Alle peuters naar de opvang

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

De regeling waar het in dit topic over gaat maakt het voor ouders niet makkelijker om te gaan eerken iig...het gaat om peuter opvang dus in dagdelen.

2. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Waarom toch steeds dezelfde discussie tussen werkende moeders en thuisblijfmoeders. Elke moeder maakt toch zelf die keuze. Dat betekent toch niet dat het 1 beter is dan het andere. Ik ben een werkende moeder. Ik vind dit voor mij de beste keuze. Maar als een andere moeder ervoor kiest om thuis te blijven dan is dat toch niet beter of slechter.

3. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk dat deze discussie steeds weer naar boven komt omdat ik mij afvraag in hoeverre het een eigen keuze is. Denk dat er teveel moeders zijn die zich laten beïnvloeden door de buitenwereld, een bepaalde druk voelen of het op ander vlakken te moeilijk hebben om te werken of bij de kinderen te blijven. Daardoor blijft het een gevoelig onderwerp dat steeds weer zijn weg in elke discussie weet te vinden...

4. Ik las laatst in de Libelle een interessante theorie. Vrouwen streven altijd naar concensus en blijven doordiscussieren tot iedereen hetzelfde doet als zij :p Klonk best logisch, soort van.

5. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Ja dat zal best een vrouwelijke eigenschap zijn.
    Maar ik heb ooit weloverwogen de beslissing gemaakt om te blijven werken. Ik vind het dan soms best wel kwetsend dat er dan recht in je gezicht wordt gezegd dat je een slechte moeder bent. Ik zal zelf ook nooit oordelen over een thuisblijfmoeder. Ik word van mijn beslissing gelukkig en de thuisblijfmoeder van die van haar.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha echt...dat lijkt mij nogal zinloos...dat gebeurd natuurlijk nooit.

7. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Het zal niet voor iedereen een vrijwillige keuze zijn. Maar het merendeel zegt toch dat ze er zelf voor hebben gekozen.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Volgens mij heb ik daar helemaal niks aan. Ik heb Flex opvang op kdv omdat ik onregelmatig werk, volgens mij bestaat dat niet op een psz. Daarnaast zijn het vaak maar 2 of 3 uurtjes en ik werk gemiddeld 9 a 10 uur per dag. Dus geen tijd om haar heen te brengen en op te halen, dan zou ik familie moeten vragen en dan moet ze tussendoor gewoon weer naar het kdv. Of ze moeten voor mensen in een situatie als mij de kdv voor die uren gratis geven.

9. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    ik vind dat de kinderen te weinig aandacht en er soms te weinig goed personeel rondloopt... ( met name door geld te kort ) en wil je daarmee zeggen dat ouders dan ook maar opgeleid moeten worden want sommige hebben écht geen verstand van wat kinderen willen en nodig hebben...
    mijn kind krijgt één op één aandacht zal hij/zij daar nooit krijgen.
    eerst 4 jaar blijft hij/zij lekker bij ons manlief denkt er net zo over kan het lekker kind blijven i.p.v. al gelijk van alles te 'moeten' leren
    ben er zelf ook nooit heen geweest en heb niks gemist of achterstand.

10. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Tuurlijk zeggen ze dat !
    sommige hebben geen eigen mening of durven die gewoon niet te uiten...:(

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Voor mij is het geen discussie over thuisblijf vs werkende moeders. Voor mij gaat het er om dat iedereen vrij is om die keuze te maken maar daar dan ook zelf alle gevolgen, inclusief de financiële gevolgen, van moet dragen.

Als je vindt dat het goed is voor de ontwikkeling van je kind om naar de PSZ te gaan moet je zorgen dat je daar geld voor hebt. Als je je kind niet naar de PSZ wilt brengen hoeft dat wat mij betreft dus ook niet. Iedereen zijn eigen keuzes en keuzevrijheid. En gevolgen daarvan.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg niet dat ouders opgeleid moeten worden. Ouders doen juist weer andere dingen dan op de go, psz of kdv....dààrom is het juist leuk en goed dat een kindje daar heen gaat.
    Dat moeten leren is echt onzin...ik vraag mij af of je wel eens bij bovenstaande vormen van opvang bent geweest. Ik heb nl ervaring met alledrie en zo zwaar is het allemaal niet.

Gelukkig krijg ik van mijn vraagouders andere reacties. Die vinden het themawerken echt een verrijking. Dingen waar zij zelf nooit opgekomen waren die hun kinderen niet per se "moeten" leren maar die wel de belevingswereld van hun kindje vergroten op een andere manier dan dat zij als ouder zouden doen.
    En over dat mensen alleen werken om ruimer te zitten....nou dat is echt niet altijd het geval. 1 van mijn vraagouders kan ws makkelijk rondkomen van 1 salaris...moeder is juf op een basisschool. Zij werkt ook omdat ze een bijdrage wil leveren aan kwalitatief goed basisonderwijs hier in nl. En daar ben ik haar op mijn beurt weer dankbaar voor.
    En ook al werkt iemand om ruimer te zitten...so what moet iedereen voor zichzelf weten.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Tja dan mag de KOT van mij ook verdwijnen...je kiest er dan toch ook voor om je kindje naar een opvang te brengen. Ik kan psz nu prima betalen...maar niet als het 7 euro per uur wordt zonder tegemoetkoming. Dat is gewoon niet eerlijk. Ik werk ook en moet ook de mogelijkheid krijgen om mijn kindje naar een peuteropvang te brengen.

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Ik ben absoluut voor. Onze dochter ging met VVE 4 ochtenden en is daar zo gegroeid! Inmiddels is ze een kleuter die met ontzettend veel plezier naar de basisschool gaat!! Ik denk dat ze echt veel te danken heeft gehad aan de PSZ.
    Hier kregen overigens zo ongeveer alle kinderen een VVE.

15. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home

wat een onzin!
    mijn zoontje vind het geweldig op de psz en dat is voor mij het allerbelangrijkste
    dat jij denkt dat je als ouder geen verantwoording neemt als je je kind 2 ochtenden naar de psz brengt dan vraag ik me af of je wel helemaal lekker bent
    en wat weet jij nou eigenlijk van wat ze daar allemaal doen
    aangezien je zelf je kind er niet brengt
    dan heb je ook geen idee wat zich daar allemaal afspeelt

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dus werkende ouders hoeven dan ook geen KOT meer te ontvangen: nl. eigen keuze om te gaan/blijven werken terwijl er ook kinderen zijn? Of dat dan weer niet? ;) Is niet mijn mening hoor, maar als jij het zo stelt dat je de gevolgen van je keuzes moet dragen: dan werkende ouders dus ook.

Edit: zie dat tuc mij al voor was.

17. susy26

susy26 Niet meer actief

Het is harstikke goed als je kindje naar de psz gaat.
    Dan lees ik hier dat is zielig? Nou dan is het voor veel kindjes zielig. Slaat echt nergens op. De contacten met kinderen en al een soort ''voorbereiding' op de kleuterschool is alleen maar goed. Me oudste is ook geweest en toe hij naar de kleuterklas ging , kun je merken dat hij al een soort ''routine 'had. En ook dat hij weer bij een paar dezelfde kindjes in de klas kwam, nou dat was helemaal geweldig om te zien!

En ja, wij werken ook allebei, en daar zijn we blij om dat we dat nog kunnen. Is niet voor iedereen weggelegd... ieder zn eigen keus natuurlijk, maar kindjes naar de opvang of psz brengen is echt niet zielig!

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik dacht zelf overigens ook dat het niet nodig was de psz, maar onze oudste genoot er zo van! Niet omdat ze het nodig had of thuis niet genoeg uitgedaagd werd/aangeboden kreeg, maar gewoon omdat het heel anders was: vaste groep met allemaal kindjes die ze nog niet kende, nog meer liedjes en rijmpjes leren, net weer anders knutselen, allemaal ander speelgoed, nog meer nieuwe vriendjes/vriendinnetjes en na die ochtend/middag weer heerlijk thuis met mama rommelen. Nee, ik ben echt blij dat we het toch gedaan hebben toen :) Het was voor haar echt een verrijking!

Kijk, mij past een kind 4/5 dagen naar het kdv/go brengen niet. Soms dacht ik ook wel eens 'wat zielig', maar eerlijk is eerlijk: ik zie de kindjes op het kdv over het algemeen allemaal alleen maar heel erg genieten. Ook dat betekent niet dat ik er toch voor kies, maar het is niet altijd zo negatief als hoe je het je voorstelt.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dan schaffen we ook gelijk de kinderopvangtoeslag af en de kinderbijslag. En ook het kindgebondenbudget. Want ach, jij wil kinderen :D

20. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland

Sorry ik vind jou opmerkingen echt zwart wit!
    Ik werk kei hard en helaas is mijn man zijn baan kwijt geraakt. . Hij werkt nu voor een uitzendbureau totdat hij weer ergens terecht kan. . Hier is de psz 65 euro per maand!!!! Dan gaan ze s ochtends 1x en 1x middag bezopen!
    Ik kan haar nu dus uitschrijven omdat wij op dit moment geen 65 euro kunnen missen
    Het is per gemeente verschillend Hoe duur het is .. vind dat ze hierin gewoon 1 lijn moeten trekken desnoods voor iedereen 20 euro eigen bijdrage per maand geen probleem maar 65??!!

Deel Deze Pagina