Die tekst gaat ten eerste over de kinderopvang en ten tweede gaat het over baby's en niet over peuters. Dus wat is je punt?
Wie zegt dat ik mijn waarheid wil opdringen jullie maken mij voor gek uit omdat ik mijn kind niet naar de opvang stuur. dus wie zijn mening wordt dan door mijn maag geduwd die van jullie... het blijft altijd een getouwtrek wat moeders vinden een oneindige discussie dus... maar goed er zijn dus wel onderzoeken naar gedaan en daar trek ik mijn conclusies uit mijn kind niet er heen te sturen.
Dat maakt niks uit opvang is opvang toch... sommige gaan als baby naar de opvang... bovendien kan je niet alles gelezen hebben zo snel en het daarna ook goed snappen..
weet je waarom? omdat hij geniet! maar dat zijn dingen die jij niet snapt maar jij leeft blijkbaar in een roze wereld
Je stuurt nu een onderzoek op over baby's op een kinderdagverblijf. Dat is niet te vergelijken met een peuterspeelzaal voor peuters. Als je daar je mening op baseert dan ben ik het niet met je eens. Het zal me echt aan mijn anus oxideren of jij je kindje pas met 4 jaar naar school toe doet. Als jij dat prettig vindt: vooral doen! Maar om nou te zeggen dat kindjes op de PSZ zielig zijn en het niet goed hebben, dat klopt gewoon van geen kant. Tenzij je ook onderzoeken hebt over de peuterspeelzaal? Wat voor effect heeft de peuterspeelzaal op peuters?
lekker simplistisch gedacht. Opvang is niet opvang. Er zit een groot verschil tussen een baby en een peuter. Echt een wereld van verschil. Een baby kan nog heel weinig met bepaalde prikkels, terwijl een peuter juist graag wil leren en ook tot zekere hoogte geprikkeld wil worden. En daarnaast een kinderopvang is vaak voor de hele dag, kindjes slapen daar bijvoorbeeld ook. Terwijl peuterspeelzaal puur is voor het spelen. Slapen doen ze dan weer thuis. Dus nee, je kan het niet met elkaar vergelijken. Lees jezelf eerst eens écht in voordat je een mening vormt ergens over.... Overigens die site heb ik al eerder gelezen.... Ik was zo'n 2,5 jaar geleden op het punt van mijn zwangerschap waar jij nu zit, dus ik heb me ook heus wel in allerlei dingen verdiept
Dan alsnog gaat dit over langdurige kinderopvang. 3 uurtjes peuterspeelzaal valt daar niet onder, meid Leuk dat je kunt googelen, maar kom nou eens met écht bewijs
het zat wel even anders he....wij maken jou niet voor gek uit omdat jij je kindje er niet heen brengt. Maar jij veroordeelt de andere ouders omdat zij dat wel doen. Jij vindt dat een ouder 4 jaar lang bij haar kind moet blijven en dat de opvang slecht is voor kinderen. Voor het laatste heb ik nog niet echt linkjes gezien naar goede onderzoeken, buiten dat je een documentaire gezien hebt. In het geval waar het nu om gaat zijn het juist ouders die niet werken en daardoor geen recht op KOT hebben maar hun kindjes wel naar de psz willen doen...zij zien daar nl wel meerwaarde in.
heel google staat er vol mee dat is toch bewijs zat of niet. maar ik ga verder niet in op deze bodemloze put
welnee lezen is moeilijk ik zeg dat ik het niet doe OMDAT ik het zielig vind voor mijn kind en ik hem gewoon zelf opvoeden. wens jullie succes met jullie opvoeding ik met de mijne ik gaf alleen mijn mening net als iedereen hier.
Ik was vroeger net zo. Maar ik heb dat nooit gedacht over peuterspeelzaal. Dat valt in mijn ogen sowieso niet onder opvang. Maar daarnaast zie ik eigenlijk helemaal geen ongelukkige kindjes in mijn omgeving, ook degene die op de opvang zitten zijn hartstikke happy, dus ik ben er wel op teruggekomen dat het zo slecht zou zijn.
Op welke zoektermen zoek jij dan? Want ik kan serieus niks vinden over de peuterspeelzaal... Althans, geen negatieve verhalen.
Maar waarom zielig? De psz is iets van 5 uur pw, vriendjes vriendinnetjes.. ontzettend veel materialen en speel en leermogelijkheden die je onmogelijk allemaal zelf aan kan schaffen. Wat is dan zielig? Of heb jij misschien een soort van angst
Als ik heel eerlijk ben denk ik ook dat het een soort angst is, want wie voedt nou een kind op in 5uur per week? Mag een kind geen contacten opbouwen met anderen dan mama? Waarom? En het laatste is echt wat ik me oprecht afvraag. Een mens verrijkt zichzelf alleen door de verruiming van zijn blik, binnen een veilige omgeving. Een kind dat pas op zijn 4de met andere omgevingen te maken krijgt ontwikkelt vaak een bepaalde angst, welke vaak door de ouder bewust of onbewust wordt overgedragen. Als een psz-juf slecht is voor een kind, wat moet een school-juf dan? Waarom is de scheiding van de ouder voor vrijwel de hele week met 4jaar wel goed, en voor 5uur per week met 3 jaar niet?
Nou, inderdaad!! En je kunt wel zeggen mijn kindje die gaat daar niet heen, maar volgens mij redeneer je dan heel erg uit jezelf. Want het kan gewoon zo zijn dat jouw kindje er heel veel behoefte aan heeft en dat je niet in alle behoeftes van je kindje zelf kan en hoeft te voorzien. En ik denk dat die gedachte ook heel beangstigend kan zijn voor mensen: het idee dat je kindje niet meer 100% afhankelijk van je is...