Symptomen met pieken en dalen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Luckymom, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij last van (sterke) pieken en dalen wat betreft zwangerschapsymptomen?

  1. Ja, de ene keer voel en merk ik van alles aan mijn lichaam, de andere keer merk ik er helemaal niets

  2. Nee, ik heb continue zwangerschapssymptomen.

  3. Ik weet niet, ben nog niet zo lang zwanger.

  4. Het wisselt wel bij mij, maar de symptomen zijn nooit helemaal weg.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Wie herkent dit: eerst allerlei symptomen: misselijk, gespannen en harde tepels, etc. En nou.. niks meer. Het schijnt dat het HCG hormoon pieken en dalen kent. Dan zit ik zeker in een dal. Nog meer meiden hier 'last' van? Want ik word er ook wel erg zenuwachtig van![/b]
     
  2. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Echt misselijk ben ik niet, af en toe in de middag zo'n momentje, maar verder niets. Wel hele gevoelige tepels (met van die grote knoppen erop , zelfs mijn bh's zitten vervelend! :) ) De ene dag is bij mij erger dan de andere, heel wisselend inderdaad
     
  3. Silvia83

    Silvia83 Lid

    15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    het is heel wisselend wat mij ook erg onzeker maakt!

    Maar mijn humeur is steeds hetzelfde, erg snel geemotioneerd en boos :)
     
  4. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Bedankt meiden, het lucht ZO enorm op jullie antwoorden te zien. Wist ik veel wat normaal was, in mijn boekjes staat alleen een waslijst van klachten die je kan hebben, niet dat die ook kunnen verdwijnen. Hoe meer reacties, hoe geruststellender, so keep up the good work!
    En namens alle onzekere typjes onder ons: BEDANKT!
     
  5. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ik vind het toch raar dat je af en toe 2 dagen helemaal niets meer voelt. Ik heb zelfs het idee dat mijn borsten niet meer groeien. Vorige keer wilden ze alleen maar recht vooruit zeg maar. Hebben anderen dit ook?
     
  6. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, heb ik ook. Irritant he? Je wordt er alleen maar onzeker van. Mijn borsten groeien ook niet, hoop wel dat dat nog gaat gebeuren 8)
    Maar ik heb de ene dag ook zo'n pijn aan m'n borsten dat ik niet eens op mijn zij kan liggen en de volgende dag niks aan de hand! Dan knijp ik er zelfs even flink in om zeker te weten dat het nog iets van pijn doet :)
     
  7. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    :D Ha, ha, ja ik knijp ook regelmatig flink in mijn borsten om ze uit te testen, ik heb nog nooit zoveel aan mijn borsten gezeten. :)
     
  8. Silvia83

    Silvia83 Lid

    15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    Ik verklaarde mezelf al voor gek dat ik even moet knijpen in mn tepels zodat ik voel dat het pijn doet :oops:
    Maar ik ben dus niet de enige!

    Ow vanochtend voor het eerst overgegeven 8)
    Heerlijk tijdens het tanden poetsen, ik rook wat vies en : barffff
     
  9. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    voor mij staat de keuze er niet bij...

    ik heb echt helemaal nergens last van :) alleen moeheid...
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    volgens mij heb ik continue een piek haha is de misselijkheid even weg, heb ik bandenpijn waar je gek van word, is die weer weg heb ik hoofdpijn en ga zo maar door hihi ach, het zal wel weer overgaan ;)
     
  11. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,
    Ik heb ook nergens last van en ben ook 'blij 'dat deze topic erbij staat....
    Zit ook vaak aan mijn borsten te duwen of ze nog pijnlijk zijn.
    Hihi onzeker zijn we he, dit is mijn 4e zwangerschap maar het klopt.. geen 1 is er hetzelfde.

    Groetjes
     
  12. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ha Amsy... zie je.. niet de enige!
     
  13. tatum

    tatum Actief lid

    30 jun 2007
    131
    0
    0
    den haag
    ik vraag me af of de misselijkheid die ik sochtends en savonds heb (al vier (!) dagen na eisprong) bepalend zijn voor de rest van de 8 weken die nog komen. Dat het dus erger wordt? Of kan het ook minder worden?

    groeten
     
  14. Willes

    Willes Fanatiek lid

    14 nov 2006
    1.121
    70
    48
    Ik heb ook helemaal nergens last van (ben ook nog maar net zwanger). Dat maakt me toch ook wel een beetje onzeker. Het enige is dat mijn borsten wat gevoeliger zijn dan normaal. Ik zit er dus ook zowat de hele dag aan te voelen om maar de bevestiging te hebben dat ik toch echt zwanger ben :) :)
     
  15. Amsy

    Amsy Bekend lid

    8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hallo tatum: misselijkheid zegt niets over wat er komen gaat hoor. Sommige meiden zijn m.n. in het begin misselijk, bij anderen komt het pas na een week of 6, en de ene dag heb je er meer last van dan de andere. Dus gewoon afwachten en hopen dat het snel voorbij is. Helaas kunnen we niets anders doen.
    @Willes: meid juich niet te vroeg, ik had de eerste weken ook nergens last van, alleen iets gevoelige en grotere borsten. Liep zelfs de eerste weken nog 5 km per dag hard. NOu na 6 weken piepte ik wel anders, werd inene misselijk 's ochtends en veel moeier, dat hardlopen heb ik gewoon op moeten geven. Het kan ook best zo zijn dat jouw lichaam betrekkelijk goed tegen de hormonen kan en je nergens last van krijgt, heerlijk toch! Geen zorgen maken hoor, want je kunt er toch geen invloed op uitoefenen en je kan jezelf compleet gekmaken met het idee dat je niets voelt. Gewoon lekker proberen te genieten en goede moed houden. Er is nog nooit iemand slechter geworden van een beetje positiviteit, toch?
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou vandaag (4+3) voel ik niks. Af en toe een krampje in mijn lies, maar niet veel. Gister zere borsten, nu niks.
    Morgen kan het zomaar weer anders zijn denk ik dan maar.
     
  17. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Dat klopt!

    HCG kent pieken en dalen, dat heb ik absoluut zo mee gemaakt.

    Het ene moment wordt er enorm veel aangemaakt en voel je meer en dan is het even genoeg en zit je op een soort plateau en voel je een stuk minder en dan enkele dagen erna gaat er weer een storm van HCG aangemaakt worden.

    Het maakte mij ook onzeker maar toen ik eenmaal wist waardoor het kwam, had ik er vrede mee en voelde ik me zekerder.

    Vanaf een week of 8 kwam de misselijkheid opzetten en vanaf een week of 10 de hele dag door misselijk, maar hoef niet te spugen. Gewoon tijdig eten en niet te veel in 1 keer.
     
  18. strani

    strani Nieuw lid

    21 jul 2007
    1
    0
    0
    verpleegkundige
    Vigrestad - Noorwegen
    Ik ben blij om te lezen dat jullie ook wisslend wel en geen symptomen ervaren. Ik ben zwanger van onze eerste, en weet ook niet wat ik wel of niet moet en kan voelen. Het enige is dat ik wel bijna de hele tijd een soort zuurbranden heb. Het gaat de hele dag door. Mijn borsten waren in het begin een tijdje heel gevoelig, maar nu valt het erg mee.
     
  19. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Dat borsten knijpen, zo herkenbaar. Ik heb me nog in kunnen houden om niet opnieuw een zwangerschapstest te doen, zo onzeker kan ik me soms voelen. Op andere momenten, als ik goed misselijk ben, ben ik weer vol vertrouwen. Dan voel ik zo duidelijk dat er flink wat aan de gang is, daar binnen. Ach ja, het is ook een eerste zwangerschap. Dan mag je toch best onzeker zijn!
     
  20. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Ohhhh, wat een opluchting !

    Gisteren was ik de halve dag misselijk en kon ik geen stof tegen mijn borsten verdragen...
    Vanmorgen werd ik wakker (meteen knijpen in mijn borsten)
    Voelden ineens niet zo pijnlijk en misselijk...
    Ik heb een uur liggen woelen in bed met de gedachte : O jee, nu is het vast mis.....

    Mijn hondenvoertest werkte nog wel enigszins :
    Als ik de bak hondenvoer open, dan sta ik te kokhalzen....da's nog steeds...

    XXX Fruitdruifje
     

Deel Deze Pagina