Vraag aan moeders met 2 kinderen en een man die laat thuis is.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora en Boots, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoe doen jullie dat?:$

Ik kan me er nu al vreselijk druk over maken.
    Man is namelijk elke avond pas om 19.00 uur thuis, soms zelfs wat later. Zelf werk ik 28 uur en gaat mijn dochter 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Verder passen de oma's op.

Als ik dan thuis kom, moet er het volgende gebeuren:
    - hond even snel uit. Toen Isa-Beau klein was lag ze in de box en liet ik de hond voor het huis snel plassen. Nu loopt ze mee.
    - eten koken
    - samen eten
    - badje
    - bedritueel

Best wel druk vind ik nu al, hoe doe ik dat met nog een baby:)
    Ik zorg ervoor dat ze op de kdv dagen niet in bad hoeft, maar ik wil ze dan toch echt wel om de dag in bad. s'ochtends is daar ook geeh tijd voor.

Pff, mijn hoofd loopt even over.;)

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hond uitlaten heb ik zo geen oplossing voor (heb geen hond) maar eten koken kan heel makkelijk: op de dag voordat je moet werken maak je een ovenschotel en die hoef je dan alleen nog maar in de oven te schuiven als je klaar bent! En je kunt hierin heeeeeel veel variëren dus hoeft echt niet steeds hetzelfde te eten.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Euhmm... de kindjes samen in bad doen? De oudste "los" in een laag water in het bad, de kleine er in een babyzitje bij?
    Ik weet niet hoe oud Isa-Beau is en wat ze eventueel al zelf kan, of kan helpen bij het verzorgen van de baby (dingen aangeven enzo, zodat je haar in ieder geval niet in de gaten hoeft te houden als je de baby verzorgt :)).

Ik lees even mee, het lijkt mij ook wel een hele uitdaging...

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    uhm voor de hond! heb je geen tuin? dat je gewoon de hond even in de tuin laat en als je man thuis is dat hij met de hond gaat lopen?
    hier gaat dat wel zo!

over het eten! zorgen dat je iets heel makkelijks heb of zorgen dat je iets in de vriezer heb staan en dat er smorgends uit haalt en savonds even opwarmd?

dan je dochtertje in bad doen.de baby even in een wipstoel ofzo erbij zetten. dan je babytje in bad doen en je dochter kan denk ik wel even gewoon spelen in de badkamer ofziets?
    of natuurlijk andersom eerst de baby en dan je dochter?
    of evt je baby in das doen op de dagen dat je vrij bent?

wij brengen altijd eerst de oudste naar bed,dan ga ik de jongste wassen pyama aan fles geven en naar bed brengen!

dan heb je daarna natuurlijk nog je afwas enz,maar daar zal je man wel mee kunnen helpen toch?

het lijkt allemaal heel moeilijk maar je rolt er vanzelf echt wel in!

hier een dochter van ruim 20 maanden en een zoon van 7.5 maand
    en ik werk 3 dagen!

ik dacht ook ojee hoe moet ik dat allemaal doen,maar het vind ze weggetje wel.
    en soms loopt het idd in het honderd,nou dan moet 1 van de 2 maar even geduld hebben of moet het huishouden enz maar wachten.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik kan me geen voorstelling maken van 2 kids en alleen zijn. Ik werk zelf noodgedwongen 36 uur ( 4 x 9), mijn Lief is er alleen in de weekends en ik heb dus een dochter van 7 maanden.

Het is schipperen en hier en daar accepteren dat dingen niet altijd even ideaal gaan zoals je zelf zou willen. De tip van de wipstoel gebruik ik nu ook als ik wil douchen en Roos wakker is en ik kan me voorstellen dat het ook werkt met 2 kids en wellicht, afhankelijk van hoe oud je oudste is, zou je ze inderdaad samen kunnen badderen.

Roos gaat 2 dagen naar het KDV en 2 naar opa en oma, waar ik dan ook eet. Dat scheelt al. Soms kook ik in het weekend vooruit voor de 2 dagen dat ze naar het KDV gaat. Dan hoef ik alleen nog op te warmen. Voor de kleine kun je dat ook doen, natuurlijk.

En verder sluit ik em aan bij mijn voorgangster: ik zag er met één kind al enorm tegenop, maar uiteindelijk rol je er gewoon in. en zolang je in staat bent om het wel goed maar niet altijd perfect te willen doen, komt het best goed!

6. Dora en Boots

Dank jullie wel dames!:)
    Even handig om te vermelden dat Isa-Beau 22 maanden is, als de baby wordt geboren. Dan kan ze natuurlijk ook al zelf wat meer. Maar kan me er nu moeilijk een voorstelling van maken.

De hond wil niets in de tuin iets doen, meestal handig maar soms...;)

De tips wat betreft het eten ga ik zeker onthouden.

Vond de tip van eerst de oudste naar bed en dan de jongste ook wel een goede, dan is mijn man ook weer thuis.

7. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ohh meid, niet te druk over maken!! Ik haalde me ook van alles in mn hoofd toen ik zwanger was, kreeg er haast al spijt van hahaha... en nu valt het me 1000% mee!!!! Je vind daar je weg in! kan niet anders zeggen. Vergeet niet dat je baby nog veel slaapt en dus makkelijk is nog.. IK doe ook altijd de kids savonds in bad en elke dag nog wel.. eerst de oudste en als die op bed ligt haal ik de kleinste uit bed en neem ik mee. soms is ie nog wakker en dan ligt ie in de box of zit ie in het wippertje beetje te pruttelen... ja en het gebeurt ook weleens dat hij huilt, tja mama kan niet alles tegelijk. Gewoon lekker over je heen laten komen!!!! Komt helemaal goed!!! succes en gefeliciteerd met je zwschap!!

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man is gelukkig wel eerder thuis dan die van jou (allebei rond 6 uur), maar misschien heb je toch wel iets aan mijn tips.
    Ik kook meestal al vooruit voor de dagen dat wij beiden 'laat' zijn. Dan hoef ik het alleen nog maar op te warmen. Scheelt een hoop tijd en zo hoeven de hongerige kinderen ook niet al te lang te wachten na een lange dag op het kdv.
    In bad doen wij meestal samen, maar soms doe ik het alleen. De baby deed ik voorheen meestal overdag in bad, de oudste speelde dan of hielp op zijn manier mee met wassen. Toen hij oud genoeg was om in zo'n badstoeltje te kunnen zitten, gingen ze samen in het grote bad. Allebei erin, even spelen, baby wassen en aankleden, terwijl de oudste het bad voor zichzelf heeft. Daarna ga ik meestal de baby voeden en haalt mijn man de oudste eruit. Als hij er niet is, laat ik de baby even op de grond spelen, terwijl ik de oudste eruit haal. Dan breng ik de oudste naar bed samen met de jongste en daarna voed ik de jongste en leg ik die in bed. En dan ben ik kapot, haha.
    Afwassen, opruimen etc. doe ik allemaal pas als de kinderen in bed liggen, dus de vuile vaat staat hier soms wel lang op de aanrecht, jammer dan, ik kan maar 1 ding tegelijk.

Je zou kunnen kijken of je man bij thuiskomst eerst jou even helpt me de kinderen en dat hij daarna pas eet. En of de hond kan wachten tot dáarna.

In de praktijk loopt het vast wel los. Mijn jongste kan veel beter op zijn beurt wachten dan de oudste, omdat hij dat al vanaf het allereerste begin gewend is. En ze gaan nu allebei rond half 8 naar bed ipv 7 uur, omdat dat gewoon niet haalbaar was. Nou ja, als het elke dag zo is, is dat toch geen drama? Succes, het komt vast goed!

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik weet niet hoe krap jullie bij kas zitten, maar misschien in de buurt een leuk buurmeisje vinden, die gek is op honden en tegen betalen bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week een ommetje wil wandelen met je hond? je hebt ook uitlaatservice maar dat is misschien te prijzig. Ik heb zelf geen hond hoor dus ik weet niet of het kan enzo.....

Maar dan krijg je zelf misschien ook wat meer rust :)

en babytje hoeft in principe ook niet echt om de dag in bad... ik deed sam om de drie dagen, en je hebt ook van die lekkere natte washandjes van zwitzal, dat zou je ook af en toe kunnen doen, ook lekker makkelijk! baby's worden niet zo snel vies nog :)

verder kan de oudste misschien met jou mee onder de douche smorgens.... als de 22 maanden in straks kan ze denk ik goed zelf staan en lopen? dat is ook handig misschien! en doe je savonds (of je man) de baby in bad!!

liefs Muis

10. Dora en Boots

Lief dat jullie zo meedenken!
    Er staan in ieder geval goede tips bij.:)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik werk zelf 5 ochtende per week en de kinderen gaan die ochtende naar een vaste oppas. zodra ik vrij ben pik ik de kindjes op de terug weg op. mijn vriend draait 4 verschillende diensten. van 7 tot half 4, 9 tot 6, half 3 tot 11 uur en 11 tot 7 uur smorgens.

ik vind de avonddienst het ergste omdat ik er dan heel de dag alleen voor sta. op maandag en dinsdag middag is alicia smiddags naar de peuterspeelzaal en ik ga dan de boodschappen doen met nando en doe de grotere schoonmaakklusjes zoals badkamer en beddenverschonen. smiddags ga ik altijd na het werk wat leuks doen met de kids. uurtje speeltuin of boederij maar als het slecht weer is gaan we thuis wat plakken of boekjes lezen bijvoorbeeld. vaak tegen 3 uur half 4 ben ik weer thuis of klaar met spelen. dan is het kindjes in bad, daarna eten maken en na het eten alles op het aanrecht. als me vriend thuis is wast hij alles af zodat ik het savonds in de kast kan zetten, is hij er niet dan doe ik het pas als de kids slapen. savonds rond 7 a 8 uur gaat de jongste naar bed en neem ik nog even de tijd voor alicia alleen. samen boekjes lezen of wat tv kijken. als alicia ook op bed ligt zo tussen 8 en half 9 dan heb ik de tijd voor mezelf. even nog wat opruimen wat tv kijken en voor het slapen gaan nog even douchen.

druk dagje en kan eigenlijk nooit zitten. continue is er werk te doen of vragen de kindjes aandacht. dit icm met weinig slaap vanwegen de jongste ,aakt het soms wel erg zwaar.
    vaak staat de vaat wel eventjes na het eten omdat ik met de kids bezig ben.

het in bad doen gaat hier trouwens vrij goed. zet ze er samen in, ze spelen wat en haal de jongste eruit terwijl de oudste blijft zitten. als de jongste is aangekleed speelt hij even op de grond terwijl ik alicia aankleed. weer naar beneden en verder spelen maar

12. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een mama met 2 kleine kids en een mannetje dat rond 19 uur thuis komt. Ik haal ze op om 17.30 van het KDV (Dit geldt dus voor 3 dagen in de week, de andere dagen is 1 van ons gewoon thuis)Het is inderdaad even schipperen. Maar mijn oudste gaat rond 19.30 uur a 19.45 uur naar bed. Op de dagen dat ze in bad gaan (om de dag) gaat 1 van ons gelijk om 19 uur als hij thuis is met ze in bad. Daarvoor heb ik het eten al opgezet en hebben de oudste en jongste al gegeten. Dan dus in bad en daarna de oudste naar bed en dan gaan wij eten. Of als ze niet in bad gaan eten we met zijn allen om 19 uur. Het is een strak schema maar wel te doen. In het begin kost het erg veel moeite, maar op een gegeven moment heb je zelf het goede schema te pakken en gaat het gewoon vanzelf.

(Moet je niet net zoals vandaag opeens een ziek kindje hebben, waterpokken, dan gaat opeens heel je schema in de war ;))

13. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, ik word al benauwd als ik dit allemaal lees. Ik zit thuis (voorlopig afgekeurd) en zou dit echt niet voor elkaar krijgen. Chapeau voor alle moeders hier!

Deel Deze Pagina