@ Lief: spannend hoor! Hoop dat het beebje blijft plakken! Het kan natuurlijk een innestelingsbloeding zijn? Ik *duimduimduim* voor een goede afloop! @ Spijkervrouwtje: mag dat dan zomaar voorgeschreven worden? Of ben je daarvoor al eerder naar de gyn geweest? Ik ben gister weer eens, sinds tijden, op stap geweest met vriendinnen. Wat was het weer gezellig! Beetje te buiten gedaan aan drank, maar ach, nu mag het nog! Wel lekker hoor, even zo'n afleiding!
Ik ben van aug/okt een paar maanden bij de gyn geweest en toen het probleem ook aangekaart maar zij vond het nog wel meevallen. Echter nu wordt het steeds vroeger en steeds meer dus mijn ongi vervroegd zich steeds. Dat wil ik haar nu voorleggen en wil vragen voor een progesteron verhogend middel (net zoals lief had) omje ongi dus wat uit te stellen en een evt bevrucht eitje langer de kans te geven om in te nestelen. Inname van progesteron kan niet zoveel kwaad, ze geven het bijv bij IVF standaard om innesteling te bevorderen. Ik verwacht niet dat ik de gyn meteen tijd voor me heeft maar misschien kan ik iets van een telefonisch consult regelen als ik er toch ben.
Als je er al bekend bent moet een telefonisch consult wel te regelen zijn hoor! Gewoon idd aangeven dat je LF echt veel te kort is zo en je utrogestan wilt proberen. Ze zijn er in NL nog niet zo vooruitstrevend mee, maar gewoon aandringen dat je het op zijn minst 1 ronde wilt proberen. Hier is het bruinverlies weer iets minder, maar het is niet weg. Het blijft heel eng en spannend. Ik weet verstandelijk heel goed wat het allemaal wel en niet kan zijn maar het is lastig er nu vertrouwen in te hebben. En het enige wat ik kan doen is afwachten Ik gebruik nog steeds utro trouwens, op advies van meiden hier op het forum, ben dus tegen t ziekenhuis ingegaan, want zij willen dat je direct stopt. Dat durfde ik echt niet, zeker met wat bruinverlies niet. Nu maar zien waar het eindigt! Omdat het bruin wat minder is ben ik nu iets positiever, maar blijf heel voorzichtig, wil niet blij zijn met iets wat er straks niet meer is Ik ga wel bellen voor een eerdere echo dan bij 9 weken, als het zo doorgaat, maar tja daar is nu nog niks op te zien dus eerst maar gewoon even met de dag leven en gewoon zien. Als het mis gaat gaat het toch mis, een echo doet daar niks aan Maar ik ga niet 4 weken in onzekerheid zitten.
@ Lief: ik kan me goed voorstellen dat je niet zo lang wilt wachten! Vanaf hoeveel weken zou je een echo kunnen laten doen zodat er ook wat te zien is? Spannend hoor! @ Spijkervrouwtje: Ik hoop ook dat ze het utrogestan voorschrijven. Als je cyclus elke keer zo kort is heeft het eitje niet eens de kans om te nestellen! Wie weet helpt dit! Ik heb vandaag een gesprek met mijn mannetje gehad. Hij wil toch het liefst op de natuurlijke weg zwanger raken (ja, wie niet?). Hij wil ook even kijken hoe het op z'n werk gaat. Daar is een beetje onzekerheid. niet dat hij weg moet, maar meer wat hij straks moet gaan doen. Hij wil iig wachten tot na zijn verjaardag, half april. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben...
Lief gemideld kunje met een 6 wken echo al wat zien dan moet het hartje namelijk kloppen. Ik hoop dat je al snel voor een echo mag. Moet je naar de gyn of naar de VK? In het ZH doen ze nl meestal niet zo'n moeilijk over een vroege echo. Kenia, nog even wachten dus,maar goed het is zo april. Tja en zwanger worden op de natuurlijwke weg willen we allemaal. maar ja soms heeft de natuur een duwtje in de rug nodig Ja duimen dat ik dinsdag iets wijzer wordt!
@ spijkervrouwtje: Jij bent alweer bijna bij je NOD he, heb je er een idee over? En hoe is het met het bloedverlies nu? Over de vakantietip, ik zou het niet weten.. Ken maar weinig plekken en heb geen ervaring met kids @ Kenia: Jee, wat balen dat je dan zulk nieuws krijgt van goede vrienden.. Wat een klap is dat dan voor jullie. Wel leuk dat je lekker op stap bent geweest, dat is af en toe zo lekker om even alles van je af te zetten! Jammer dat je man nog even wil wachten.. Ik hoop dat de tijd lekker snel gaat voor je! Ik heb hier bij de clubs mijn eigen topic met een heel hecht clubje meiden (hebben elkaar zaterdag nog gezien ), met dat topic ben ik altijd erg druk. @ Lief: Hoe is het met je meis? Is het bruinverlies inmiddels helemaal weg? Zolang het geen helderrood bloed is, is er volgens mij geen man overboord hoor! Het is gewoon een klein schoonmaakje, denk ik. Maar wat flauw dat je idd pas met 9 weken terecht zou kunnen voor een echo, normaal is het toch altijd eerder! Lekker doordrammen hoor! Anders zit je idd zolang in onzekerheid!
Zo, dit topic weer even omhoog gehaald Terwijl er gister nog veel gepost is! @ hier: Zit nu op dag 24, voor mij alweer ver in m'n cyclus. Maar pas op 9dpo, vanwege het late eitje. Maar ik heb echt totaal geen gevoel over deze ronde. Geen slecht gevoel maar ook geen goed gevoel. Ik zou het echt niet weten. Ik voel helemaal niks (nieuws). Ben iig benieuwd wanneer het bruinverlies weer gaat beginnen.
Ik hou niet zo van doordrammen zonder bruinverlies zou ik ook prima wachten tot 9 weken. Dit is namelijk het nieuwe protocol in het ziekenhuis, geen te vroege echo's meer wat ik heel logisch vind. Want als je met 6 weken nog geen hartje ziet hoeft dat nog totaal niks te betekenen en dan zit je als vrouw weer mooi een week in de stress. Ben dus wel voor vroege echo's afschaffen maar tja nu met bruinverlies zou ik idd met 7 weken wel een echo willen en ik denk dat ze dat ook best doen. Maar heb nog geen contact verder met ziekenhuis gehad.. nu met 5 weken kunnen ze toch niks zien dus moet gewoon afwachten. Het is nog steeds niet weg, het is ook niet meer. Het is dus niet 1 bloedinkje ofzo geweest het is er telkens weer. Het is ook geen bloed, altijd bruin, soms wat mini propjes/sliertjes, nooit groter dan een paar mm hoor. Ik heb er zelf geen goed gevoel over. Ga deze week nog een testje doen, bij een VMK zal hij wel lichter moeten worden volgens mij. Ook bouw ik de utrogestan maar af, kijken wat mn lijf doet. Jullie allemaal succes!!
@ Lief: echt spannend, maar ik snap idd ook wel dat ze niet te vroeg een echo willen doen! Ben benieuwd wat de test straks zegt! @ MamaCharlotte: spannend, want je zit nu weer in die tijd van de cyclus dat je ongi kan worden! Zeker als je vaker een korte cyclus hebt! Nog geen voortekenen van ongi worden? Met die eigen club meiden, komen die allemaal uit de buurt dan? Wel gezellig lijkt me, en je hebt altijd wel wat om over te praten @ Spijkervrouwtje: vertel je morgen even wat de ats zei? @ Hier: ik heb gisteren een goed gesprek met m'n mannetje gehad. Hij vertelde dat hij het liefst op de natuurlijke manier zwanger wil raken (ja, wie niet?). Ook vindt hij zijn werk nog wat onzeker. Niet dat hij zijn baan verliest ofzo, maar meer hoe het straks verder gaat. Hij wil eigenlijk nog even wachten tot na zijn verjaardag, half april. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben, maar weet iig een beetje meer waar ik aan toe ben!
Hier vanmorgen met Vera naar de KNO arts geweest voor controle. zag er op zich goed uit. Wel is weer een buisje eruit. Nu dus afwachten of ze weer geen ooronstekingen gaat krijgen. Meteen daarna maar doorgelopen naar de afd gyn. Om eens na te vragen of ik niks kan krijgen voor de steeds kortere cyclus (deze keer dus een LF van 6 dgn ) Mijn gyn die ik in okt nog had wilde daar toen niet veel mee doen maar die blijkt er nu ook niet meer te zijn. Heb daarom morgen eind vd dag een telefonisch consult met een andere gyn. Ik hoop maar dat die me wel wil helpen. En de zomervakantie zijn we uit. Ik ga zo een gite (soort houten bungalow) boeken voor 2 weekjes op een grote camping in zuid frankrijk. Heerlijkheb er nu al zin in!! Mamacharlotte, hopelijk wordt je op de valreep nog spontaan zwanger is veel leuker Lief hoe is het nou? nog getest?
Nog niet getest.. ik durf niet meer Ik wil wel die bevestiging dat de test niet lichter wordt (en dan t liefst een knaltest natuurlijk) maar ik ben ook zo bang dat hij wél lichter is... mja misschien vanavond Ook de utro toch maar niet afgebouwd (ja alleen de ochtendosis naar 1 ipv 2, want die komen er toch altijd supersnel uit omdat ik dan moet fietsen etc naar werk). Bruin blijft af en toe, wordt niet erger maar is ook niet weg. Ik weet t echt niet hoor!
Jee moeilijk Lief. Maar ikmoet zeggen dat ik bij de tweede zwangerschap ook 2 dagen echt bloed verloren ben en toch een mooi meisje heb rondlopen. Kan dus best zijn dat jouw innestelingsbloed door de utrogestan maar langzaam wordt afgevoerd. En gewoon nog een keer testen hoor mijn gevoel zegt dat alles goed is hoor!!
Lief, dikke knuf! Ik geloof ook dat het wel goed zit bij jou, dus doe nou maar gewoon een testje.. Nu zit je namelijk ook in onzekerheid toch! Het geeft vast een hele mooie bevestiging Voel je verder al iets van klachtjes ofzo? @ spijkervrouwtje: Goed dat je even een afspraak hebt gemaakt om hierover te praten, want een te korte LF is niet tof.. Laat je het ons morgen even weten wat ze aan de telefoon zeiden? En wat betreft je vakantie: klinkt heerlijk! @ Kenia: Pff, jij moet wel geduld opbrengen idd voor je man.. Ik hoop dat die tijd een beetje snel gaat en dat hij zich misschien al wat eerder bedenkt.. Wie weet! Over het clubje meiden van hier: Nee, we wonen echt in alle hoeken van het land Maar dat maakt het juist wel leuk vind ik. Een bij elkaar geraapt zooitje, maar ik zou ze niet meer kunnen missen! @ hier: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had vanmorgen een licht positieve test.. Ik was even helemaal door het lint, maar nu gelukkig wat rustiger. Maar vind het erg spannend! Zou het dan toch..?
En dat zeg je nu pas Wat gaaf ik duim voor een supermooie test morgen of overmorgen!!! Heb je een foto???
Oww waauw, hoeveel dpo zit je nu? Spannend!! Ik ga vanavond wel testen als vriend thuis is, maar wel met hartkloppingen en zweethandjes.. nu kan ik het nog negeren, maar dan is het wel heel zwart op wit zegmaar
Foto staat in het topic van mijn eigen clubje: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/229689-charlottes-angels-deel-3-a-364.html Ik zit nu (pas) op 10dpo, dus natuurlijk nog heel spannend! Lief, laat even weten vanavond hoe jouw test was!! Ik duim meis!
Test wordt niet donkerder.. tis 4 dagen geleden de laatste. Ik denk echt dat mijn gevoel vanaf het begin af aan al goed is... Ik zou nu toch echt wel een knaltest moeten hebben?
heb je vorige keer savonds of smorgens getest? want nu savonds kan het natuurlijk best dat ie lichter uitvalt omdat je meer gedronken hebt. test morgenvroeg nog eens en vergelijk die dan. heb je een foto? mamacharlotte mooie test hoor, vindt 'm niet eens zo heel licht eigenlijk al heel duidelijk!! En zeker met 10 dpo!! wanneer ga je weer testen?
@ Lief: Ik sluit me aan bij wat spijkervrouwtje zegt.. Elke urine is weer anders natuurlijk.. Ik blijf voor je duimen hoor!! @ spijkervrouwtje: Ik wil morgenochtend wel weer testen..
Nou, ik heb 2 mooie testjes gedaan vanmorgen en denk dat ik er niet meer echt omheen kan.. Nu nog even de eerste 4 weken overleven en m'n NOD voorbij..!!