Alle kleertjes strijken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miertje84, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik strijk alles qua kleding, vind het gewoon veel netter en mooier staan. Tja, ik woon niet in een 3e wereld land dus die vergelijking vind ik niet erg relevant. We geven onze kinderen ten slotte ook niet alleen kommetje rijstepap....omdat ze het daar in een 3e wereldland ook mee kunnen doen :D

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.244
    10.910
    113
    Ik zie echt geen verschil tussen een gestreken en een ongestreken shirtje, strijk alleen wat echt kreukt zoals blouses, jeans en pantalons of rokjes. Ik pieker er dus ook niet over om rompers en sokjes of kruippakjes te gaan strijken!

En daarbij, als zo'n pasgeboren frummel die alleen maar ligt en gedragen wordt iets 10 minuten aan heeft is elk effect van strijken wel weer weg...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik strijk helemaal niets. Dat spul is zo klein, dus voor het oog hoef je dat echt niet te doen, (nu gaat het hier aan de lijn en niet in de droger, dat scheelt wel).
    Echt kreukend spul trek ik ze de eerste tijd helemaal niet aan: ik zweer bij alles wat rekbaar is, tot minstens maat 74 :D

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik ben een echte strijker maar niet omdat ik het leuk vind hoor :(
    Volgens mij kan ik gewoon niet wassen hahahahahaha.
    Alles komt zo gekreukt uit de wasmachine/droger dat ik wel alles moet strijken (buiten ondergoed/handdoeken om)

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    ik streek ook geen rompers , ze waren toch wel lekker zacht.

maar eh... om het nu niet te doen om dat het in een derde wereld land ook niet gebeurt.
    de babysterfte daar is toch echt veeeel hoger dan bij ons door slechte hygeinische voorzieningen hoor.
    Ben ik toch blij dat we hier een wasmachine hebben ipv dat ik de babywas in een vieze rivier waar ook iemand zit te poepen moet doen.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter ook helemaal niks gestreken en doe het nu nog niet. Vind dat zo zonde van mijn toch al kostbare tijd! Ik hand wel alles netjes aan de waslijn en probeer was uit de droger zo snel mogelijk vouwen.

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik strijk alleen bloesjes en broekjes die heel erg kreuken.

8. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Strijk alles ! Vind het zo plezierig dat het lekker strak in de kast hangt en ligt.

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik strijk niets, ben sowieso niet van het strijken, als het iets is dat snel kreukt doe ik het korter in de droger en hang het dan uit :)

10. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Ik strijk ook niks:) haha doe ik ook niet met eigen kleding alleen als een blouse of iets dergelijks erg gekreukt is en ik wil het aan doen doe ik het wel. Maar voor de rest...gewoon netjes opvouwen en in de kast leggen:p

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb geen strijkijzer :D

Daarnaast koop ik nooit kleren waarvan ik denk dat ze gestreken zullen moeten worden... Dus geen blousjes voor mij of de beeb! Broeken e.d. hang ik zo strak mogelijk te drogen :cool:

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.244
    10.910
    113
    Lol@deerne, doet me denken aan mijn broertje! Kwam op mijn afstuderen aan in zijn pak met gekreukte bloes... Mama heeft m toen toch maar eens een strijkijzer kado gedaan :D

13. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ìk vind het juist zo netjes staan, al die gestreken kleertjes in de kast. Ik heb dus wel alles gestreken, maar niet de hydrofielluiers. De kraamhulp bij onze zoon had gezegd dat hydrofieldoeken beter vocht opnemen als ze niet gestreken zijn. Die heb ik dus gewoon een beetje strak uitgehangen en opgevouwen.

14. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik heb zelf alle nieuwe kleertjes gestreken.
    maar de kleertjes die ik 2de hands heb gekregen heb ik enkel gewassen met eigen wasmiddel, opgehangen en opgevouwen de kast in.

15. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier wordt ook niets gestreken. Ik vind het zonde van mijn tijd eigenlijk.

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Net zoals Deerne85,

Ik heb ook geen strijkijzer, moet eentje lenen als ik eens iets moet strijken (zoels instrijkbanden op nieuwe gordijnen).

17. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik tijd heb dan strijk ik, vind ik het prettig als het netjes gestreken in de kast ligt. Hydrofyle lierse en theedoek strijk ik ook graag voor de bacteriën. Laatst was mijn zoontje gevallen en bloeden goed, vind het fijn dat ik dan soort steriele doek in huis heb om het af te dekken of schoon te maken.

18. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik strijk alles, behalve handdoeken. Heb een hekel aan gekreukte kleding. Zelf rompers, em nu de hemden en onderbroekjes van mijn dochter...

Wil gewoon netje stapels hebben in de kasten...

19. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry maar mijn tijd weet ik toch echt wel beter te besteden dan onderbroeken te gaan strijken hahaha :$

Mijn ondergoed ligt in een grote bak bij elkaar gedonderd netjes in de kast haha.

En met dat 3de wereldland bedoel ik : het hoeft voor mij niet allemaal zo kieskeurig wil niet zeggen dat ik de kleertjes was met regenwater dat vol met modder zit ;) haha.

Voor alsnog is dit een keuze die ieder zelf bepaald. als jij graag bezig bent in het huishouden en er ook de tijd voor hebt wat let je dan :)
    Mij alleen niet gezien omdat ik al 40uur pw werk en straks dat ook nog blijf doen met de kleine, dus als ik thuiskom ben ik blij als de kleine en ik gegeten hebben hem in badje kan doen en lekker kan knuffelen de hele avond tot bedtijd.

20. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik strijk.normaal nooit en heb gezegt de babywas ook niet te strijken.
    Nou ik stond vanmorgen toh mooi even alle schone babywas te strijken!!
    Inclusief rompers. Moest het echt van mezelf haha

Deel Deze Pagina