Vaak klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cindell, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Hoi allemaal

We zijn nu in ronde 4 voor een 2de kindje. Mijn vriend is niet superviriel ;) De vorige rondes hebben we telkens 1x geklust voor de eisprong. Deze maand hoop ik tenminste 2x ervoor te klussen! Gelukkig voel ik mijn vruchtbare periode (dan heb ik een week ongipijn), dan voel ik mijn eitje springen :D en de dag erna ben ik misselijk. Deze week is dus klusweek :p
    Hebben jullie ervaring met weinig klussen en zwanger worden? Bij ons ventje hebben we wat meer geklust, maar ik heb gezegd dat voor de volgende, we wat minder druk erachter zetten. Alhoewel, 2x is toch wel het minimum, niet?

Groetjes
    Cindy

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Wij hebben geklust na 1e positieve ovutest en dag erna en tussenin eisprong gehad.

En gelijk zwanger,

Wij hebben bewust ervoor gekozen zodat we de druk niet hadden van " moeten"

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Voor het zaad is wat vaker klussen ook wel beter eigenlijk. Om de dag heb ik vaker gelezen.
    Ik heb verder geen ervaring verder met weinig klussen. Mijn eisprong is steeds op een andere dag, dus wij moeten het regelmatig bijhouden.

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    dat hangt af hoe de kwaliteit is van de man denk ik eerder

maar infeitte maakt het niks uit hoor wel of niet om de dag
    hier ook steeds wisselend de eisprong maar daarvoor zijn ovutest weer handig haha

5. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Het klussen wordt bij mij soms een verpichting, dat is ook niet de bedoeling:D. Ik klus op de dag van de positieve ovutest en ga ongeveer een weekje door op aandringen van vriendlief die alle hoop op de ovulatietesten heeft gevestigd. Ik zou het zo doen hoe jullie er goed bij voelen, er is maar 1 ronde nodig om zwanger te raken maar natuurlijk wil je je kansen vergroten. Om de dag lijkt mij voldoende voor, rond de eisprong en daarna. Behalve de gelukkigen onder ons die hun eisprong letterlijk voelen blijft het gokken. Een eisprong 24-36 uur na een positieve ovutest blijft een gemiddelde en eitjes springen volgens mij ook niet elke maand op het zelfde moment. Kan net zo goed dagen verschil tussen zitten. Zaadcellen blijven in ieder geval minimaal twee dagen in leven. succes!

6. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Herkenbaar. Mijn man heeft ook van nature al weinig behoefte en wij hebben deze maand maar 1 keer geklust, en ik vermoed (maar ik weet het niet zeker) dat dat precies op de avond voor de eisprong was. Ik ben nog maar op 7 dpo nu dus ik kan nog niet testen, maar ik maak me er ook wel eens zorgen over. Wat als het nou niet vaker gebeurt? Dan is de kans op zwanger worden wel wat kleiner vrees ik...

7. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Proficiat smiley! Dat waren dus 2 klusbeurten. De echte druk van een dikke week om de dag klussen wil ik ook niet. Maar 1x klussen om de rotzooi weg te krijgen (dode cellen, dus) en 1x met oog op daadwerkelijke bevruchting. Moet kunnen dus.

Nijntje, heb je al ovu-testen geprobeerd? Als je niks voelt, kan dit wel helpen.

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    waarom klus je week door na je 1e positieve test
    na je 1e positieve test springt je ei binnen 24 uur maximaal 48 uur namelijk
    kan je dan niet beter week ervoor klussen om de dag en dag na je eisprong

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    djw

waarschijnlijk omdat er natuurlijk al vooraadje ligt waren die als eerst en als het de 2e beurt is zijn ze wel heel snel want dat was paar uur na me eisprong haha

had het gevoel dat me ei sprong tijdens het klussen het deed zeer en veeeel slijm ervoor maar ja de daadwerkelijke eisprong weet je toch niet echt.
    had sochtends nog wel positieve test maar dat was van 2e urine een klein beetje en ervoor veeeel koffie op en uurtje erna gelijk negatief dus ja het is gissen van welke beurt

maar het kan wel hoor
    om de dag of op de dga van je 1e positieve test en de dag erna voor zekerheid heb je net zoveel kans en mischien voor jullie wel minder druk;)

10. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Ik zit hier dus ook mee.. Ik vrees altijd maar dat na een maand stilliggen, de cellen allemaal dood zijn. Maar er is maar 1tje nodig. Hopen dat die ene overlever het haalt :D

11. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Inderdaad, lang na je eisprong moet je niet meer klussen. 1 à 2 dagen erna kan wel nog net, als ik het me goed herinner..

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    klopt want een eicel leeft erna nog maar 12 uur

dus week erna door gaan heeft voor zw schap weinig nut

13. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Even de andere kant op gedacht: dat je maar 1 keer klust, wil niet zeggen dat de zaadjes ook 1 maand oud zijn. De meeste mannen 'ontlasten' zichzelf ook nog wel eens...:) 't Is maar een gedachte.

Maar uit nieuwsgierigheid een vraag aan iedereen: klussen jullie ook alleen wanneer het 'nut' heeft? Ook ook nog voor de lol?

14. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Ik kan wel meer klussen, maar vriendlief iets minder :cool:

15. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Heb je helemaal gelijk in, zoals ik zeg vriendlief wilt geen kans missen:). Ik denk dat het ook te maken heeft met mijn pcos verleden waar ik maar vier keer in het jaar ongesteld werd. Dan wordt het helemaal een gok en weet je niet wanneer en of er een eisprong komt.
    als het niet raak is zal ik de volgende ronde proberen vooraf om de week te klussen, denk dat het beter werkt.

16. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Zoals ik vermeldde, mijn vriend heeft niet zoveel "zin". Als we niet bezig zijn om zwanger te worden, vrijen we ook maar 1x per maand. Deze maand wou ik wel voor de vruchtbare periode vrijen, maar door ziek te zijn hebben we dit moeten uitstellen tot net in de klusweek.

17. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    omdat ik geen anticonceptie kan verdragen zowieso voor vrichtbare week en erna
    alleen nu met ovutestten toen hij positief was hadden we zoiets we zien wel zal wel niet gelijk raak zijn (dus wel)

18. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Je cyclus lijkt toch wat meer in orde nu.. We moeten allemaal maar duimen :cool:

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij klussen gewoon de hele maand door 2 tot 3 keren per week, zeg maar 1 keer in de 3 dagen, we zijn pas begonnen en dus in ronde 1, heb nog geen idee wanneer mijn eisprong komt of mijn menstruatie, dus we willen niet iets missen.

Gelukkig hebben we er beiden geen moeite mee om het zo geregeld te doen. Als we echt eens geen zin hebben doen we het natuurlijk ook niet, het moet geen verplichting worden.

20. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Als je beiden regelmatig zin hebt, moet je ook geen schrik hebben dat je je ei mist. Veel succes nog.

Deel Deze Pagina