Alle nachten nat....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Indiana, 20 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker84

Kikker84 Lid

9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    De pants zijn makkelijk open te scheuren aan de zijkanten. En babydry maat 7 (en 8) hebben ze met name online. Is wel even zoeken maar bij bol.com zijn ze altijd wel op voorraad en daardoor vrij snel in huis (bij ons dankzij een goede postnl bezorgdienst...dat moet gezegd).

Indiana vindt dit leuk.
  2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ik koop wel altijd normale luiers, broekjes vind ik niet zo fijn, lekken bij mijn kids sneller door. Hopelijk een fijne droge nacht!

Indiana vindt dit leuk.
  3. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.314
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Indiana vindt dit leuk.
  4. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.188
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Helaas weer nat :|
    Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik over de nacht paar keer gevoeld heb en hij droog was, maar wel een extra fles water heeft gedronken :|
    Hij is ook steeds bij zijn zij nat o_O

5. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.314
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Oh vreemd gekke plek ook...
    Zolang hij nog extra water nodig heeft zou je hem misschien in zijn slaap voordat jullie naar bed gaan nog een keer kunnen verschonen of denk je dat hij dan wakker wordt?

Indiana vindt dit leuk.
  6. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.188
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Doen we idd al, maar vaak is hij dan al nat.. hoewel dat afgelopen nacht dus niet was :)

Neskio vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb de reacties niet gelezen dus geen idee of het al is gepost, maar ik heb onlangs dit proefpakket uitgeprobeerd en was daar wel tevreden over qua ''natheid'': https://bambonature.nl/nl-nl/producten/probeerpakket/probeerpakkets/probeerpakket-dreamy-nachtbroekjes/p-probeerpakketdreamynachtbroekjes/v-740799?token=4aff479b6425be0fdfa7d77894bddf94723256e9&utm_source=yotpo&utm_medium=email&utm_campaign=map
    Enige minpunt vond ik dat er geen sluitstrips opzitten om hem op te rollen tot een klein pakketje om weg te gooien, maar dat was dan ook alles.

Indiana vindt dit leuk.
  8. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.188
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoe vallen ze qua maat? Mijn zoontje moet nog 2 worden, kleinste is vanaf 4 jaar... Ben bang dat dat veel te groot is :D

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat had ik even over het hoofd gezien, sorry!

Ik heb een zoon van nog net 4 en ik had de pasvorm jongens 5-7 jaar aangevraagd. Ze sluiten wel erg goed om het lichaam moet ik zeggen!

Maar ben ook bang dat dat verschil nog te groot is ja :(

Indiana vindt dit leuk.
  10. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.188
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahaha maakt niet uit, lief dat er mee gedacht word!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :)

Ik zie nu net dat je qua luiermaat maat 6 hebt.
    Onze zoon zit ook in maat 6 en had nu dus de broekjes voor 5-7 jaar.
    Misschien dat het dan toch al gaat passen bij jou nog-geen-eens-2-jarige?
    De link die ik doorstuurde is een proefpakket. Voor die ene euro zul je je er geen buil aan vallen lijkt me ;)
    Niet geschoten, altijd mis!

Weet je trouwens zeker dat je de goede maat luiers voor 'm hebt?
    Maat 6 voor een 1-jarige lijkt mij tamelijk groot.
    Ook een te grote maat kan (net als een te kleine maat) lekkage geven.

Indiana vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ook te strakke boxers of een te strakke pyjamabroek kan nog het verschil maken (ik heb zelf een poos gedacht: hoe strakker de pyjamabroek, hoe beter.. want dat houdt tenminste de luier op z'n plek).

Het spreekwoord is nog altijd waar: met passen en meten gaat de meeste tijd versleten ;)

Enig idee hoeveel water ie drinkt op een dag?
    Wij hadden (en in iets mindere mate nu, hebben) ook een zuipschuit. Dronk toen ie zo jong was als de jouwe 1800ml water op 1 dag gemiddeld :|
    Hebben zelfs nog laten onderzoeken of het geen suikerziekte oid. was.
    En (kwamen we pas heel laat achter) hij dronk ook water dronk als troost.
    Was ook echt niet tegenop te werken zo vaak als ie doorgelekt was door luier, pyjama, slaapzak en hoeslaken heen :cry:
    Op een gegeven moment zelfs twee luiers aan in de nacht: 1 gewone en 1 grotere maat luierbroek eroverheen.
    Misschien is dat laatste nog een optie voor jullie?

Indiana vindt dit leuk.
  13. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.188
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Daar heb je een punt mee, zal het aanvragen idd!
    Te groot niet, maatje 5 was nog dramatischer :rolleyes:

Hij drinkt vaak idd best veel, vriend is ook wel is bang voor suiker maar daar zou ik dan ook meer andere klachten/ gedrag bij verwachten... En als hetgene hij krijgt niet naar zijn smaak is drinkt hij gewoon niet :roflmao:

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dan kun je met dat laatste dus mooi je voordeel mee doen: geef m op vaste momenten wat jij belangrijk vindt dat ie binnen krijgt (bijv. water of melk) en laat hem op andere momenten gewoon zelf kiezen.
    Als ie niet drinkt wat jij graag wil dat ie drinkt, zal ie waarschijnlijk ook minder doorlekken ;)

Indiana vindt dit leuk.
  15. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.188
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahaha op zich goed bedacht, alleen 's avonds drinkt hij dan wel zijn waterfles zonder te mopperen leeg :rolleyes:

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar heeft ie die ook persé nodig? Of is dat puur uit gemak dat ie die krijgt en/of om te troosten?
    In het laatste geval loont het misschien om te kijken naar een alternatief?

17. Jip87

Jip87 Nieuw lid

30 sep 2014
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Herkenbaar probleem! Wij plakken nu een enorm maandverband (Formaat kraamverband) aan de binnen/bovenkant in zijn luier. Overdwars op z’n onderbuik dus.

Ons zoontje is ook een buikslaper en in de nacht gaat ‘t piemeltje omhoog staan en loopt de urine zo de bovenkant de luier uit. Nu vangt dat maandverband alles op. Hij is nu bijna nooit meer nat.

Heeft dus niets met veel drinken te maken, want vaak is z’n luier niet eens zo heel nat. Loopt gewoon de verkeerde kant op. Mijn dochter heeft het dan ook nooit..

Hopelijk werkt dit voor jullie ook!

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Een luier en daarover een luierbroekje in een grotere maat?

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik heb drie buikslapers. Pampers (en dry night) broekjes werkte beter dan luiers. In de ochtend gaf ik de kinderen veel drinken en dat minderde ik door de dag heen. Ook probeerde ik zsm aan zindelijkheid te werken. Vroeg met open bed en een potje op de kamer. Maar dat heeft soms ook wel taferelen gegeven die je niet graag hebt... Mijn middelste groeide snel in maat en bij hem scheelde het wel een hoop dat hij de schakeling kon maken. Vanaf anderhalf zet ik ze regelmatig op het potje en dagdelen zonder luier. Daardoor konden ze het met een broekje op een gegeven moment een beetje overnemen. Elk beetje wat niet in de luier valt helpt.

Deel Deze Pagina