Wow, Ik ga me als fulltime alleenstaande moeder gewoon schuldig voelen door sommige opmerkingen hier. Ik hoop van harte ( en ja dat meen ik echt ) dat jij nooit maar dan ook nooit fulltime hoeft te werken om wat voor reden dan ook. Want hé dan moet jij je baby wel weg gaan brengen ( of misschien heb je mazzel met een moeder die 5 dagen pw gaat oppassen ) maar niet iedereen heeft die luxe. Of ben je dan soms van plan om de bijstand in te gaan? Oh newsflash bij veel gemeentes moet je dan een studie gaan volgen of ja wel WERKEN. Bah wat een vooroordeel zeg! Want niet iedere fulltime werkende werkt voor een auto of vakanties of luxe dingen!
En je moet vooral niet meer dan 1 kind krijgen, want dan is volledige 1-op-1 opvoeding ook verleden tijd ☺
Goh ik heb er 2 Ohhhh en ze gaan allebei naar de opvang! Sterker nog 1 naar school en VO en BSO en de ander naar kdv. Wat ben ik toch een verschrikkelijke moeder zeg
Ik denk dat ze onterecht gewezen wordt op punten die ze blijkbaar helemaal niet begrijpt. 6 jaar geleden had ik ook geen benul van verschillen tussen kinderopvang, peuterspeelzaal, kleuterschool enz. Allemaal benamingen die je overal hoort en je leest er wat over. Maar daar blijft het bij.. Mijn buurvrouw bracht haar 3jarige naar 'het schooltje', en een vriendin kind van dezelfde leeftijd naar ' de speelzaal'. Bleken ze allebei naar psz te gaan, en dan had je ook Kinderen die 2 ochtenden gingen en kindjes die 4 ochtenden gingen enz enz Voor iemand zonder kinderen een hoop abracadabra, waar sommigen dan nog eens inhoudelijke mening over willen hebben. Die Hondagirl heeft blijkbaar geen idee wat een psz inhoudt, hoe lang een kind daar zit, en met welke leeftijd (anders had ze deze links niet geplaatst), noch wat het verschil is tussen een baby en een 3jarig kind. Dan slaat elke discussie nergens op 😉
Mijn dochter moet wel heel erg zielig zijn. Zit vandaag weer 4 uur bij de opvang, morgen ook. Morgen zijn er wel 4 kindjes, dus de go heeft dan een stagair erbij + haar dochter is aanwezig. Ik zit trouwens heerlijk te genieten van mijn rust, hang een beetje voor de pc, rommel wat in huis aan. Eigenlijk moest dl om 8 uur naar de go, maar ze sliep slecht, ze heeft daarom naast mij in bed uitgeslapen. 24/7 bij dl zitten, mij niet gezien, heerlijk om te werken en om soms even alleen thuis te zijn. Wordt daar gelijk een actievere en vrolijkere mama van. Dl kan ik natuurlijk morgen ook thuis laten, en alleen laten spelen als ik het huis even snel schoon maak. Is vast beter dan naar de gastouder om de hoek laten gaan, waar ze met andere kindjes kan spelen Peuteropvang geen idee of dl naar psz gaat, waarschijnlijk is het niet te combineren met mijn werk, dan houd het op. Of psz moet flexibel kunnen zijn. Zien we tegen die tijd wel, sluit nu nog niks uit. Wel positief dat het gewoon voor iedere ouder weer bereikbaar wordt.
haha het gaat maar door hier waarom nemen jullie hier dan kinderen als je fulltime werkt?? en kom niet aan met de smoes ik moet werken voor mijn geld met minder kan je ook rondkomen ik vind gewoon dat je met 4 jaar lekker thuis of het nou KVD is of een peuterschool is ik kan zelf ook mijn kind dingen ondernemen waardoor hij/zij in contact komt met ander kinderen + dat ik niet een deel mis van de tijd dat ze nog klein zijn
ben je op je teentjes getrapt??? want zo is het wel de meeste werken voor zichzelf om wat voor te stellen en dumpen dan ergens de kinderen te dumpen zo dat ze rust en tijd voor zichzelf hebben... waarom kies je dan voor kinderen!!! alles missen van je kinderen... niet voor mij
Ten eerste neem je geen kinderen.... Het zijn geen huisdieren hoor Ten tweede: ik ben al bijna 2 jaar thuis bij ons zoontje. En ik merk nu aan hem dat hij eraan toe is om met andere kindjes te spelen, te knutselen enz. Meer dan ik hem kan bieden. Dus zeg nooit nooit, want je weet maar nooit of jouw kindje er behoefte aan heeft of niet. Onderzoeken gaan sowieso niet op voor individuele gevallen. Kijk gewoon naar je eigen kind en maak beslissingen die bij je eigen kind passen! Ten derde: dat jij in een situatie zit waarin je niet hoeft te werken betekent niet dat het voor andere mensen een smoes is. En daarnaast sommige moeders vinden het ook gewoon fijn om te werken. Laat ze gewoon! Ten vierde: aan die 5 uurtjes mis je echt niet zo extreem veel. Je zou juist kunnen zeggen dat je minder mist, omdat je tijdens die uren even snel alles in huis kunt doen en dat dus niet hoeft te doen als je kind weer thuis is. Maar nogmaals: ik ben benieuwd hoe je over 2,5 jaar praat
Okeeeeeeejjjj Ik mag hopen dat je normaal gesproken een wat prettiger mens bent en dat de hormonen je nu naar je hoofd zijn gestegen. Zelden zo'n kortzichtig, arrogant mens gezien. Je hebt nog niet eens een kind en nu al zo'n grote mond over wat andere moeders doen. Dat wordt nog wat.
Jij mag eerder dankbaar zijn dat je niet fulltime hoeft te werken en dat je onderhouden wordt zodat jij voor kind mag zorgen i.p.v. hier met een vingertje te komen wijzen. Ga eerst maar eens bevallen meid, en je kind opvoeden en dan praten we verder over kinderopvang, peuterspeelzaal en de manier waarop jij denkt hetzelfde met je kind te kunnen ondernemen als wat er daar gebeurd...
O wij hebben ook geen geld-boom in de tuin hoor maar het moet allemaal prima kunnen creatief denken en zelf dingen ondernemen met de kleine
Ja eigenlijk best wel ja. Toen ik voor kinderen koos was ik getrouwd werkte 2 dagen in de week. Prima leventje niks aan het handje. Toen ging ik scheiden zat met een restschuld van een koopwoning etc etc. Nu werk ik fulltime en nee niet voor de lol maar voor de 150 euro pm die ik heb om boodschappen van te doen. Ik verdien geen vetpot en alles wat ik "over" heb gaat naar de restschuld op vakantie gaan? Nee dat kan ik niet. Een auto? Nee die heb ik niet. Een dure tv? Zeg maar gerust geen tv. Een pc? Heb ik ook niet ( sterker nog ik heb een tablet met 5 barsten in het scherm waar ik mijn bankzaken op doe. Maar hé ik heb iig iets ) Leuke dingen doen? Sorry daar heeft mama geen budget voor. Mijn kleine geld ( lees 20 centjes en 50 centjes ) die spaar ik zodat wij eens in de zoveel tijd naar Ballorig kunnen. En ja mijn kinderen gaan ft naar de opvang. Waarom? Zodat ik straks het zelfde kan doen als wat ze voor de scheiding gewend waren. Dus ja jouw opmerking doet mij enorm veel pijn en verdriet want ik werk kei en kei hard om mijn hoofd boven water te houden. En nee ik kan niet minder werken want er is al bijna niks.
Lieve schat, deze hele topic gaat helemaal niet over werken of kinderopvang. . Voor sommigen is dat alleen heel moeilijk te begrijpen.. Wat jij doet is appels met bloemkool vergelijken.. Maar anyway, ik zou iig niet graag jouw werkgever zijn, dus snap je frustratie ergens wel.
ja ik ga geen doekjes ergens omheen winden ik weet precies hoe de NL mams zijn laat mij dan maar arrogant overkomen het is mijn mening en die hou ik ( vrij land )
Wij moeten er ook het nodige voor laten omdat ik zelf thuis wil zijn bij ons zoontje. Maar dat betekent niet direct dat andere mensen dat dan ook maar moeten doen, dat moet ieder voor zich weten.
WIE zegt dat iedereen dat moet doen ik probeer alleen duidelijk te maken dat je erg veel mist van je kleine EN ik dat dus niet wil ik wil geen werk boven mijn kindje kiezen werken komt later weer en hier laat ik nu bij... cuc6 allemaal!
Dames, Geef je mening of jouw kijk zonder te (ver)oordelen en maak je reacties niet persoonlijk. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Misschien weet je wel alles over de Nederlandse moeders, maar duidelijk niet over PSZ Als je het verschil tussen kinderopvang en PSZ blijkbaar al niet kunt begrijpen, zelfs al wijzen mensen je er nu al 5 pagina's lang op. @stressbal: dikke knuffel meid.... Ik heb gewoon plaatsvervangende schaamte voor de opmerkingen die Hondagirl durft te maken