacht: "Nee he!". Maar het vreemde was. Een dag later had ik het nog. En dat klopt niet bij mij. Normaal gezien als ik de 'ongesteldheidspijn' voel, dan krijg ik zeker binnen het uur bloed te zien. Maar de pijn bleef maar aanhouden. Ze is niet meer weg geweest, tot dat ik 4 weken zwanger was. Langs de ene kant een beangstigend gevoel, weten dat je zwanger bent, maar nog steeds ongesteldheidspijn. Maar langs de andere kant hoort het erbij, want ongesteldheidspijn en zwanger zijn in het begin, dat voelt hélemaal hetzelfde. Hoe raar het ook mag klinken. Ik wil je nu natuurlijk niet gek maken en zeggen dat je zéker zwanger bent... Maar vind het in ieder geval wel een goed teken Er is wel 1 ding die ik niet begrijp... Onderaan je handtekening staat dat je cyclus 36 dagen duurt. Maar je banner zegt: "vandaag dag 26, binnen 3 dagen kan ik testen". Hihi, is een beetje tegenstrijdig Of duurt je cyclus normaal gezien 29 dagen en was hij voor 1 keer 36 dagen ofzo?
Hihi, dat is een mooie glimlach!! O zo mooi gezegd, een babydansje, hoe schattig!! Veel succes met jullie babydansje vanavond
Als je vandaag op dag 14 zit, dan kan het zeker nog allemaal. 24 dagen is je kortste cyclus, en voor die moet je heel vroeg gaan testen. Maar voor hetzelfde geld heb je deze keer een van je langere cyclussen of een gemiddelde cyclus. Dat weet je nooit, daarom de testjes Hoe lang duurde je langste? Hoop dat je je ei snel vind!!
@nellie dankje moet goed komen hahhaa ja vind baby dansjes zo'n leuk woord hahah klussen klinkt niet vind ik
Thanx Nellie! Ik twijfel zelf ook omdat ik nog geen positieve test heb. Maar die 5e van rechts is echt niet positief. Lijkt zo helemaal niet zo donker, op foto idd donkerder. T babydansje is maandagavond wel gelukt. Gister niet en vraag me af of t vanavond lukt aangezien ik laat thuis ben van de gebarencursus. Morgenavond is vriendlief weg en geen idee hoelaat hij thuis zal zijn. Dus dan kan t vrijdag 'pas' weer?! Ohhh ik hoop dat mn eisprong niet al geweest is of voor vrijdag komt! Weer een gemiste kans.... .
Nog even antwoorden op je berichtje... Ja klopt! Tis zo dubbel... wil t hem echt niet kwalijk nemen maar ja wil wel zwanger worden en dat gaat niet zonder hem! Hoop niet dat we de 8e maand in gaan.... Fijn dat t leuk was op t feestje! Maar wel drukke dagen dus. Je hebt idd lang geslapen dan! Poeh dan was je er wel aan toe. Hoe gaat het nu met t kindje van je zus? Jullie hebben inmiddels de echo gehad toch? En de nekplooimeting? Ben benieuwd hoe het was. En hoop natuurlijk van harte dat alles goed is met jullie kindje.
Hoi Nellie, De langste cyclus was in februari dit jaar en was 35 dagen. Of moet ik nu toch weer de langste cyclus van het afgelopen half jaar pakken? Dan is het 31 dagen, die van afgelopen maand dus
Nog even vlug reageren, heb niet veel tijd. Vanavond mogen we voor de nekplooimeting, spannend!!! We moesten om 20u45. Maar de assistente van de gyn belde deze namiddag met de vraag of het ook 19u15 kan, er was een afspraak weggevallen. Heeeelemaal geen probleem Ben nu helemaal op van de zenuwen natuurlijk. Binnen een drie kwartier vertrekken, spannend!! Hopelijk is alles in orde met ons beebje!! Als ik vanavond en morgen overdag niets meer post, wil het niet zeggen dat het niet in orde was. Als m'n vriend thuis is kan ik niet echt op het forum (of stiekem op de wc, hihi). En morgen hele dag werken. Ik zie wel wanneer ik iets kan laten weten Wish me luck!!! x
Hihi, het is ingewikkeld he. Hoe lang je cyclus was, dat zullen we aan het einde weten Jammer dat je lichaam dat nooit vooraf vertelt natuurlijk
Hihi alleen maar beter dat je eerder mag! Veeeeeel plezier!! Komt vast goed!! Mn vriendin heeft straks de 20 weken echo. Ook spannend! Zij is ook op van de zenuwen We lezen t wel, als jij er aan toe bent . Xx
Dat is een duikelijke jezzebel, makkelijker af te lezen dan de staafjes alleen lijken me die jij gebruikt een stuk prijziger. Gebruik je die dan de hele reeks of eerst goedkopere tot je piek hebt gevonden en dan deze ter bevestiging?
Nou ik werk zelf in de pharmaceutische industrie en als er bepaalde producten binnen 3 maanden over datum zijn worden ze flink afgeprijsd .... mijn baas weet van onze kinderwens dus dat is makkelijk ... ik wilde ovulatietesten gaan halen bij de action ( zijn ook niet duur en prima) maar deze dozen verliepen in maart 2015 maar er zit een 3 maand voorraad in (20 stuks) kosten normaal 50,- maar omdat mijn cyclussen zo lang en onregelmatig zijn heb ik wel een doos nodig dus heb eerst een week lang de gewone gebruikt met streepjes toen over gegaan op de cb smiley die heb ik gekocht na de korting 2 dozen voor 20,- zijn dus 40 test staafjes (normaal heb ik 4 doosjes nodig van de action voor 1 cyclus dus is dit net zo duur