Alle peuters naar de opvang

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe zit het eigenlijk met je man hondagirl?
    Gaat hij full time werken? Of zit hij ook thuis?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oooooh verschrikkelijk.
    Mijn man is alleen in het weekend thuis :$
    En dan werk ik ook nog 2 a 3 dagen per week😂

Wat een discussie weer. Ik denk dat Hondagirl eerst maar eens 2,5 jaar opvoeden achter de rug moet hebben, voor ze zulke uitspraken doet. Dat iemand haar serieus neemt.

3. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Mijn kind ook, en haar moeder is ook waardeloos want die werkt iedere ochtend 😅. En is er ook nog blij mee dat ze iedere ochtend werkt 😂

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Maar krijgen we het nou vergoed of niet, die 2 dagen psz?
    Ik ben thuisblijfmoeder......

5. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!

Waarom ga jij je verdedigen over je situatie? Laat haar lekker lullen en in dr eigen sop gaarkoken.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en een dikke digitale knuffel vanaf hier ;) xx

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Geen probleem hoor meid, ik zit nu alles met verbazing te lezen!

Hondagirl ik heb een jochie van bijna 3 jaar wat tegen de muren opspringt van verveling! Hetgeen ik hem als moeder bied is veel te weinig voor mijn manneke en daarom laat ik hem 2x per week een half dagje (08:45-11:15) spelen met andere kindjes op de PSZ en ik zal het je nog leuker vertellen binnen
    Kort gaat hij als het goed is 4 ochtenden spelen en waarom? Om hem uit te dagen, hem het plezier te geven van spelen met andere kindjes wat hij ontzettend leuk vind, het leren op het schooltje waar hij geen genoeg van kan krijgen! En ja ik ben een tbm en als hij weg is kijk ik heerlijk tv, drink een kop koffie, speel met mijn jongste en doe mijn huishouden ZALIG GEWOON!!! Geen manneke wat mij op zijn manier wil helpen, geen kinderprogramma op tv, even lekker kunnen tutten met mijn dochter en gewoon maar even Wachtend zijn ipv mama, mama, mama de hele tijd te horen!

Jep ik ben een zeer slechte moeder :D

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wow, weer zo'n piep discussie over wel of niet werkende moeders.
    Terwijl het topic hier helemaal niet over gaat.

Ik ben dan echt een hele slechte moeder, had dus geen moeder mogen worden, want ja ik werk nu nog fulltime. (Manlief werkt er vier)
    Voor ons is het echt en dan ook echt geen optie dat ik thuis blijf of minder dan 24 uur pw ga werken. Dan worden binnen de kortste keren het huis uitgezet, kunnen we onze rekeningen niet betalen. Nee dat is goed voor je kind. Leuke basis heb je dan voor je kind.

En ja, Ik heb meerdere dagen per week echt een rot gevoel in mijn buik, ga met een naar gevoel naar mijn werk omdat ik dl echt veel moet missen. Maar ik heb op dit moment geen andere keus. Ik hoop van harte dat ik snel een andere baan vind of dat mijn huidige werkgever wat water bij de wijn wil doen. Tot dan is werkloos thuis zitten geen optie binnen ons gezin.

Dus ik vind Hondagirl dat je gewoon niet weet waar je over praat. En dat je met jou uitspraken sommige moeders echt op hun teentjes trapt.
    Het is nou eenmaal niet zo zwart-wit hoe jij denkt. Sommige hebben geen keus. Of kiezen hier zelf voor. Moeten zij dan allemaal kinderloos blijven.
    Ach hou op!! Ik ben zo klaar met dit onderwerp, moet iedere keer mijn eigen verantwoorden waarom dl zoveel naar de opvang gaat en waarom ik fulltime werk.

8. megacarls

megacarls Niet meer actief

Oei...
    ML fulltime+in de gemeenteraad en ikzelf ga zelfs meer werken, van 16 naar 20 uur per week. Schande! Bad bad mama.... En ik wil ook nog graag volleyballen 1 keer per week. Hoe durfde ik aan kinderen te beginnen!!

Gatverdamme!

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Oh ja als we het dan ook over "iets" voor jezelf doen gaan beginnen. Wat dan blijkbaar ook uit den boze is.
    Ik tennis +\- 2 keer in de week. Tennisles, een keertje vrij tennissen en in de winter competitie. Oeps!!

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Er is geen discussie tussen tbm en werkende mama's. Er is een discussie tussen 1 persoon en de rest☺️ Tussen psz en *niets meer mogen want dan had je niet aan kinderen mogen beginnen*

11. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.568
    2.031
    113
    Ik denk vanuit de regering en uit de scholen gedacht dat dit een goede oplossing is. Kindjes hebben dan meer aansluiting op school als ze al naar de opvang zijn geweest. ( ik heb zelf gewerkt als klassenassistent in groep 1 en kon ook zo de kinderen eruit pikken die thuis zijn gebleven tot 4 jaar. Kindjes die naar kdv en/of psz zijn geweest hebben een grotere voorsprong in ontwikkeling)

Maar aan de andere kant, ik weet het niet. Kinderen moeten al zoveel. Ze moeten al zoveel kunnen op school.
    Waarom kan een kind niet gewoon kind blijven? Geef een kind die tijd ook, daar leren ze ook ontzettend veel van

12. wachtend

Ik denk ook dat het per kind verschilt omdat ook geen 1 kind hetzelfde is. Als ik kijk naar mijn zoon die vind het gewoon echt niet leuk om thuis te zijn, die wil spelen, leren en uitproberen uitgedaagd worden.
    Maar als ik naar andere kinderen kijk die vinden de psz helemaal niets en huilen omdat ze liever thuis zijn.

Maar ook kinderen moeten klaargestoomd worden voor school zodat ze zo meteen wellicht beter in de klas kunnen functioneren. Want als ze in groep 1 komen dan moet er ineens wel heel veel!

13. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat is niet waar. School moet ingesteld zijn, nog steeds, op kinderen die nog niets schools kennen en dat allemaal in groep 1 moeten gaan leren. Fijn en vooral heel gemakkelijk voor basisscholen dat er kinderen zijn die dat schoolse al kennen van KDV of PSZ, maar het blijft daarmee nog steeds de taak van scholen om kinderen in groep 1 het schoolse te leren.
    Daar hoeven ze niet vooraf voor klaargestoomd te zijn, dat is nog altijd wat ze juist in groep 1 gaan leren.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Op psz leren ze vooral om naar iemand anders dan mama te luisteren, even samen aan een tafel te zitten en in de kring te zitten.
    Dus voornamelijk gedragsgerichte 'klaarstomen', verder leren ze natuurlijk hoe te functioneren in een groep.

Het kan voor een bepaald kind heel wat zijn, maar ik vind kreten als 'kind moet ook kind zijn' altijd overdreven. Wat doen ze op een psz wat het kind zijn 'kind zijn' wordt ontnomen? Ze spelen alleen maar, en leren spelenderwijs veel.
    Maar dat is wat een kind voortdurend doet: spelenderwijs leren.
    Ook in groep 1.

Door dit soort kreten verbaast het me niks dat mensen die er nog niet mee te maken hebben geloven dat het een soort werkkamp is waar je kind gedumpt wordt en 8uur per dag moet leren schrijven op zijn 3de 😉

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik heb niets tegen PSZ, maar als iemand roept dat een kind wel -voordat het naar school gaat- eerst even klaargestoomd moet worden op de PSZ, dan denk ik: nee. Groep 1 is er toch echt voor om kinderen schoolklaar te krijgen. Daar is de PSZ niet voor. Zou dat wel zo zijn, dan zouden we net als in Belgie gewoon vanaf 2,5 naar school moeten. Dat moet hier niet en dan is DUS groep 1 ervoor om kinderen schoolklaar te maken.

16. tuc

tuc Niet meer actief

hier ben ik het helemaal mee eens

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Leuk om dit allemaal te lezen.
    Ik woon in Spanje en hier gaan de kinderen vanaf 3 jaar naar de kleuterschool. Iedereen. volgens mij mogen ze halve of hele dagen weet niet precies. (tot 4 jaar). ik vond het altijd zo jong maar leuk om te lezen dat kinderen en ouders het juist fijn vinden!
    ik heb zelf nog geen schoolgaande kinderen maar denk hier wel al over na natuurlijk.
    wij willen het eerste jaar (gedeeltelijk) opvang door (schoon) fam laten doen, dan een jaartje creche (ook halve dagen) en dan dus naar school.

ze gaan wel tot 16.30 naar school, dat is wel lang. maar de dagen duren hier ook langer (ik bedoel het is langer licht, iedereen eet later) en er is langer en vaker vakantie

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoelaat beginnen de scholen in Spanje s'ochtends? Zoals in Nederland of later? Omdat de avonden bij jullie ook langer duren.

19. wachtend

Inderdaad klaargestoomd in de zin van leren luisteren naad iemand anders dan mama, netjes op de stoel blijven zitten tijdens kring en eten etc

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hoewel mijn zoon vanaf zijn tweede naar de PSZ gaat vind ik wel dat 'opvang' voor peuters geen verplichting moet worden.
    Zo zijn er kinderen die er aan toe zijn, zoals mijn zoontje dus, en kinderen die er totaal geen trek in hebben.

Als ouder/instantie zijnde moeten deze kinderen ook niet 'gedwongen' worden om te participeren. Leerplicht is niet voor niets vanaf 5 jaar oud.

Ik ben er helemaal voor dat kinderen, kind moeten kunnen zijn. Dat wil overigens niet zeggen dat dat niet mogelijk is op de peuterspeelzaal, maar wel dat er gekeken wordt naar een individu en niet alleen maar naar het grote plaatje.

Naar school enzovoorts gaan ze al lang genoeg. Het proces versnellen omdat ze dan beter voorbereid op de kleuterschool aan zouden komen vind ik onzin, vooral als het tegen de zin in moet van ouders en kind. Uiteindelijk is de kleuterschool toch de 'pre-school' om het even zo te zeggen en niet het 'echte werk'.

Deel Deze Pagina