Aanhoudende koorts kraamweek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door bozoe, 21 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Daar ben ik helaas weer. Ik heb destijds toen ik 26 weken zwanger was een topic geopend over mijn ziekenhuisopname. Dit was nogal een rollercoaster maar leek uiteindelijk allemaal goed te komen.
    Maar zo voelt het nu helaas niet.

    Ik ben op 13 maart bevallen van een zoon. Een snelle voorspoedige bevalling en we mochten de volgende dag naar huis. De eerste dagen ging het goed maar op dag 4 (vrijdag) kreeg mijn een na jongste buikgriep, een paar uur later volgde mijn man en 's nachts begon ik te rillen van de hoge koorts. De verloskundige gebeld en deze is langsgekomen en kon niets vinden. Bloedverlies was minimaal, licht gestuwde borsten maar zeker geen tekenen van een borstontsteking. Dus aannemelijk dat ik hetzelfde virus had maar dan met andere symptomen (zij hadden geen koorts en voornamelijk spugen) ik had koorts en diarree.

    Op zondag voelde ik me eigenlijk wel weer redelijk, de koorts was weg alleen mijn darmen nog wat gevoelig. De rest leek ook aan de betere hand totdat mijn oudste dochter thuiskwam, die heeft 1 nacht gespuugd en heeft sindsdien nergens meer last van.

    Totdat ik maandagavond ineens weer begon te rillen een irritant kuchje kreeg en weer de 38,5 aantikte. Gisterochtend was het weer over en gistermiddag hup weer hetzelfde (rillen en kuchje) en nu liep het op tot 39.2. De verloskundige heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis, ze hebben bloedgeprikt alles was goed behalve het CRP, die was 119. Inwendige echo en lichamelijk onderzoek ook allemaal ok. Dus heb nu antibiotica gekregen maar ze hebben geen idee waarvoor. Toen ik gisteravond thuiskwam was de koorts weg en voelde ik me weer super. Tot vanmiddag, weer 39.5 en het wil niet dalen ondanks paracetamol en antibiotica. Ik moet morgen weer op controle maar ik zou graag gerichter willen zoeken wat de oorzaak hiervan kan zijn ook omdat ik in de zwangerschap soortgelijk ziekteverloop heb gehad.
    Zijn er vrouwen die dit ook hebben meegemaak of soortgelijke verhalen kennen?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    @bozoe - ook covid test gehad? liefst pcr en niet thuis test. Is je urine ook getest op blaasontsteking en eventueel urine op kweek gezet? Is het geen kraamkoorts?
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Urinescreening was ok en is daardoor niet op kweek. Coronatest hebben ze niet gedaan, goeie wel ga ik morgen vragen!
    Kraamkoorts, trombose, borstontsteking zijn allemaal gecheckt
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja ik heb deze maand al 2 vriendinnen in quarantaine zitten deze maand. En bij collega op aan gedrongen dat ze test. Ik ben long patient.
     
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Je had tijdens zwangerschap ook gehad toch en konden ze het ook niet vinden waar vandaan kwam?
    Gecontroleerd op gbs?
     
  6. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Even offtopic hoor maar de corona testen zijn nu toch afgeschaft? Hoe ga je dat nu dan doen nu alle regels zijn losgelaten? Ik heb bijvoorbeeld geen eens testen in huis. Lijkt mij dan wel lastig als longpatient.

    Topic starter, hopelijk ga je je snel beter voelen door de antibiotica!
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    In t ziekenhuis kreeg ik zo'n pcr test voor heel veel virussen: kunnen ze dat niet bij je doen? Ik bleek toen een 1 of ander longvirus te hebben opgelopen die normaal geen kwaad kan bij volwassenen.
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Heb je ook buikpijn?

    Even mijn verhaal (kan best lang worden).

    Direct na de geboorte van de 2e had ik koorts, nachtje gebleven, getest op blaasontsteking, was allemaal goed. Ik had wel vreselijke buikpijn, vooral rechts onderin. Dit bleef de hele kraamweek, maar temp was elke keer goed. Tot op dag 8, toen had ik verhoging. Urine getest, blaasontsteking. Elke keer was ‘s morgens mijn temp goed en ‘s avonds had ik weer koorts, buikpijn bleef. Verloskundige was bang voor een baarmoederontsteking, maar bloedverlies was normaal. Wel moest ik bellen als ik koorts kreeg. Uiteindelijk na 1,5 week en ‘s middags 39,1 graden koorts, doorgestuurd naar het ziekenhuis. Inwendige echo gehad, bloed geprikt. Op de echo was niks te zien, maar de ontstekingswaarde was wel te hoog. Gynaecoloog schreef ook nog blind een andere antibiotica voor die voor meerdere ontstekingen was. Na 2 dagen moest ik terug komen, tenzij ik koorts kreeg, dan moest ik bellen. En ja hoor, de volgende dag weer koorts. En toen hebben ze besloten om een CT te maken. Die stond voor de volgende dag gepland, net als de afspraak bij de gynaecoloog. Op de CT was uiteindelijk te zien dat ik een abces bij mijn eierstok had zitten, gewone antibiotica kon hier niet bijkomen en dus werd ik opgenomen en kreeg ik een infuus met antibiotica. Eerste antibiotica sloeg niet aan, dus andere gekregen en die sloeg wel aan. Na 6 dagen mocht ik naar huis.
     
  9. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Bij mij duurde dat 4 maanden aan, bleek long covid te zijn. Zeker dat koorts en rillen en kuchje herken ik wel.
    Er zal nu misschien niet meer getest worden en prima natuurlijk, maar het is niet verdwenen. Misschien is dat het..of toch iets anders in je lijf zoals hierboven staat..
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    In ziekenhuis wordt bij verdenking nog wel getest, daarom weten we dat mn oma corona had (bovenop een bacteriele longontsteking).

    Afgelopen 2-3 weken zijn er wat ik via mn werk hoorde wel meer gevloerd met een pittig virusje. Soort van verschijnselen mix tussen griep, verkoudheid en buikgriep.

    Mn man ligt nu ook gestrekt sinds gisteren, maar wij testen nog wel (doorgaans niet de kinderen) en die was negatief (kan vals negatief zijn uiteraard).

    Corona test is in elk geval de moeite waard om op t nemen die kan die verschijnselen namelijk inderdaad ook geven.
     
  11. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.989
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Placentarest blijven zitten?
     

Deel Deze Pagina