Leuk topic! Ik ben tijdens mijn zwangerschap ongeveer 17 kilo aangekomen. Direct na de bevalling was ik daarvan al 6 kilo kwijt. Ik geef volledige borstvoeding en eet dus best een hoop, maar probeer verder niet te snoepen. Elke ochtend sta ik op de weegschaal ->), en elke dag is er weer wat vanaf! Niet super veel, maar toch. Gemiddeld iets minder dan een halve kilo per dag. Nu 10 dagen na de bevalling is er weer 4 kilo vanaf, dus nog 7 te gaan. Het maffe vind ik dat als ik mijn lijf in de spiegel bekijk, ik helemaal niet het idee heb dat er nog 7 kilo vanaf 'moet'! Tuurlijk, mn buik is wat slap, maar mn borsten zijn ook groter dus het is wel in verhouding. Maar als ik dan een broek probeer aan te trekken (twee maten groter dan voor mn zwangerschap, die had ik nog) dan krijg ik die niet dicht! Mn lijf is gewoon anders nu, dat is wel maf. Ben benieuwd of dat weer veranderd of niet... Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Worden je heupen weer smaller of blijven ze wat breder door de bevalling?
Nou hier precie shetzelfde...heb nog 1 kg te gaan...mag ook 2...maargoed...je ziet t dus niet..maar als ik mn broeken weer wil aan doen mt 34..dan past het helemaal goed...behalve dat het knoopje niet dicht kan...dus idd bredere heupen,...of er zit daar nog wat overtollig vet blijkbaar..... Ik draag dus nu mn zwangerschapsbroek mt 36...alleen zit t erg losjes bij mn benen, maargoed nog ff geduld dus..hihii hoop ik...anders heb ik een hele rare maat
De eerste keer zijn de klio's er wel afgegaan, de tweede keer zijn er tot nu toe 2 kilo blijven plakken (resp. 20+ en 16 kg aangekomen). Maar het valt (mij in ieder geval en das het belangrijkst ) niet op, want ik ben gewoon breder geworden. Ik vind het wel prima zo, de verhouding klopt.
Jullie hebben dat dus ook, dat alles breder is geworden...ik heb er idd ook niet zoveel problemen mee omdat alles in verhouding is, maar vind t zo zonde van mn kleding! Daarom hoop ik dat t wel iets bij trekt straks. En in de tussentijd is t gewoon handig combineren, inderdaad met positiebroeken en wat langere shirts. Maar ik ben al lang blij dat ik die extra kilo's niet zo zie, wilde me vooral graag lekker voelen in mn lijf en dat is zo! Jullie?
Tijdens zwangerschap 14 kilo bijgekomen. Na bevalling 10 kilo kwijt en na 9 mnd bv nog 10 kilo kwijt. Ik heb ook enorm veel gegeten in bv periode. Nu moet ik daar weer mee stoppen anders vliegen de kilo's er weer aan . Inmiddels zijn er dus wel weer 2 kilo bij maar dat is niet zo erg als het zich nu maar weer gaat stabiliseren. Figuur is ook veranderd. Ik heb nog maar de helft van de billen die ik had en borsten en buik zijn nog wat dikker/blubberiger dan ze waren. Oftewel al mijn broeken van voor de zw.schap zijn te groot en ik moet dus heel hard weer kleren shoppen
Je heupen worden gewoon weer smaller hoor. Heeft alleen even zijn tijd nodig. En zolang je natuurlijk nog zwaarder bent dan voor de zwangerschap, zullen je heupen waarschijnlijk ook breder blijven dan ervoor.
Het ligt voglesn mij ook aan je lijf en bouw of je het echt allemaal kwijt raakt, ik was voor de 1ste altijd rond de 49/50 kg (ondergewicht) en er is altijd 5 kilo blijven hangen ik kom nooit meer onder die 55 en die laalste 2a 3 kilo moe ik eraf krijge en houden door op te letten dat ik niet teveeel snoep etc. (1ste zwangerschap 25kilo aangekomen 2de 14 en nu derde tot nu toe 4kilo) En ik had altijd maat 34 of minder en die broeken pas ik absoluut niet meer mn heupen zijn nu echt maat 36 niks t eklagen maar kan van oude spul niks meer aan.denk dat als je al wat breder bent dat wel mee zal vallen maar als je erg smal bent dat t niet meer echt terug gaat
Ik ben tijdens dd zwangerschap 15 kg aangekomen. Na de bevalling was er al 7 kg vanaf. Nu 5,5 week later is er totaal al 13 kg vanaf, nog 2 kg te gaan dus. Maar ik geef bv dus ik denk dat ik daar ook niet zoveel voor hoef te doen. Verder merk ik niet zoveel aan mijn heupen, geloof niet dat ze echt breder zijn geworden, want pas al mn broeken alweer, zelfs de 'strakkere'. Ik prijs mezelf gelukkig!!
Binnen een half jaar was ik 12 kilo kwijt, dus dat waren de zw kilo's. Daarnaast was ik als extra 6 kilo afgevallen, in totaal 18 kilo. Heb er helemaal niks voor gedaan. Maar misschien dat het door de BV is gekomen. Geef al bijna een jaar BV. Na een half jaar weer zwanger van de 2de en ben pas nu weer 4 kilo aangekomen. Ben bijna 20 weken.
Ik was er 19 bijgekomen en moet er nog 1,5 kwijt zien te geraken. Maar ik pas ondertussen wel terug in m'n broeken. Over je heupen die breder zijn: dat vermindert wel hoor. Ik ben van mezelf al breder op m'n heupen en billen en vond het een ramp dat ik in geen enkele broek meer paste. Maar ondertussen lukt het dus wel!
Hier bij de eerste ruim 30 kilo aangekomen. En denk maar niet dat het eraf ging. Ik kon dieten en sporten wat ik wou maar bleef hangen op hetzelfde gewicht. Totaal bijna 20 kilo kwijt maar de rest wou gewoon niet. Nu weer zwanger en hopelijk kom ik minder aan (waarom ik zoveel aan kwam was voor iedereen nog een raadsel) en gaat het er makkelijker af.
mijn heupwn zijn na de eerste breder geworden na alle twee de zwangerschappen was ik na 8a9 maand weer op mijn oude gewicht de laatste kilo wou er maar niet af , weeg altijd tussen de 65 en68 kilo (al vanaf mijn 15de) ben nu zelfs 64! gaat de goede kant op
ik zat 2 dagen na de bevalling weer op mijn oude gewicht. helaas heb ik wel mijn zwanger zijn voedingspatroon doorgezet na de bevalling.. ik kon tijdens de zwangerschap alles eten zonder aan te komen en daarna niet meer. daar ben ik wél van aangekomen..