Alle peuters naar de opvang

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stressbal

stressbal Niet meer actief

En vervolgens smijt je met een hoop k*t opmerkingen naar moeders die wel werken:cool:

Alsof ik niet graag lekker wil knuffelen en keutelen met mijn kinderen en ze voor de lol 5 dagen weg breng.

Niet iedere moeder werkt vrijwillig hoor maar goed steek jij lekker je kop in het zand struisvogel!

2. stressbal

Dank je wel Bolkje, maar niet nodig hoor;)

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#243 Polletjepiek, 7 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2015
    Jeej, wat voor moeder ben ik dan wel. Mijn dochter is altijd 2 dagdelen in de week naar de psz gegaan.

Mijn zoon eerst ook 2 dagdelen, maar na de zomervakantie gaat ie 3 dagdelen.....................oei, oei, bad mama.
    Hij vindt het leuk daar!

En dan ben ik ook nog eens een tbm'er:cool:

4. Nee, misschien niet nodig, maar ik hoop in elk geval wel dat je weet dat niet alle "thuisblijfmoeders" er zo over denken als Hondagirl. Ik heb heel veel respect voor alle moeders, of je nou werkt of niet, iedereeen doet wat in zijn situatie het beste is...

En, en nu weer on-topic: Nog 2 maanden dan mag ons zoontje naar de PSZ :D

5. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ze vergelijkt baby's met peuters en heeft geen idee dat er een verschil bestaat tussen een PSZ en een KDV al probeert men dat haar de hele tijd duidelijk te maken ze heeft gewoon een groot bord voor dr kop of ze is gewoon te dom om het te begrijpen
    dus ik zou haar niet al te serieus nemen....

@ stressbal dikke respect voor jou!

6. stressbal

Daar ging ik ook niet vanuit hoor:)

7. En laten we het maar helemaal niet hebben over al die mensen die hun kinderen op school dumpen :p Tsssk :D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Joehoe....volgens mij begrijp je niet waar het over gaat. Ik ben ook thuis bij mijn kinderen, bewust. Ik heb een pedagogische opleiding, ben gastouder en biedt de kinderen hier een soort gelijk programma als op de peuterspeelzaal. Als mijn zoontje daar heen gaat heb ik hier nog 3/4 kinderen. Dus nee ik doe het niet om tijd voor mijzelf en niet omdat ik zelf niks kan verzinnen om te doen.
    Ik doe het om zijn wereld te verbreden en dat kan als peuter ook heel goed.

Maar wat amdaa zegt...jij blijft maar doorgaan over hele dagen opvang terwijl dat hier helemaa niet over gaat. De psz is 2,5 uur per dag.

9. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Het feit dat mensen mij gaan uitschelden zeg meer over jullie dan over hoe ik over mijn opvoeding denk!

10. Je ging toch weg? :(

11. stressbal

gevalletje pot verwijt de ketel

Enneee waar zie jij iemand schelden?

12. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    jep dit wou ik even zeggen nog zag zo veel berichten voorbij komen ineens... sjonge :(

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Tja weet je. Het is lastig om je sommige gevoelens voor te stellen, als je zelf nog geen kinderen hebt. (niet sarcastisch bedoeld). Voor mij als ouder van 2 kinderen is het in ieder geval wel volstrekt duidelijk, wat degene bedoeld waar jij op reageert.

Ik denk dat de meeste kinderen niet per definitie slechter of beter af zijn als ze niet naar de psz gaan. Alhoewel het voor kinderen in achterstand wijken denk ik ontzettend goed zou zijn. Zeker kinderen die uit een gezin komen waarin geen Nederlands wordt gesproken.
    Maar wat ik wel in mijn omgeving zie, bij alle kinderen die naar de psz gaan, is dat ze na de zomervakantie stuk voor stuk stonden te springen om weer te gaan. Dus je maakt mij niet wijs dat een ochtendje psz slecht voor ze is. Bovendien: waarom zou een ochtend psz voor een kind van 3,5 slecht zijn en 5 dagen school voor een kleuter niet?
    Het is niet zo zwart wit als jij het ziet.

14. Ik denk zelfs dat 2 ochtendjes wel heel goed is voor een kindje. Jeetje wat een cultuurschok zal dat zijn als je gewend bent dat je moeder er altijd is! En dat je toch altijd in het middelpunt van de belangstelling staat, dat er altijd iemand is die jouw partij trekt (want dat doe je gewoon als moeder!). En dan opeens moet je de aandacht delen met 30 andere kinderen.

Nee, dan toch liever alvast daaraan wennen op de peuterspeelzaal :)

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Zie het verhaal van stressbal. Het is niet altijd allemaal zo makkelijk als jij denkt. Soms loopt het leven anders dan verwacht door scheiding, ziekte, noem maar op.

@Stressbal: Respect meid, wat ben jij sterk!! Wat goed dat jij zo voor je kinderen knokt!!

16. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    @stressball, dikke knuffel. Je bent een supermama, die doet wat ze kan

17. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    @hondagirl wacht maar tot dat jou kindje 2 wordt, dan overweeg je misschien ook wel om het 2x pw 2 uurtjes naar de psz te doen.
    En daar worden ze heus niet ontspoort van hoor, het is juist goed voor de ontwikkeling 😉

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Je hebt niet eens een kindje en je praat al zo??

Je had beter even kunnen wachten en wat ervaring,kennis op kunnen doen. En daarna pas een gezinnetje gaan stichten;)

19. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Gelukkig hoeft het ene het andere niet uit te sluiten.
    Moet zeggen dat ik veel van mijn dochter mee maak door bijna altijd overdag thuis te zijn. Mijn man maakt ook veel van haar mee, en heeft lekker zijn eigen momenten met haar.

Als ik niet zou werken zou ik denk ik al wel gillend gek zijn geworden, we hebben niet allemaal makkelijke kindjes die alles volgens het boekje doen :cool:

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Punt is, Hondagirl, dat je nog geen idee hebt wat goed is voor jouw kind over 2,5 jaar. Dus je kunt wel heel hoog van de toren blazen en met (totaal ongerelateerde) onderzoeken komen wapperen maar je weet het gewoon niet. Ieder kind is anders, iedere situatie is anders en iedere moeder is anders. En iedereen doet het zoals zij denkt dat het het beste is voor haar kind.
    Ook weet jij nog helemaal niet hoe jij zelf gaat reageren als moeder, ik vermoed dat je nog wel eens op je woorden hier gaat terugkomen.

En ik hoop dat je inmiddels snapt dat een peuterspeelzaal dus GEEN opvang is? Het is een speelplek waar peuters 2 ochtenden/middagen in de week SPELEN. Paar uurtjes per week dus.

Sorry Wachtend, dat je topic zo is ondergesneeuwd!

Deel Deze Pagina