Ik heb volgens mij een paar jaar geleden tijdens mijn laatste zwangerschap gehoord dat drop eten tijdens de zwangerschap niet goed is..... Heeft iemand hier ook wel eens van gehoord..... Ik zit net aan de drop maar die ging weer zo eruit.... Waardoor weet ik niet .. kan alleen hopen Maar vroeg het me ineens af...
Teveel drop eten tijdens de zwangerschap is niet goed, omdat in drop een stofje zit die je bloeddruk verhoogd. Maar een dropje kan geen kwaad.
Dat stofje dat je bloeddruk verhoogt heet zout! Dat is alleen af te raden als door je zwangerschap je bloeddruk verhoogd is...of als je sowieso aanleg hebt voor hoge bloeddruk natuurlijk.
Nee hoor, dat is niet waar. Het is niet zout, waar je bloeddruk van omhoog gaat. Mijn VK heeft ook gezegd dat ze tegenwoordig geen zoutloos dieet voorschrijven met een verhoogde bloeddruk, omdat dit helemaal niet helpt.
Oh...sorry...dacht ook eens wat te weten hier op het forum Ik kom van de laboratoriumschool af en wij hebben destijds geleerd dat het wel degelijk je bloeddruk verhoogt...maar ja, misschien zijn ze in die 10 jaar daar ook weer van terug gekomen...zou kunnen natuurlijk.
Misschien dat veel zout wel je bloeddruk verhoogd. Dat weet ik niet, maar het is niet de reden waarom je zuinig met drop moet doen.
ik heb bij mn 2e zwangerschap ladingen drop naar binnenbewerkt omdat ik er niet vanaf kon blijven, heb toen echt moeten minderen hoge bloeddruk en je ontlasting gaat raar doen, dus GEEN of 1dropje Groetjes, Marit
Zowel zout als glycerinezuur kunnen je bloeddruk verhogen. In alle soorten drop, zowel zoete, zoute als Engelse, zit die laatste stof.
Ook ik vind droppies heel lekker. Vooral dubbelzout!!! Mmmmmmm! Gelukkig mag ik het van mijn vk gewoon eten. Dankjewel lage bloeddruk!
Wat vooral belangrijk is is om niet in 1 keer veel drop te eten. Dan kan je bloeddruk ineens omhoog schieten en dat is niet goed. Ik had juist onwijze trek in drop tijdens mijn zwangerschap (maar had dan ook een vrij lage onderdruk, steeds bijna flauwvallen enzo, dus dat verklaarde die zin wel een beetje)...