Alle peuters naar de opvang

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Eens met Warboel hierboven.

Daarnaast. Er komt dus een potje vrij voor mensen die niet werken en dus wel hun kinderen op de psz kunnen mee laten draaien. En aan de andere kant mogen ouders die wél werken de peuteropvangtarieven betalen die een stuk hoger zijn dan de peuterspeelzaaltarieven? Daar word ik ondertussen een beetje moe van. Ik kan beter vakkenvuller worden, of samen met mijn man thuis op bank gaan zitten, volgens mij komen we dan financieel een stuk beter uit met alle potjes voor de minima (die niet meer zo minima zijn).

2. Ik vraag me trouwens wel 1 ding af, eerlijk gezegd. Met welk doel moeten alle kindjes naar de peuterspeelzaal? Is dat beter voor de peutertjes, of is het vooral omdat het anders alleen maar voor kindjes met een achterstand word? :(

Kan me namelijk zo voorstellen dat er maar weinig geleerd word als er alleen maar kindjes met een achterstand naar de PSZ gaan. Die hebben toch ook weer andere kinderen nodig waar ze zich aan op kunnen trekken, lijkt mij.

3. Ten eerste is dat dus helemaal nog niet bekend, ten tweede komt er ook een verbeterde regeling voor de kinderopvang toeslag en ten derde betalen ook de mannen van thuisblijfmoeders mee aan de kinderopvang-toeslag, dus ik zie niet in waarom dat andersom opeens zo oneerlijk is. We betalen allemaal mee aan dingen waar we zelf gene gebruik van maken.

Deel Deze Pagina