Hoi, Ons zoontje krijgt op dit moment zowat al zijn tanden tegelijk. Hij heeft er veel last van. Slaapt slecht, maar een zetpil geeft hem wat rust gelukkig. Hij eet echter nauwelijks. Hij wil wel, maar spuugt alles weer uit (niet overgeven, maar gewoon uit zijn mond laten vallen). Ook dingen die hij superlekker vindt, spuugt hij uit. Hierdoor weten we zeker dat hij pijn heeft. Wat gaven jullie in dit geval? Ik zat te denken aan ors, zodat hij toch alle zouten en mineralen binnen krijgt. Of is dit gek gedacht? Verder nog tips? Vind dit zo sneu voor hem...
Fles extra.. T is tenslotte nog maar bijvoeding! En gewoon af en toe een stukje brood met melk.. Lekker zacht? Met koude melk is het misschien helemaal fijn voor hem?
Hij krijgt al 7 maanden geen borstvoeding meer. Flesvoeding heeft hij nooit gewild. We geven hem wel geitenmelk ivm alle voedingsstoffen die daar in zitten.
hier extra fles (maar die krijgt hij niet haha) en verder veel fruit (bananen en sap gaam er meestal wel in). en in het ergste geval pureren we haar eten.
Een smoothie kan ik idd wel proberen. Fruit gaat er op dit moment ook heel wisselend in, maar bieden we wel gewoon aan. Ook gedroogd fruit, hij is gek op cranberries bijv. Die eet hij gelukkig wel goed (zacht). Vanavon zal ik eens aardappelpuree maken. Dat gaat de ene keer goed en de andere keer minder. Ook ga ik soep proberen, maar tot nu toe wil hij dat eigenlijk nooit.
Als vocht minder goed gaat kan je missschien zelf ijsjes maken. Van fruit of gewoon wat limonade. Eten is minder belangrijk en anders idd kijken of zacht voedsel wel gaat.
Dan is drinken ff belangrijker.. ors is voor uitdrogen tegen te gaan als hij wel drinkt is ors niet nodig.. Ik gaf tijdelijk een potje fruit van olvarit dat ging hier wel...
Even dentinox smeren, 10 minuten in laten werken en dan laten eten Is de pijn aan z'n kaken even zo veel mogelijk weg en kan hij goed eten. In de bijsluiter staat dat je dat niet moet doen, omdat het er dan afspoelt, maar de werkzame stof in dentinox is lidocaine en dat is een kortdurende pijnstiller, dus langer dan een half uur heb je er toch nooit profijt van
En anders gepureerd aanbieden. Eten mag wel even minder zijn, zolang hij maar drinkt hoef je geen ors aan te bieden
Ik heb me wel altijd aan die 45 minuten gehouden.. leek voor zoontje toch enigszins te helpen, ook na die 45 minuten.
Klinkt heel gek, maar probeer eens een appel of iets dergelijks. Mijn dochter lijkt een appel juist wel prettig te vinden als ze last heeft van de tandjes. Verder eventueel eten koud aanbieden. Denk aan aarappelsalade of pastasalade. En inderdaad, drinken is belangrijker. Zolang drinken goed gaat, is ORS meestal niet nodig.
Bedankt allemaal! Drinken doet hij gelukkig goed, daar ben ik erg blij om. Om het eten maak ik me geen ernstige zorgen, maar het duurt nu al lang. Vanavond lekker aardappelpuree met gestoomde vis en zachte worteltjes. Ben benieuwd... Ipv dentinox gebruik ik gengigel, dat kan ik voor het eten ook nog wel even proberen.
Dat kan niet Het werkt namelijk echt maar kortdurend. Ergens tussen de 5 en 45 minuten, meest zo rond de 20-30 minuten Daarom dus ook ideaal om kort voor eten te geven, wat mij betreft, omdat ze dan eventjes weinig pijn hebben en dan beter willen eten/drinken Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Dentinox