Alle symptomen, maar geen corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door xPoppetje, 31 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Ik was vorige week ook ziek, nu gelukkig weer beter.
    Ik ruik ook nog steeds veel dingen niet. Ik hoest nu nog en ben nog neusverkouden. Daardoor zitten mijn oren veel dicht en idd een soort ruis erin. Best irritant!
    Ik heb ook nog nooit met een verkoudheid reukverlies gehad, dus ook voor mij is dat nieuw. Maar ik ga ervanuit dat dat echt wel weer terugkomt.

    Ik maak me nog geen zorgen daarover hoor. Het zal vast wel goedkomen.
     
  2. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Fijn om dit te lezen, we zitten in hetzelfde schuitje! Ik ruik vandaag al af en toe een vleugje van iets wat ik gisteren nog niet rook, maar echt heel minimaal. Zou je me misschien op de hoogte kunnen houden van het verloop bij jou?
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Mijn man had vorige week ook geen reuk en smaak en dat was na een paar dagen weer terug. Daarom hadden we de champagne maar dicht gehouden…
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Haha, ja dan kun je net zo goed met een glas water een toost uitbrengen:roflmao:

    Hoewel.....ik lust geen champagne of wijn. Dan had ik dit keer het juist wel kunnen doen:D
     
  5. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ook hier geen reuk en smaak sinds 2 dagen. Snipverkouden hoest de longen uit mijn lijf. Test gedaan en negatief.

    De hele grap is dat de WHO geur/smaakverlies helemaal niet als officieel symptoom heeft vrijgegeven. Terwijl dat "ons" is aangeleerd dat het bij corona hoort. :rolleyes:
     
    Sado, RosyBrown en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook begonnen met griep, verkouden en koorts. Daarna fikse oorontsteking. Ruik ook weinig en hoor niet veel. Smaak is ook weg maar geen Corona. Het kan gewoon van verkoudheid zijn hoor!
     
  7. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Oorontsteking is verschrikkelijk… Beterschap voor jou nog!

    Inmiddels zijn er al redelijk wat geuren teruggekomen en de “mist” in mijn hoofd is ook redelijk optrokken :)
    Alleen nog flink verkouden, mijn oren suizen nog en ik ben heel erg moe.
    Maar het komt dus inderdaad allemaal wel in orde, ik ben opgelucht!

    Maar uhm, ik ga volgende herfst wel op eigen kosten de griepprik halen, hoor!
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  8. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ik had hier niet meer gereageerd geloof ik :D

    Mijn testen bleven negatief, maar ik durf niet te zeggen of het corona was of griep.
    Mijn smaak kwam met oudejaarsavond weer terug gelukkig, dus dat heeft niet langer dan 2 dagen geduurd.. Al heb ik wel het idee dat het nog steeds iets minder intens is dan dat het daarvoor was.

    Ik werd uiteindelijk dus ook neusverkouden, zoals ik hier eerder al zei. Mijn vriend had dat weer totaal niet.
    Uiteindelijk begon mijn oor te suizen en kreeg ik afgelopen week pijn in mijn jukbeen aan dezelfde kant. Soort bijholteontsteking denk ik, die doorsloeg naar mijn oor (ben wel KNO-patiënt, heb vaak oorontstekingen gehad). Was ook heel bang voor een oorontsteking, maar tot nu toe irriteert dat oor gewoon heel erg en zit hij half dicht.

    Verder zijn we beide best goed opgeknapt weer, er zit nog wel ergens een hoestje, maar heel minimaal vergeleken bij wat het was. En zeker bij mijn vriend; ik had het idee dat hij richting longontsteking ging. Echt heel eng.
    Ik ben ook nog moe, maar goed, dat ben ik altijd. Dus durf niet te beweren dat het hierdoor komt..
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je testen negatief bleven, was het toch gewoon griep? Niet dat het heel relevant is... Als je ziek bent blijf je thuis, ongeacht wat het is vind ik.
     
    Zeebra, SAARC, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Dat hoeft dus niet. Een zelftest kan negatief blijven, terwijl een pcr-test wél positief zou zijn.
    En inderdaad, als je ziek bent blijf je thuis. Dat hebben we dan ook gedaan. Maar goed, zo ziek als met name hij was, wilden we niet eens naar buiten.
     
  11. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Je hebt wel gelijk dat het soms zo is, maar in principe mag je een negatieve zelftest gewoon als negatief beschouwen natuurlijk.
    En als je het dan toch nóg zekerder wil weten, moet je een pcr laten doen.
    Verlies van reuk hoeft zeker geen corona te zijn. Dat bestaat al eeuwen ook bij verkoudheid etc.
     
    Zeebra, Zxcvb, RosyBrown en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier heb ik dit soort klachten zelfs wel bij een fikse verkoudheid
     
  13. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Hier vandaag positief getest op coronamaar mijn geur en smaakzijn nog volop aanwezig
     

Deel Deze Pagina