Alle kraamzorg bureaus zitten vol, wat nu?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Corphish, 29 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    #41 Krv, 19 apr 2023
    Laatst bewerkt: 19 apr 2023
    Emma86 vindt dit leuk.
  2. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Dit zou ik dus afraden, ik vond in de eerste periode de omslagrompers een uitkomst! Geen gehannes over hoofdjes of schouders, gewoon aan te trekken als een jasje. Ideaal.
     
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    En misschien zou je nog kunnen kijken naar een zzp-er natuurlijke kraamzorg. Dat is minder bekend en daardoor misschien ook minder vraag naar, maar net zo goed als de reguliere kraamzorg.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Dat werkte met die ukkepukkies hier voor geen meter, maar als t wel handig is zeker een betere optie!
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    Ik vind het echt een groot schandaal dat ze jou niet voor laten gaan op mensen die een tweede of derde kind krijgen maar goed daar heb je misschien niet zoveel aan. Toch zou ik met je verloskundige in gesprek gaan en kijken of je op papier kan krijgen Dat je wat langer in het ziekenhuis mag blijven na de bevalling.
    zijn er misschien nog opties voor een kraamhotel in de buurt? Misschien een gek idee maar is het niet nog mogelijk om in België of Duitsland te bevallen waar je langer in het ziekenhuis blijft?
    In het ziekenhuis waar Ik ben bevallen waren ze sowieso altijd ruimhartig met naar huis sturen en als ze daar zouden horen dat je geen kraamhulp hebt zouden ze mij denk ik 2 dagen langer hebben laten liggen. Ik hoop dat dit voor jou ook mogelijk is!
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    Helemaal mee eens! Ik heb vier kinderen en ik heb ze allemaal de eerste maanden alleen maar omslag rompers en omslag truitjes en Box pakjes met knoopjes aangetrokken. Dingen over het hoofd trekken is in die periode echt lastig
    Het is misschien net iets duurder maar het geld echt waard!
     
  7. Corphish

    Corphish Lid

    3 jan 2023
    13
    4
    3
    Vrouw
    Oops! Heb hier al even niet meer gekeken.

    Ondertussen alle zzpers in de buurt gecontacteerd geloof ik, maar niemand heeft plek of ruimte. De zorgverzekeraar had ook nog geen oplossing en bellen over 4 weken opnieuw. Kraamhotels zijn ook geen optie.

    Heb me er ondertussen maar bij neergelegd dat er geen begeleiding zal zijn met de baby, dus ben ik me inderdaad aan het inlezen hoe alles het beste werkt. Ik moet nog rompertjes en kleertjes halen voor de eerste periode. De omslagrompertjes leken mij ook heel handig idd.

    Ben ook gestopt met zoeken, na zoveel afwijzingen heb ik het ook wel gehad

    Zo'n cursus hoe verzorg ik mijn baby zou inderdaad wel een uitkomst zijn haha.
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Puur op basis van hoeveelste kind kan je toch ook niet gaan werken? Misschien heeft juist die moeder van 2 meer zorg nodig dan die moeder van 1. Weten hoe dingen moeten zegt niks over het kunnen
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Wat is jouw regio?
     
  10. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.800
    2.537
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad, met een derde kan je het net zo hard nodig hebben.
    het is ook een kwestie van op tijd aanmelden vaak. Geen idee hoe snel ts was, wij hadden ons met 6 weken al aangemeld. Bij onze vorige zzper zelfs al met 5.
     
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Geen idee of t een optie is hoor maar zou je niet een paar dagen op udens duijn mogen verblijven? Wellicht dat je zorgverzekering dat kan regelen?
     
  12. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Ik heb je een privebericht gestuurd van iemand die een zwangerschapscursus geeft maar je misschien ook op dit vlak wat informatie kan geven zodat je in ieder geval goed voorbereid bent.
     
    Corphish vindt dit leuk.
  13. Corphish

    Corphish Lid

    3 jan 2023
    13
    4
    3
    Vrouw
    Ivm de twee miskramen die ik van te voren heb gehad, durfde ik me met 6 weken nog niet aan te melden. K ben begonnen met aanmelden na de termijn echo met 11 weken, vind het ergens bizar dat dat niet vroeg genoeg was.
     
  14. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Hier kon ik me pas aanmelden na de termijnecho dus klinkt niet gek hoor. Ik snap je ook heel goed mbt de miskramen. Voelt dan toch als de goden verzoeken. Ik vind het echt heel rot voor je en als we bij elkaar in de buurt hadden gewoond dan had ik graag mijn plekje aan je afgestaan.
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ze zeggen hier dat het rond de 20 weken geregeld moet zijn. Verwijt jezelf niks. Dit had je niet kunnen voorzien. Ik vind het jammer dat het mijn regio niet is. Ik ben een paar dagen later uitgerekend. Dan had je mijn plekje mogen hebben.
     
  16. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.800
    2.537
    113
    Vrouw
    Helemaal begrijpelijk inderdaad, en 11 weken zou absoluut ook wel op tijd moeten zijn. Ze moeten toch die planning kunnen maken zou je denken. Maar blijkbaar is er in jouw regio dan zo’n enorm tekort :(
     
  17. Corphish

    Corphish Lid

    3 jan 2023
    13
    4
    3
    Vrouw
    Wat ontzettend lief <3

    Maar jullie hebben ook gewoon recht op die zorg :)
     

Deel Deze Pagina