14 weken, maar echo doet andere berekening

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sterkekinderwen, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Hallo dames,

Weer even een vraagje vanaf mijn kant.
    Ik heb gister weer een echo gehad. Gister was ik 14 weken en 1 dag zwanger. Maar de echo meting gaf aan : 14 weken en 6 dagen :(
    Hoe kan dit ?? Volgens mijn eigen berekening was ik gister toch echt
    14 weken en 1 dag.
    Ik heb een echo gehad met 10 weken en 3 dagen, en toen gaf de meting op het scherm aan : 10 weken.
    Dus werd ik 3 dagen terug gezet.
    Nu was ik gister 14 weken en 1 dag, en ineens staat de meting op
    14 weken en 6 dagen.
    Houdt dat dan in dat het kindje de grootte heeft van 14 weken en 6 dagen, of ben ik nou gewoon werkelijk verder zwanger dan ik denk ??

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee hoor kan kloppen, kindjes groeien in golfbewegingen....hij kan wat voor liggen op de groei....bij mijn eerste was dat zo erg dat ze dachten dat ik zwangerschaps suiker had, maar uiteindelijk niks aan de hand. Geen zorgen om maken.

3. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    dat kan indd al eens veranderen.
    je kindje kan altijd wat voorliggen op de groei, dus helemaal geen slecht teken ofzo.
    kan goed zijn dat het volgende keer weer wat minder is. ze gaan maar op gemiddelde af natuurlijk.

4. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Thanx meiden, voor jullie snelle antwoordt.
    Ik dacht echt dat ik zelf verkeerd gerekend had, wat bijna onmogelijk is haha.
    Nogmaals bedankt voor het snelle antwoordt.

5. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Hoi! De termijnecho doen ze expres tussen de 10 en 12 weken omdat tot 12 weken alle baby's zich hetzelfde ontwikkelen. Daarna is de termijn moeilijker vast te stellen, omdat kinderen dan inderdaad in groeispurten groeien. Je eerste berekening zou dus moeten kloppen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook voor de 12 weken wordt er in spurtjes gegroeid en zie je dus meetverschillen tussen verschillende echo's...
    Onze eerste echo bij 6wk4dg was ik volgens echo 6wk1dg.
    Daarna twee echo's niet naar termijn gekeken, maar vorige week woensdag zou ik 9wk5dg zijn en mat de echo 9wk4dg.
    Vandaag zou ik dan, volgens vorige echo 10wk3dg zijn en mat de echo 10wk4dg gewoon weer.
    Dus van in het begin 3 dagen achter naar een dagje achter naar nu precies op termijn.

Bij Thirza liep ze zelfs een week in, dat eerste trimester, (in eerste instantie 2,5 week teruggezet, vandaar tweemaal een termijnecho toen), en die ging gedurende de zwangerschap steeds verder inlopen.

Maar de termijnecho doen ze dus tussen 10-12 weken omdat je dan het beste kunt meten. Zijn ze niet meer te klein, wat te grote meetverschillen op zou kunnen leveren bij slecht meten, en ook niet zo groot dat ze hardstikke opgevouwen in je buik zitten en het daardoor slecht te meten is.

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik had mn eerste echo volgens mn eigen berekening precies op 10 weken.. Volgens de echo was ik toen 9 weken en 1 dag. Vandaag weer echo gehad en nu klopt het wel op mijn eigen berekening (12 weken en 1 dag)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat de termijnecho het betrouwbaarst is tussen de 10 en 12 weken. Daarvoor zijn de meetfouten te groot. 1 mm verschil is misschien wel een week. Boven de 12 zit er veel meer variatie tussen de groei.

Maar dan nog zit er ook variatie tussen die 10 en 12 weken.

9. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik ben eerst 5 dagen terug gezet en daarna 4 dagen vooruit gezet en die meting klopt nog steeds

dus bij de eerste meting waarbij ik terug was geplaatst, was het kindje misschien nog te klein etc om goed op te meten (dit was met 7 weken)

Deel Deze Pagina