Blog aanmaken, hoe te beginnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Antares, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Ik ben zelf moeder van een kindje met niet aangeboren hersenbeschadiging.

Nu ben ik soms op zoek naar informatie, site's genoeg...maar ervarings verhalen of mensen met wie je kunt kletsen...kan ik dus niet vinden. Forums op de NAH site zijn gesloten.....:(

Nu was mijn vraag dus, ik zou wel een blog willen beginnen over mijn leven met een kindje met nah. En hoe alles gaat enz, hoe begin je daarmee? En waar kan je dat het beste doen?

Hoe krijg je zoveel mogelijk lezers enz?

Iemand een ervaren blogger en tips? Is een blog dan goed genoeg? Ik kan geen hele site aan maken...weet echt niet hoe!

Zou dus gewoon in contact willen komen met moeders die hetzelfde doormaken...en ervaring uit willen wisselen van mijzelf en mijn gezin.

Groetjes en bedankt!

Miranda

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb een blog via blogger (google) je kunt categorieen aanmaken en bv per onderwerp of als het meer een dagboek wordt per datum. Deze is echt heel makkelijk voor mensen die er niet veel kaas van gegeten hebben.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    en hoe zorg je er dan voor dat mensen je kunnen vinden?

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik zet straks als ik goed opgestart ben de link in mijn handtekening hier op zp, maar ik heb ook een knutselblog, dus heb hier een doelgroep;)

Verder op hyves/facebook een linkje?

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ah...dus gewoon mond op mond reclame eigenlijk? Je kunt niet extra iets doen om bijv. door een zoekmachine als eerste gevonden te worden ofzo? Een paar keywords aangeven waarmee je gevonden word sneller ofzoiets?

Als ik dus bijv. in google intyp.... hersenbeschadiging kind dat dan mijn blog gevonden word?

Jouw tips zal ik zeker ook doen ;) (al heb ik geen hyves meer...)

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En hoe begin je dan..stel je je eerst voor? Of begin je gewoon te typen? Hoe maak je iets makkelijk leesbaar? Als ik soms typ dan word het lang....maar dat leest niet makkelijk alleen als je het echt wilt lezen...hoe houdt je iets kort maar krachtig? Zou je ook persoonlijke informatie vermelden (dagelijkse bezigheden) enz... en foto's erbij zetten om het interessanter te maken?

pff veel vragen hahaha. Wil dit al een tijdje maar weet dus echt niet hoe en wat.....stom he!

7. tulip

tulip Niet meer actief

bij blogger heb je rechts een kolom waar je dus persoonlijke info kwijt kan. Daar kun je inzetten wie je bent en dat je dus zelf ervaring ermee hebt.

Je kunt het informatief houden met categorieen, maar wat ouders in jouw situatie misschien aanspreekt dat je het als een soort dagboek doet, waarin dus echt je eigen ervaringen besproken worden.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dagboek is idd beetje de bedoeling..al niet iedere dag...want er gebeurd gewoon niet elke dag iets ;)

Maar veel dingen die in mijn hoofd zitten wil ik wel delen...er waren en zijn nog steeds zoveel dingen waar ik vragen over had of heb...kan me indenken dat er meer mama's of papa's zijn die dat ook hebben en er wel eens iets over willen lezen.

Bedankt voor je tips!

Heb er eentje aangemaakt op blogger...nu eens gaan schrijven he.

Het leven met een kindje dat NAH heeft.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb een openings topic geschreven...wat vind jij ervan? Of andere lezers???

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik vind dat je al een goed begin hebt, duidelijk, niet te langdradig, persoonlijk , zonder ook weer teveel van jezelf erop te zetten.

Hoop dat je veel lotgenoten op deze manier gaat vinden, want het lijkt me heel heftig een kindje met NAH.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dank je! heb wat kleine aanpassingen al gemaakt. Tekst iets anders vermeld, wat andere leestekens...ik schrijf in spreektaal soms...en dat leest niet altijd makkelijk ;) Moet dan nog eens lezen en nog eens om de 'fouten' eruit te halen...al zullen die er nog wel in zitten hoor!

Het gaat me neit echt om lotgenoten te vinden..NAH is uniek per persoon...dus als ik iemand vind die exact hetzelfde meemaakt is dat uniek dus......maar wil gewoon ook kwijt wat ik allemaal meemaak....

Iedereen schrijft altijd op mijn stukjes en blogjes op fb en hyves (toen ik dat nog had) dat ik goed schrijf....en dat het makkelijk leest enz...dus daar zit ik al een tijd mee in mijn koppie om er iets mee te doen.

Hopelijk krijg ik volgers :D

Bedankt voor het lezen van mijn bericht!
    :)

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Precies, juist het 'hap-snap' wat je doet leest heel prettig.

Ik zie dat je zelf worstelt met het 'krijgen' van een NAH. Ik zou er misschien 'opgelopen' van maken, is dat wat? Je dochter heeft een niet-aangeboren hersenbeschadiging opgelopen. Of vind je het dan te veel op een verkoudheidje lijken?

Heavy, trouwens!

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja het gekregen leek me niet gepast...en opgelopen ook niet echt idd lijkt wel een koudje (al zou het dat best geweest kunnen zijn.......)

Vind het moeilijk om idd niet te denegrerend erover te praten...maar denk dat ik zo het wel gepakt had door het tussen haakjes te zetten..jij begreep at ik het moeilijk vond om het zo te zeggen en dat was ook de bedoeling dus....;)

heavy, niet echt...wel moeilijker :cool:

14. tulip

tulip Niet meer actief

Goed stuk,

En dat "krijgen" kun je er niet van maken dat het je kindje overkomen,is?? Is dat wat??

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tulip dat is een goede...zal straks eens kijken!

Nu nog volhouden..ken mezelf in het begin heel wat te vertellen maar langzaam gaat dat verloren hihihi.

wil alleen dingen veranderen..wil bijvoorbeeeld dat 1e stuk op een begin pagina...en dat je daarna door kunt klikken naar de rest..dus dat je niet het laatst geschreven bericht boven aan ziet staan zoals nu....kan dat? Jij hebt er wat meer ervaring mee?

16. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik volg je nu ook :) Ik vind dat je goed van start bent gegaan hoor, je leert vanzelf alle opties van blogspot, komt goed!

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi, tis wat....wel fijn dat het gratis is...misschien als je een betaal site hebt dat je meer kunt, maar vind deze echt uitgebreid! Kan alleen nog niet zo goed overweg met het aanpassings menu enz....wat onduidelijk opgezet, maar kan ook gewenning zijn!

leuk een volger! zie dat je ook een blog hebt..zal ik je terug volgen hahaha....eens kijken bij jouw...

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik ga je ook volgen! Lijkt me erg lastig de dingen waar jij en je gezin tegen aan lopen.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh dank je luckymommy! hoe meer volgers hoe leuker het word he ;)

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zo veel te schrijven, zo weinig tijd....kan er niet van slapen! Zit met allerlei verhalen in mijn hoofd....slaap dan maar weer in na een nachtvoeding.....

Deel Deze Pagina