Insectenspray gebruikt, schadelijk??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Isadepisa, 8 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isadepisa

    Isadepisa Lid

    8 feb 2021
    9
    17
    3
    Vrouw
    Ik ben momenteel 8 weken zwanger. Onlangs hadden we een mottenplaag in de keuken, waarbij ik gesprayd heb met een insectenspray.
    Er zaten een aantal motten in een keukenkastje waar ik snel in heb gesprayd om de motten dood te maken, en heb ook in de hoeken van de keuken gesprayd. Het eten heb ik eruit gehaald van te voren en daarna alles schoon gemaakt en gelucht voordat ik het eten heb teruggezet. Destijds had ik het label gecheckt en daar stond niets over dat het onveilig is als je zwanger bent maar nu denk ik ineens dat het toch helemaal niet goed kan zijn?

    Dom natuurlijk om er nu pas over na te denken, maar als je googeld op de ingredienten zie je allerlei studies waaruit blijkt dat het schadelijk kan zijn in het eerste trimester. Opzich heb ik het maar 1 keer gebruikt en alleen in de keuken, maar toch. Morgen eerste afspraak bij de vk dus zal het uiteraard navragen, maar wat denken jullie, moet ik me zorgen maken?
     
  2. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Het is gebeurd dat kan je niet meer terug draaien. Ik zou het verder niet meer gebruiken of je man laten doen. Maar ik denk dat het wel goed komt. Wat zei de vk?
     

Deel Deze Pagina